PDA

View Full Version : Hoio :p



Thundermane
27 maart 2007, 20:42
Heb mezelf nog niet echt voor gesteld, niet zo netjes van mij.
Kben Michiel van Tienhoven.
Ik speel nu zo`n 1,5 a 2 jaar elektrische gitaar (aucoustische gedeeltje overgeslagen).

eigenlijk na 3 maanden dat ik begon met spelen kwam ik al in een bandje, heb toen samen met dat bandje mee gedaan aan een talentenjacht en kwamen toch nog op de 3e plek van de 23 deelnemers. (we hadden nothing else matters gespeeld en de jury zei dat we eigenlijk maar meteen iedereen meteen overhoop moesten spelen met een deathmetal nummer :p)
Na een tijdje ging het bandje helaas uitelkaar ivm dat we naar verschillende scholen gingen en minder tijd hadden.

Ik zit nu ook in een punkband met de bassist uit dat oude bandje (helaas vertrekt hij binnekort ook uit dit bandje).
Verder zit ik wel eens gewoon gitaar te spelen met de frontman van dat eerste bandje, wat een voordeel met hem is, is dat we dezelfde muzieksmaak hebben.
Samen spelen we rammstein, metallica en proberen we eigen nummers te ontwikkelen.
(Hij heeft mij destijds een heleboel geleerd maar ik begin hem nu in te halen als het gaat om snelheid en smood spelen).

Ik had een jaar geleden 2 maanden gitaarles, maar uiteindelijk nadat ik de belangrijke technieken wel door had, was ik het zat omdat ik niks leerde wat ik mezelf niet kon leren. Vond ik sonde van het geld. (+ nu kan ik zelf uitmaken wanneer ik oefen met gitaarspelen).

Verder is een voordeel met mij, dat ik live niet zenuwachtig word en als ik live speel gaat mijn spelen er eerder op vooruit dan achteruit.
Ik heb meer moeite om voor 1 of 2 personen te spelen al heb ik die moeite dan weer niet meer als het voor het bandje zelf is.

nouja... en oja ik kom ook wel uit een redelijk muzikale familie, mijn vader speelt gitaar... al komt hij niet verder dan een paar liedjes van boudewijn de groot. (sorry als ik het verkeerd spel)
En mijn beide opa`s waren ook muzikaal, de ene was bij conservatorium afgestudeerd de ander speelde één of ander instrument maar ik heb hem nooit goed gekend.
Verder speelt mijn oom behoorlijk goed klarinet en een neef is nu bezig om af te studeren bij het conservatorium en componeert filmmuziek en de andere neef drumt en zit in een behoorlijk goede en redelijk succesvolle band.
Oh en me zus die heeft vroeger gedrumt en heeft dat opgegeven en is nu dj met professionele DJ spul.
(ik hou niet zo van die dj onzin :p)

Verder wat ik wil berijken: (naast muziek, gamedesigner) en nog sneller leren spelen dan de gitaristen van dragonforce... natuurlijk is dit redelijk onmogelijk dus hou ik het op cheap op supersnel tappen met mijn plectrum op de hals :p
En uiteraard wil ik gewoon doorbreken met een bandje, wat ik Vile Mammals ga noemen.

Oh en mijn gear als laatst:
Ibanez RG 350 EX (met elixer snaren)
Ibanez RG7321 (is 7 snarig) en heb er laatst nog Dimarzio Blaze Neck en Evolution 7 pickups op gezet.
Heb ook een Boss GT 8
Mijn versterkers zijn redelijk klote (mja de boss GT8 doet alles wat betreft effecten)
Verder heb ik wel behoorlijk goede kabels die lang mee gaan.

hendrix_appendix
27 maart 2007, 20:43
Nounounou wat summier, je had er ook wel werk van mogen maken hoor!

Welkom trouwens, het is net of ik je al jaaaaaaaren ken!;)

Thundermane
27 maart 2007, 20:53
Ik wou het in 1 keer goed doen... sorry :p
maarja zal wel genoeg informatie zijn voor een week of wat ;)

hendrix_appendix
27 maart 2007, 21:02
Zeker!

(Gewoon sympathieke voorstelling hoor, ik zit maar wat te zeiken!)

Thundermane
27 maart 2007, 21:05
(Gewoon sympathieke voorstelling hoor, ik zit maar wat te zeiken!)
weet ik... ik ruikte al wat ironie... zelf ben ik dol op sarcasme dus no need for any apologies :D

hendrix_appendix
27 maart 2007, 21:10
Ach je weet het nooit hier, sommigen zijn zo snel op hun pik getrapt.