PDA

View Full Version : Waar fingerpicks kopen?



Jedeel
27 maart 2007, 22:50
Nu heb ik hele oude fingerpicks (vroeger eens aangeschaft), maar die zitten
niet fijn aan de duim en vingers. Ze doen zónder te spelen eigenlijk al min of meer pijn :-)

Een tijdje geleden zag ik een video van Stefan Grossman en die gebruikte picks die er 'gelikt' uit zagen.

Weet iemand in Nederland een adresje (ev. internet) waar redelijke keuze is op
fingerpicks?

Pais
27 maart 2007, 22:59
Ik woon boven een muziekwinkel. Hier verkopen ze plastig fingerpicks van Dunlop. Ik heb er zelf alleen een duimplectrum van, maar ik kan me niet voorstellen dat de gelijksoortige fingerpicks pijn doen zonder te spelen :) Ze hebben ze in het bruin en wit (de "stiffness" verschilt, welke harder is weet ik niet) en in verschillende maten.
Geloof me, als mijn muziekwinkel ze heeft, dan hebben alle muziekwinkels ze :)

http://www.tabsrus.nl/images/upload/theory/GA_Thumbpicks.JPG

Jedeel
27 maart 2007, 23:11
[QUOTE=Pais]
Geloof me, als mijn muziekwinkel ze heeft, dan hebben alle muziekwinkels ze :)

Bedankt voor de snelle reactie, Pais.
Die dingen die ik ooit heb gekocht waren maar in een 'maat'; ik denk maatje-pijnlijk:-)
De grootste winkel in Apeldoorn (Feedback) had geen picks in voorraad. Of ze ze weer gaan binnenkrijgen?

Ik houd de naam Dunlop in mijn hoofd.

Apropos, Stefan Grossman speelde met metalen/koperen(?) picks.

greencharlie
27 maart 2007, 23:21
kijk eens op www.tonetoys.com

-Yves-
28 maart 2007, 09:55
Hier is een link naar Elderly Instruments. Een mega muziekwinkel in de VS. Je kan alles per mailorder bestellen maar het is inderdaad beter ze te kunnen passen en proberen. Je kan hier hoe dan ook eens kijken of ze hebben wat je zoekt. http://elderly.com/accessories/PK.html

Ik ken helaas geen winkels (met fingerpicks) in Nederland dus ik kan je verder niet helpen. Hoewel, als je houdt van Bluegrass is er ergens in de maand mei een festival in Voorthuizen. Daar hebben ze kilo's van die dingen om uit te zoeken en te proberen.

Misschien nog een tip: als de winkel 5-string banjo's verkoopt, moeten ze ook fingerpicks verkopen. (Anders maken ze zich compleet belachelijk) ;-)

Succes met je zoektocht.

Jedeel
28 maart 2007, 16:33
Hoewel, als je houdt van Bluegrass is er ergens in de maand mei een festival in Voorthuizen. Daar hebben ze kilo's van die dingen om uit te zoeken en te proberen.


Oké, ik heb nu ook 2 sites waar ik kan gaan zoeken. Bedankt lui!!

Apropos;
Die tip van Voorthuizen is ook wel oké.
Zie voor meer info;
http://www.ebma.nl/index1024.htm

Jos

jplm
28 maart 2007, 19:20
Een tijdje geleden zag ik een video van Stefan Grossman en die gebruikte picks die er 'gelikt' uit zagen.

Weet iemand in Nederland een adresje (ev. internet) waar redelijke keuze is op fingerpicks?

Hallo.

Voor wat betreft de fingerpicks van Grossman; dat kun je hem (indien gewenst) gewoon zelf vragen op z'n forum, de Woodshed.
Voor wat betreft winkels in Nederland; ik heb tijden geleden eens een setje Alaska-picks gehaald bij Casa Bennely in Den Haag, die hadden ze zelfs in verschillende maten, dus dan zullen ze het "normalere" spul ook wel hebben.

Groet, Jan.

Pais
28 maart 2007, 19:40
De grootste winkel in Apeldoorn (Feedback) had geen picks in voorraad. Of ze ze weer gaan binnenkrijgen?


Dat is vreemd :) Hier in Leeuwarden zijn twee kleine muziekwinkels en beide verkopen duimplectra en fingerpicks.
Mischien zijn friezen gewoon rasechte pickers :satisfie:

Makor1966
28 maart 2007, 20:03
Ook gewoon passen die fingerpicks & thumbpicks als je ze in de winkel koopt, zit wel verschil in hoe ze zitten. Ik heb ook die van Dunlop, de eerste keer dat ik ze kocht had ik ze niet gepast en zaten er een paar tussen die een beetje te strak waren, ondanks dat ze er op het eerste gezicht hetzelfde uitzagen. Misschien kun je ze ook wat ruimer maken door ze met een haarfohn een beetje te verwarmen en uit te buigen.

chris c
28 maart 2007, 22:26
Misschien kun je ze ook wat ruimer maken door ze met een haarfohn een beetje te verwarmen en uit te buigen.
...of door ze in kokend water onder te dompelen en dan op maat te buigen. Met metalen picks is dit natuurlijk gemakkelijker : gewoon buigen tot ze goed aanvoelen.
Eigenlijk moet je niet zozeer in de winkel de maat zoeken die bij je vingers past, maar een maat zoeken die bij je speelstijl past (dik blad, dunner, soepel of niet, enz.) en de pick dan zelf aanpassen aan de dikte van je vinger.
Fingerpicks in een winkel zijn zelden gebruiksklaar.