PDA

View Full Version : Fender Studio Bass



RoyHaast
28 maart 2007, 09:16
Afgelopen week heb ik een Fender Studio Bass overgekocht van iemand. Deze persoon heeft hem orgineel gekocht maar heeft hem 20 jaar lang bijna niet gebruikt. Niets aan gedaan ook.

Nu was ik aan het spelen en opeens hoorde ik een knal en viel de versterker uit. Ik weet niet wat er gebeurde maar het klonk niet goed. Het lampje brand ook niet meer als ik hem aanzet...

Ik ben redelijk hopeloos, was er zo blij mee. Wat moet ik doen? Ik moet in ieder geval de buizen vervangen, deze zitten er al meer dan 20 jaar in.

Waar ligt het probleem?

Groetjes Roy

tempo3
28 maart 2007, 09:20
Je hebt een pm

Rinze
28 maart 2007, 17:02
Heb je al naar de zekeringen gekeken? Als de hoofdzekering eruit ligt, moet je natuurlijk eigenlijk nog wel laten checken waarom ie eruit ligt. Je kunt er ook een nieuwe in zetten en kijken of het weer gebeurt. Ik heb vroeger ook zo'n Studio Bass gehad, die was behoorlijk betrouwbaar.

blindmouse
28 maart 2007, 22:15
Hallo Roy,

Heb zelf zo'n ding. Ook zelf geserviced en afgesteld. Het kan een elco zijn, maar het is ook mogelijk dat er een weerstand is doorgebrand vanwege een defecte buis. Als je in de buurt van Leiden woont wil ik je amp wel eens bekijken. Waarschijnlijk kan ik je wel van advies dienen.


Jan

RoyHaast
29 maart 2007, 13:21
Ik ben er al achter, het was de zekering inderdaad. Er zat overigens een verkeerde in, een van 5 A ipv 3 A.

Ik ben nog aan het uitzoeken hoe dit komt, heb er nu al wel een nieuwe ingezet.

De buizen moeten zowiezo nog vervangen worden, deze zijn inmiddels meer dan 20 jaar oud.

Rinze
29 maart 2007, 14:44
Tja, en da's een dure grap met die zes eindbuizen... Link dat er een te zware zekering in zat.

Dude
29 maart 2007, 16:55
Je hebt een pm


ik dacht dat jij hier niet meer zou komen ?

tempo3
29 maart 2007, 17:18
Leg uit want ik ben het effe kwijt.