PDA

View Full Version : amp zonder speakers doorlussen naar buizen top



happyharry
27 maart 2007, 20:26
Het is de bedoeling het signaal van een H&K Attax 200 combo via send naar de return van een Marshall 6100 top te sturen en daar de speakers van de combo in te pluggen.

Heuu? Waarom dat dan? :sneaky:

De Attax heeft mijn voorversterking geluid en de Marshall de pompende eindtrap.

Aha, dat is duidelijk! :satisfie:

De vraag:
Ik lees overal... geen amps aanzetten zonder speakers i.v.m. de weerstand...
Is dat ook bij de combo (transistor eindtrap)?
en... geldt dat ook als het volume op 0 staat? Tenslotte gaat het signaal met send eruit...

Tips?

Bedankt, Harry.

bert k
27 maart 2007, 20:33
De combo kan er sowieso wel tegen, met transistors, maar als je het volume op 0 houdt, dan komt er idd geen vermogen uit je eindtrap, en blijft hij nog heler.

Realeigo
27 maart 2007, 20:33
er komt geen signaal op de transistor eindtrap maar hij is nog steeds wel verbonden met een speaker dusz...
volgens mij kan het geen kwaad

bert k
27 maart 2007, 20:35
Ach ja, het is een combo... Daar zit toch een speaker in?

birt
27 maart 2007, 20:36
er komt geen signaal op de transistor eindtrap maar hij is nog steeds wel verbonden met een speaker dusz...
volgens mij kan het geen kwaad


bij transistoren kan het sowiso geen kwaad. oneindige impedantie (geen speker) wil zeggen dat de transistoren geen vermogen leveren.

let wel, bij buizen gaat dit niet op.

happyharry
27 maart 2007, 20:41
Ach ja, het is een combo... Daar zit toch een speaker in?

Hé Bert, goed onthouden... :stop:
Maar het is de bedoeling de combo speakers te gebruiken aan de top, snap je, anders blijf ik zeulen...

B_2_the_a
27 maart 2007, 22:25
andere setup aanschaffen?

bert k
27 maart 2007, 23:17
Hé Bert, goed onthouden... :stop:
Maar het is de bedoeling de combo speakers te gebruiken aan de top, snap je, anders blijf ik zeulen...
Juist, nou snap ik je. Ja, dat zou moeten lukken. Als je de hele zaak dan netjes van stekkertjes voorziet kan je ook nog de combo alleen blijven gebruiken, als het zo uitkomt.

Jimwoud
28 maart 2007, 09:22
andere setup aanschaffen?

Inderdaad, Je combo verkopen, 2x12 cabinet kopen(kun je ook alleen met je marshall makkelijk spelen) en een attax 19" preamp op de kop tikken. klein 19" rackje erbij nog een fx-processor erin...........

happyharry
28 maart 2007, 09:48
Inderdaad, Je combo verkopen, 2x12 cabinet kopen(kun je ook alleen met je marshall makkelijk spelen) en een attax 19" preamp op de kop tikken. klein 19" rackje erbij nog een fx-processor erin...........

Snap ik.
Ik ben zoekende naar mijn sound in de band.
De Attax zit er heel dicht bij maar mist het pompende einde vandaar de proef opstelling met de top als eindtrap. De top alleen vind ik weer te schel klinken, vandaar deze combinatie. 8-)

Ik heb een JCM 900 1960 Lead cabinet.
Ben er inmiddels achter gekomen, mede op dit forum, dat de speakers in dit cabinet een scherp karakter hebben, dus... te koop... :listen:

bert k
28 maart 2007, 09:49
Daar kom je achter via het forum, en niet door er naar te luisteren????

B_2_the_a
28 maart 2007, 09:54
lang leve internet!

Harmony Central is ook heel goed in het verspreiden van valse geruchten (leuk als je in een muziekwinkel aan de reparatiebalie staat, vaak denken mensen dat er iets mis omdat ze het gelezen hebben enzo)

happyharry
28 maart 2007, 09:55
Daar kom je achter via het forum, en niet door er naar te luisteren????

Goed zo, Bert, wrijf het nog ff in!!! 8-)