PDA

View Full Version : Voor de kenners: welke gitaar is dit?



The Underdog
27 maart 2007, 23:07
Raad de gitaar aan de hand van het geluidsfragment. En ook de pickups als je kan. Hier te beluisteren: http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=624375

DarknessAwaits
27 maart 2007, 23:26
Een Epi Les Paul. Met een tikkeltje roest op de elementen, krasje links op de tuner van de G snaar en een haar tussen de tune-o-matic. Maar verder wil ik niet in details treden :D.

The Underdog
27 maart 2007, 23:32
Hehe, het is geen les paul, en ook geen epiphone :)

Luke-wannabe
27 maart 2007, 23:34
Strat......?

zeppo
27 maart 2007, 23:38
Ik denk een enkelspoel te horen, een fase schakelaar en een maple toetsenbord

The Underdog
27 maart 2007, 23:44
Ik denk een enkelspoel te horen, een fase schakelaar en een maple toetsenbord
Fout, fout en fout.

drap
28 maart 2007, 00:06
Een Epi Les Paul. Met een tikkeltje roest op de elementen, krasje links op de tuner van de G snaar en een haar tussen de tune-o-matic. Maar verder wil ik niet in details treden :D.

Ik dacht dus gewoon, geloof het of niet, precies hetzelfde! :eek:

Ik zeg nu, het is een telecaster met humbuckers.

The Underdog
28 maart 2007, 00:09
Ik wil het merk EN het model. Het is geen tele.

drap
28 maart 2007, 00:15
Ik wil ook wel eens wat. Vroeger lukte dat nog wel eens met hard gaan staan stampen en krijsen, maar eenmaal de 10 voorbij begon dat ook maar raar te lijken.

Die tele was ook maar een wilde gok trouwens :) Voor hetzelfde geld is het iets hotrails achtigs ofzo, of wie weet zijn het wel één der almachtige Bare Knuckles elementen. Het is niet te zeggen zo eigenlijk, alleen te gokken.

DarknessAwaits
28 maart 2007, 00:16
Kun je dan niet beter een foto plaatsen, ik bedoel we zitten allemaal wel op een gitaarforum... maar ook daadwerkelijk gitaar spelen is een tweede he :D.

Gitaro
28 maart 2007, 00:20
EMGs. Tien tekens

LaurentB
28 maart 2007, 00:20
Het is iets dubbelspoeligs, maar helderder dan Gibson/Epiphone-achtigen.

The Underdog
28 maart 2007, 00:20
Hehe, nee, ik zal voorlopig geen foto plaatsen, morgen waarschijnlijk wel. Ok, het soort gitaar en het soort pickups is ook goed, ik ben benieuwd wie het goed heeft. En nee, het zijn geen EMGs.

The Underdog
28 maart 2007, 00:22
Het is iets dubbelspoeligs, maar helderder dan Gibson/Epiphone-achtigen.
Vind je dat? Als ik deze gitaar vergelijk met mijn Epi Les Paul (toen de originele pickups erin zaten), dan klinkt de Epi duidelijk veel helderder. Maar hier kun je ze natuurlijk moeilijk vergelijken.

hoofd
28 maart 2007, 00:24
Geen idee wat 't is, maar ik vind 't kut klinken.. Vooral clean. Klinkt voor geen meter. Distorted klinkt 't ook kut, maar dat komt waarschijnlijk ook vnl door de kutdistortion. Zal wel een of andere lelijke goedkope superstrat zijn, Ibanez of Jackson ofzo, met stinkende humbuckers en een kuttig floyd rose systeem.


Sorry als ik wat minder positief overkom, maar 't is niet echt mijn geluid! :)

Gitaro
28 maart 2007, 00:26
En nee, het zijn geen EMGs.
Dan heb ik medelijden, want het klinkt naar mijn mening net zo kut als m'n EMGs over een Roland Cube 30 :D (edit: en de Cube 30 is niet de schuldige)

The Underdog
28 maart 2007, 00:32
Geen idee wat 't is, maar ik vind 't kut klinken.. Vooral clean. Klinkt voor geen meter. Distorted klinkt 't ook kut, maar dat komt waarschijnlijk ook vnl door de kutdistortion. Zal wel een of andere lelijke goedkope superstrat zijn, Ibanez of Jackson ofzo, met stinkende humbuckers en een kuttig floyd rose systeem.


Sorry als ik wat minder positief overkom, maar 't is niet echt mijn geluid! :)
Het is geen superstrat, ook geen Ibanez, Jackson, Esp/Ltd, Dean, Bc Rich, Schecter, Charvel,... Er zit geen Floyd Rose op.

drap
28 maart 2007, 00:33
Ben ik warm als ik zeg dat het een hollow body is? (of semi)

The Underdog
28 maart 2007, 00:35
Nee, het is een massieve gitaar.

hoofd
28 maart 2007, 00:36
Het is geen superstrat, ook geen Ibanez, Jackson, Esp/Ltd, Dean, Bc Rich, Schecter, Charvel,... Er zit geen Floyd Rose op.

