PDA

View Full Version : Fender Telecaster '62 Reissue Japan



Lexvandoef
27 maart 2007, 19:34
Hey, ik kan een Fender Telecaster '62 Reissue uit Japan kopen.

Er zitten enkele beschadigingen op, en hij vraagt er €650,00 voor.
Is dit een redelijke prijs voor deze gitaar?

mvg
Lex

Dirkdewaard
27 maart 2007, 20:22
Staat hij op gitaarmarkt?

Lexvandoef
27 maart 2007, 20:25
jep, klopt

Dirkdewaard
27 maart 2007, 20:30
Dat is mijn oude gitaar, dat is veel geld. Er zit een V. Zandt element in. De neck is ge refinished het serie nummer is eraf. Speelt wel goed, klinkt iets minder. Ik had een 52er en deze 62er tegelijk, die 52er klonk zo veel beter.
Ik denk dat je beter kan krijgen. USA met serie nummer. Dit is geen verzamel gitaar meer.
Wel nieuwe frets denk ik, want ze waren flink afgesleten. En die binding maakt de gitaar heel erg mooi. Succes

drap
27 maart 2007, 23:04
Haal er maar gerust 100 tot 150 euro van af. Ik heb zelf ook een '62 reissue Jap, ik zeg je dat ie geen 650 euro waard is.

glasbier
27 maart 2007, 23:31
ik heb een japanse Fender Stratocaster '62 reissue te koop voor 495,00; met serienummer(!),prima frets en klinkt helder/clean/warm, maar wil ook erg scheuren,zie je niet vaak bij fender.
Is het iets voor je?

glasbier
27 maart 2007, 23:32
stuur me anders even een PM

Lexvandoef
27 maart 2007, 23:47
Ik heb een mailtje gestuurd naar de verkoper met de vraag of hij weet wat er mee gebeurd is.

Ik hoor het nog wel.

Dirkdewaard
28 maart 2007, 11:41
Ik heb een mailtje gestuurd naar de verkoper met de vraag of hij weet wat er mee gebeurd is.

Ik hoor het nog wel.

Als je de gitaar in je handen hebt zie je gelijk dat de neck over gelakt is en een nieuw logo erop heeft. Heeft ie dit niet dan is het een andere gitaar, maar ik weet het bijna zeker. De gitaar is wel een custom, met dubbele binding. Ik hou van telecasters en de dubbele binding rockt.

Lexvandoef
28 maart 2007, 13:11
Hij heeft inmiddels gereageerd en zegt dat dit niet zo is.
Hij zegt dat het serienummer op de brug staat net al bij alle reissues en dat onder aan de nek, aan de hiel Made in Japan staat.
En hij claimt dat de neck PU een originele Alnico I is.

edit: Ik heb nog een mailtje terug gehad van hem. Hij heeft hem in 1996 gekocht bij Kees Dee in Amesfoort. De vorige eigenaar komt ook uit Amesfoort volgens hem en heeft de gitaar samen met nog een paar gitaren ingeruild voor 1 duurdere. Klopt dit Dirkdewaard?
Hij zegt ook dat hij zelf geen refin ziet op de neck en dat je er een lichte birsdeye op kunt zien. En op de kopsekant van de nek in de body staat de
handgeschreven de datum. Hij dacht iets van 31-01-1986.
Hij gaat mij nog foto's mailen van de neck, headstock en de hiel van de neck

we zullen zien

drap
28 maart 2007, 14:44
Hij heeft inmiddels gereageerd en zegt dat dit niet zo is.
Hij zegt dat het serienummer op de brug staat net al bij alle reissues en dat onder aan de nek, aan de hiel Made in Japan staat.
En hij claimt dat de neck PU een originele Alnico I is.

edit: Ik heb nog een mailtje terug gehad van hem. Hij heeft hem in 1996 gekocht bij Kees Dee in Amesfoort. De vorige eigenaar komt ook uit Amesfoort volgens hem en heeft de gitaar samen met nog een paar gitaren ingeruild voor 1 duurdere. Klopt dit Dirkdewaard?
Hij zegt ook dat hij zelf geen refin ziet op de neck en dat je er een lichte birsdeye op kunt zien. En op de kopsekant van de nek in de body staat de
handgeschreven de datum. Hij dacht iets van 31-01-1986.
Hij gaat mij nog foto's mailen van de neck, headstock en de hiel van de neck

we zullen zien


Qua omschrijving klopt het, dat van het serienummer enzo. Maar ik blijf erbij dat ie veel te duur is. Daar kan makkelijk 150 euro van af.

Lexvandoef
28 maart 2007, 18:43
Hoi

Ik heb intussen wat foto's ontvangen van de nek en headstock.
Ik zie eigenlijk niet zo veel vreemds.
Wie kan er wat meer over zeggen?

http://i172.photobucket.com/albums/w23/lexvandoef/telecustom0075.jpg
http://i172.photobucket.com/albums/w23/lexvandoef/telecustom006.jpg

Dirkdewaard
28 maart 2007, 19:24
Gelukkig ik zat fout, het is een andere.
Ik zou hem zeker bespelen, ik hou echt van die customs! Als het een goed klinkende is heb je een gitaar voor het leven dat zeg ik. Misschien nog iets van de prijs af halen? Succes

(mijn oude was ook rond die tijd gemaakt, dat is toch leuk)

Lexvandoef
28 maart 2007, 19:37
Ik kan hem voor €600,00 krijgen.

