PDA

View Full Version : 3 songs op Enkindle myspace



Reel Big Fish
27 maart 2007, 21:11
Hallo,

sinds vandaag staan er 3 mp3's op de Enkindle myspace: www.myspace.com/enkindleband.

Avenged en The Reaper met zang (heb ik ingezongen en zoals hoorbaar ben ik géén zanger), Untitled nog zonder zang. Alle nummers door mij geschreven en alle solo's zijn ook door mij ingespeelt. Alle gitaren eigenlijk, op The Reaper na. Eén spoor is daar van de vroegere gitarist, maar weer de solo van mij!

Als je er maar eentje wilt luisteren, raad ik Avenged aan...

Alvast bedankt voor jullie meningen en veel luisterplezier!

Iceman
27 maart 2007, 21:19
Ik zou me alleen gaan richten op de gitaar, je hebt geen geweldige stem (sorry).
Een zanger bepaald toch 50% van je bandgeluid.

Bijkomend voordeel is dat je dan wat ingewikkelder spul kunt spelen, het geeft je meer vrijheid.

Reel Big Fish
27 maart 2007, 22:40
Zoals ik zelf al zei: ik ben geen zanger. Nooit zangles oid gehad en het interesseert me niet zo. Het is dan ook een tijdelijke oplossing, tot we een zanger vinden, maar die zijn lastig te vinden hier in de buurt, vooral voor ons genre. Het gaat me om de nummers zelf, de composities...

Toch bedankt! :)
Edit: om aan te geven hoeveel ik om de zang geef, het is opgenomen met een headset microfoon haha

Iceman
28 maart 2007, 09:38
Zoals ik zelf al zei: ik ben geen zanger. Nooit zangles oid gehad en het interesseert me niet zo. Het is dan ook een tijdelijke oplossing, tot we een zanger vinden, maar die zijn lastig te vinden hier in de buurt, vooral voor ons genre. Het gaat me om de nummers zelf, de composities...

Toch bedankt! :)
Edit: om aan te geven hoeveel ik om de zang geef, het is opgenomen met een headset microfoon haha

Ik snap het.
Overal flyers uitdelen, zeker in oefenruimtes/kroegen/vriendenkring.

Reel Big Fish
28 maart 2007, 14:35
Ja precies. We hadden 4 maart een optreden en daar zou een stukje over in de krant komen... daar zouden ze inzetten dat wij nog een zanger zochten maarja, nog niks geweest helaas.

Nog andere mensen? Goede/slechte dingen op de zang na?

Reel Big Fish
30 maart 2007, 16:12
75 hits en maar van één iemand reactie... mensen kom op. Er zijn een hoop lui op die subforum die een beoordeling willen, maar zowat niemand geeft ze zelf. ;)

Bedankt >_>

Mitch_mashinguard
30 maart 2007, 17:35
Ik heb alleen ff naar het filmpje gekeken op je myspace...en je solo is niet erg vloeiend. Verder lijkt het net of jullie helemaal geen zin hebben in het optreden, zoals jullie erbij staan. Maarja, jullie hebben dan ook nog niet zo heel vaak opgetreden.. Ik vind het eerlijk gezegd geen reclame

ExRxIxC
30 maart 2007, 18:05
Ik vind Avenged een erg goed nummer, leuke gitaar riffs. Als het nummer beter klonk (goede zang, en het hele nummer wat sprankelendere/helderdere sound) zou ik het zeker vaker gaan luisteren.
Op het podium mogen jullie inderdaad wel wat drukker doen.

