PDA

View Full Version : speakerkast met 8 inch speakers



simple-mind
27 maart 2007, 22:51
hey mensen

ik heb laats zes 8 inch speakers gekregen.. ze komen uit een Harpmaster, mondharmonica versterker. nou schijnt die versterk met wat ander buizen ook geschikt te zijn als gitaarversterker. en wil ik voor een projectje een speakerkast maken met zes 8 inch speakers.

heeft iemand ooit iets gehad/gehoord met 8 inch speakers? en klinkt dat wat?

Chris Winsemius
27 maart 2007, 22:56
Tot nu toe heb ik geen enkele 8" gehoord die "echt ok" was voor gitaar...

Maar meerdere zou wat kunnen schelen; ik ben geen fan van 1x10" maar 2 of 4 x 10" maakt me wel blij :)

Henkie spenkie
28 maart 2007, 13:14
Ik weet niet precies hoe het met een gitaar cabinet zit, maar ik heb in mijn bascabinet 1x15' en 2x8'. Deze kan ik ook los van elkaar gebruiken (dus alleen de 15' of alleen de 2x8') En opzich is het geluid niet heel slecht ofzo. Vooral voor de hoge tonen is het wel fijn eigenlijk. Alleen je gaat de lage, zware tonen wel missen op den duur denk ik. Als je een cab maakt voor 8' speakers zou ik die alleen in combinatie gebruiken met een grotere (bijv. 15'). Moet er trouwens wel bij zeggen dat ik persoonlijk 4x12' ideaal vind, maar als je die 8' speakers toch al hebt liggen..waarom niet?

simple-mind
28 maart 2007, 23:48
Ik weet niet precies hoe het met een gitaar cabinet zit, maar ik heb in mijn bascabinet 1x15' en 2x8'. Deze kan ik ook los van elkaar gebruiken (dus alleen de 15' of alleen de 2x8') En opzich is het geluid niet heel slecht ofzo. Vooral voor de hoge tonen is het wel fijn eigenlijk. Alleen je gaat de lage, zware tonen wel missen op den duur denk ik. Als je een cab maakt voor 8' speakers zou ik die alleen in combinatie gebruiken met een grotere (bijv. 15'). Moet er trouwens wel bij zeggen dat ik persoonlijk 4x12' ideaal vind, maar als je die 8' speakers toch al hebt liggen..waarom niet?

hmm dat is op zich helemaal geen gek idee.. ik ben eigenlijk bassist dus ik zou hemn zo kunnen gebruiken als bascabinet ik gebruik nu alleen een 1x 15 inch box..:P maar dan meot ik denk wel even degene van wie ik de speakers heb gekregen om specificaties vragen want ik weet neit hoeveel watt de boxen zijn.