Doen? Goede prijs?

Ik ga hem natuurlijk eerst testen.

Dirkdewaard
28 maart 2007, 20:14
Tja, ik ben iemand die niet kijkt naar andere gitaren wat ze kosten. Is de gitaar voor jou 600 waard? Als hij echt goed klinkt, waarom niet? Als je hem koopt om door te verkopen moet je nog even afdingen......

Ik kocht de van mij voor 300 volgens mij, maar met de overgespoten neck en v. zandt pickup.

Misschien geeft het je wat rust, voor 600 is hij hem niet van de ene op de andere dag kwijt denk ik. Tenzij er iemand is die echt een liefhebber is van de custom (zoals ik) want die zie je niet vaak. (maak je geen zorgen ik koop hem niet)

wederom succes

drap
28 maart 2007, 20:49
Ik heb precies dezelfde, maar dan linkshandig. Ik zou er in ieder geval geen 600 euro voor over hebben. Iets van 450 a 500 euro is wat meer realistisch lijkt me.

Lexvandoef
28 maart 2007, 21:32
Ik koop hem zowiezo niet om door te verkopen, en ik ben idd een liefhebber van dit soort teles. Teles klinken zowiezo geil en deze ziet er ook nog eens zo uit:)

Ik ga hem van de week eens testen, en dan beslis ik wel of hij die €600,00 echt waard is.

Thnx allemaal

Lexvandoef
30 maart 2007, 00:10
Kep hem gekocht:D!!!!!!

Absoluut die €600,00 waard en ik kon het ook missen.

Heerlijk geluid, typisch telecaster, veel hoog (twang) maar toch ook veel ballen in het geluid. Klinkt gewoon goed. Ik heb hem helaas niet op een versterker kunnen horen, wel op een oud afgetrapt modeling pedaaltje. Houd ik zelf niet zo van maar goed, daarop klonk hij ook gewoon goed, zij het wat digitaal.

Acoustisch heel erg lekker. Lekker luid, en alweer lekker die twang en lekker veel body ook.

Hij klinkt toch anders dan de meeste telecasters die ik in de Feedback getest/gehoord heb. Die hadden ook dat lekkere hoog, maar klonken voor de rest leeg. Deze gelukkig niet, lekker veel body, maar weer anders dan mijn les paul.

De gitaar ziet er voor zijn leeftijd gewoon goed uit. Afgezien van een plekje van een paar mm2 waar de lak egt af is en een heel licht streepje bucklewear. De vorige eigenaar heeft hem zo gekocht. Alles is origineel aan deze gitaar, op de hals is zelf een mooie lichte birdseye tekening te zien.
De elementen ( ik heb hem net heel even aan de versterker gehangen en vergeleken met mijn les paul en beginners stagg:P stratje.,

Veel minder output, zelfs dan die crappy stagg die behoorlijk highoutput is.
Klinkt veel en veel beter natuurlijk, clean veel voller en sprankelender. Ook beter clean dan de les paul, maar qua overdrive vind ik de les paul gewoon lekkerder. Niet beter, maar anders, ik houd gewoon van die les paul brugelement in Marshall sound.
Overdrive met de tele is veel veel bluesier, ook heel erg lekker, maar ik ga hem toch vooral voor clean gebruiken.

Ik moet hem alleen nog afstellen, 011, actie een stuk hoger (alles klettert nu, dat klinkt en speeld niet zo fijn als zou kunnen vind ik)

Al met al heel erg blij/tevreden en deze gaat voorlopig niet meer weg.
Foto's komen morgen.

savecracker85
30 maart 2007, 16:00
Gefeliciteerd! mooi ding
vooral die witte binding doet 't hem wat mij betreft :)

hansoonk
30 maart 2007, 16:28
Ik heb een mailtje gestuurd naar de verkoper met de vraag of hij weet wat er mee gebeurd is.

Ik hoor het nog wel.

Volgens mij is die nek gewoon OK. Dat geen serienummers op de hals staat zegt niets. De eerste Japanse RI's hebben geen serienummer op de halshiel, alleen het Made in Japan logo. In plaats daarvan staat een A-nummer gestanst op de brug. Ik heb twee tele's die er exact zo uitzien.

Dirkdewaard
30 maart 2007, 23:51
Gefeliciteerd! Sorry dat ik je een beetje liet schrikken, gelukkig is het goed gekomen. Veel plezier ermee, het zijn hele mooie gitaren!

Lexvandoef
30 maart 2007, 23:51
Ja klopt ook, maar in een van de vorige posts blijkt dat dit niet de gitaar is die zo ontzettend verbouwd is.

I'm happy:d