Reel Big Fish
30 maart 2007, 18:06
Ik heb alleen ff naar het filmpje gekeken op je myspace...en je solo is niet erg vloeiend. Verder lijkt het net of jullie helemaal geen zin hebben in het optreden, zoals jullie erbij staan. Maarja, jullie hebben dan ook nog niet zo heel vaak opgetreden.. Ik vind het eerlijk gezegd geen reclame
Whaha, het gaat dus niet om het filmpje, het gaat om de mp3s maar goed. Een uitleg bij het filmpje is niet overbodig:

Waarom mijn solo niet vloeiend klinkt: in meerdere van mijn fretten zaten groeven en tja, dat fuckte mn spel op. Verder had ik nog eens mn sound ook niet, maar beide problemen zijn nu opgelost.

Ik ben het met je eens dat de bassist geen reet uitvoert en dat er niet uit ziet, maar ik ben toch redelijk actief lijkt mij? Wat verwacht je van iemand die tegelijk moet spelen en zingen? En een drummer kan niet echt veel doen eigenlijk haha. Ohja, het was trouwens op een zondag ochtend, maar desondanks had ik er iig wel zin in.

Maarja, ik heb liever dat er niet naar het filmpje word gekeken, maar er iets word gezegd over de mp3's. Hoe dan ook bedankt! ;)

Edit: Eric ook bedankt! Zanger zijn we nog steeds naar op zoek.

Mitch_mashinguard
30 maart 2007, 23:31
Maarja, ik heb liever dat er niet naar het filmpje word gekekenWat doet ie dan op je myspace... ik heb intussen je mp3's ook beluisterd, idd natuurlijk stukken beter dan live, dat was ook wel te verwachten. Maar als je een filmpje op je site zet, nodigt dat natuurlijk extra uit om te kijken.


Er zijn een hoop lui op die subforum die een beoordeling willen, maar zowat niemand geeft ze zelf. ;)
Het lijkt wel alsof al die lui alleen maar positieve reacties willen. Vragen ze meningen/kritiek, krijgen ze meningen/kritiek, maar vervolgens krijgen de mensen die hun meningen/kritiek posten te horen: "ja maar dat komt omdat ik dit en dit en dit had, dus dat doet er ff niet toe". Of de kritiek wordt simpelweg afgedaan als gezeik. Als je geen persoonlijke meningen of kritiek wil, vraag er dan niet om :???:

Reel Big Fish
31 maart 2007, 13:52
Was niet mijn idee om het filmpje online te gooien... maar als je dan toch, ondanks dat ik om meningen/kritiek vraag over de mp3's (want daar vroeg ik om), kritiek over het filmpje krijg, is het toch logisch dat ik even een toelichting geef? Je hebt trouwens wel gelijk betreffende wat je zegt en dus toch bedankt!

ExRxIxC: wat bedoel je precies met een sprankelendere/helderdere sound? Is het gitaar geluid niet goed, de drums of iets?

Alvast bedankt! :)

Brammibal
31 maart 2007, 16:54
Ik ozu meer gain doen op je gitaar!
ik vind het veel te lief klinken.

Reel Big Fish
1 april 2007, 14:04
Doel je nu op alleen The Reaper of alle mp3's?

ExRxIxC
1 april 2007, 14:34
ExRxIxC: wat bedoel je precies met een sprankelendere/helderdere sound? Is het gitaar geluid niet goed, de drums of iets?


De gitaar vind ik een beetje dof klinken, ik zou er wat meer hoog in doen.
Het kan ook zijn dat het door myspace komt dat het wat dof klinkt, bij het uploaden is er best veel kwaliteits verlies wat het meestal doffer laat klinken. Ik upload muziek meestal op soundclick.com, daar blijft de kwaliteit best goed vind ik.

Reel Big Fish
1 april 2007, 15:31
Hey Eric,

bedankt voor je reactie. Ik heb de hoog inderdaad relatief laag staan. Zal binnekort eens wat gaan experimenteren met de gitaar sound en dan hou ik dit zeker in mn achterhoofd!

Bedankt!

mdb
6 april 2007, 12:48
Tja eigenlijk is alles wat ik vind al gezegd. Er mag wel wat meer variatie in vind ik dan, wat meer riffjes oid. Maar dat is mijn mening uiteraard.