Dan is 't een gewone strat die verbouwd is.. Met zo'n strattremolosysteem.

The Underdog
28 maart 2007, 00:38
Dan is 't een gewone strat die verbouwd is.. Met zo'n strattremolosysteem.
Ik gebruik geen tremolo. Nooit.

drap
28 maart 2007, 00:40
Tremolo hoor ik niet. Ik ga verder met gokken. Een SG!

hoofd
28 maart 2007, 00:40
Ik gebruik geen tremolo. Nooit.

Je hoeft 't ook niet te gebruiken, maar dan kan 't wel op je gitaar zitten! Een slap tremolosysteem laat 't geluid vrij snel dood vallen, is mijn ervaring. En dan hoef je 't niet eens te gebruiken, 't hoeft alleen maar op je gitaar te zitten.

Maar had ik nou gelijk over de verbouwde strat of wat?

The Underdog
28 maart 2007, 00:45
Je hoeft 't ook niet te gebruiken, maar dan kan 't wel op je gitaar zitten! Een slap tremolosysteem laat 't geluid vrij snel dood vallen, is mijn ervaring. En dan hoef je 't niet eens te gebruiken, 't hoeft alleen maar op je gitaar te zitten.

Maar had ik nou gelijk over de verbouwde strat of wat?
Ja en nee. Verbouwd wel, maar strat.... 't Is te zien hoe je het bekijkt: wat is een strat? Het is alleszins geen Fender.

hoofd
28 maart 2007, 00:52
Ja en nee. Verbouwd wel, maar strat.... 't Is te zien hoe je het bekijkt: wat is een strat? Het is alleszins geen Fender.

Een strat is een strat. Een strat is een strat-achtig model, gekenmerkt door een stratlike tremsysteem en (traditioneel gezien) drie single-coil-vormige pups, waarvan de brugpup schuin staat. En natuurlijk 't kenmerkende laffe geluid van een strat, dat hoort er ook bij! :D

Dat 't geen Fender is wil niks zeggen. Je vroeg om model en soort pups.
Model: strat
Pups: SC-sized hums

Dat zeg ik. Ga ik door voor de koelkast?

The Underdog
28 maart 2007, 01:00
Ok, het is een Strat model. Maar ik vraag me af in hoverre je het "geraden" hebt. Ik denk dat er gewoon bijna geen andere opties waren. Maar wat is het merk?

drap
28 maart 2007, 01:06
Stagg?....

hoofd
28 maart 2007, 01:07
Maar wat is het merk?

Mag ik de strat in kwestie misschien even ruiken, of kan je misschien een geursample uploaden? Misschien dat ik 't dan weet!!

Het geluid is duidelijk een mislukte humbucker, daarom dacht ik in de eerste instantie aan een Ibanez of een Jackson. Maar dat was 't dus niet, dus dan moest 't wel een verminkte strat zijn. Het geluid klinkt te slap voor iets met een grotere/dikkere body dan een strat. En natuurlijk de trem, dat had ik al verduidelijkt.


Bovendien, ik heb ook jarenlang metal gespeeld met een setje hotrails, maar dan in een telecaster. Ik weet wel hoe die dingen klinken.. :D

The Underdog
28 maart 2007, 01:07
Stagg?....
Sorry, maar dit is echt een belediging.

DarknessAwaits
28 maart 2007, 01:46
Daar vraag je dan ook een klein beetje om he :satisfie:

Het is dus een strat-like gitaar met humbuckers... en een trem. Nou dan blijven er nog maar 143.304.063 opties over.

Het element in kwestie is een GFS lil' killer? En de gitaar is een donkerblauw/zwarte El Cheapo.

The Underdog
28 maart 2007, 02:01
Ik heb 2 elementen gebruikt in het geluidsfragment.

DarknessAwaits
28 maart 2007, 02:06
M.a.w. ik heb wel gelijk? 8-)

The Underdog
28 maart 2007, 02:08
Het is natuurlijk wel gemakelijk als je gaat zoeken naar oude posts en foto's....

DarknessAwaits
28 maart 2007, 02:10
Je moet wat :D.

Gitaro
28 maart 2007, 05:45
Ja ik zag de GFS posts ook al staan, hehe. Het klinkt echt precies hetzelfde als mijn EMG 81/81 van clean tot dirty en ook de lead. Nou neemt zo'n opname natuurlijk ook een hoop weg, maar dit klinkt voor mij meer EMG dan de samples op de EMG site zelf, bijvoorbeeld. En toevallig zoek ik nog een brugbucker voor m'n strat

iwamoto
28 maart 2007, 07:57
ibanez RG met Evolution?

Wimvdb
28 maart 2007, 08:15
RIchwood of london city ofzo met GFS


En nee het klinkt niet goed :stop: vooral de OD is erg koud , je gitaarspel is wel fijn...