PDA

View Full Version : welke marshall is dit en is het een goeie?



cardinal
27 maart 2007, 19:25
Ken hem niet en een makker wil hem wegdoen. Is het wat? Potmeters kraken als de hell.

Is een mosfet.

Wel type is het?

voor foto, klik op link;

http://www.badongo.com/pic/533859

chennie
27 maart 2007, 19:41
Veel kan ik er niet over zeggen, maar zoals de naam zegt het is een MOSFET serie. MOSFET is kort door de bocht een type transistor. Oftewel het is een transistor versterker. Opzich niets mis mee, maar de paar keer dat ik op die dingen heb gespeeld vond ik het niet leuk.

Ik dacht ook dat ik zo'n beetje algemene opinie deel wat betreft de geliefdheid van deze versterker. Er zijn vast wel meer mensen die je beter kunnen inlichten.

drap
27 maart 2007, 19:47
Volgens mij heet die versterker inderdaad de Marshall Mosfet, maar zeker weten doe ik het ook niet. Ik ken iemand die de 100 watt versie heeft en ik was er persoonlijk niet denderent over te spreken. Er zijn wel betere in ieder geval.

Agent_Smith
27 maart 2007, 20:50
Hoewel ik een diehard Marshall-buizen fan ben, heb ik thuis gewoon zo'n Marshall Mosfet 100 topje (ergens uit de jcm800 tijd). Goed het blijft een transistor, maar gewoon voor thuis een beetje, vind ik m helemaal niet verkeerd. Alleen wel met een boss overdrive ervoor.

rocker_71
28 maart 2007, 10:33
Een MOSFET komt idd uit de solid state serie die Marshall in de jaren 80 heeft gemaakt. Volgens mij is dit de 5213, check anders even Dr. Tube (http://www.drtube.com/marshall.htm#SS).

Ach of ze goed zijn is een kwestie van smaak. Ligt ook aan je muziekstijl, het zijn zeker geen metal amps. Feit is wel dat er goede Celestion speakers inzitten, dus dat is een voordeel.

Squier4ever
28 maart 2007, 11:05
Een MOSFET komt idd uit de solid state serie die Marshall in de jaren 80 heeft gemaakt. Volgens mij is dit de 5213, check anders even Dr. Tube (http://www.drtube.com/marshall.htm#SS).

Ach of ze goed zijn is een kwestie van smaak. Ligt ook aan je muziekstijl, het zijn zeker geen metal amps. Feit is wel dat er goede Celestion speakers inzitten, dus dat is een voordeel.

wat voor celestions zitten erin dan?

maar het zijn redelijke kutamps naar het schijnt.

Dirkdewaard
28 maart 2007, 11:44
Het hangt een beetje van de prijs af hoe goed hij is denk ik. Wat wil hij er voor hebben?

MarkS
28 maart 2007, 12:20
wat voor celestions zitten erin dan?

maar het zijn redelijke kutamps naar het schijnt.
meestal G12M70

Agent_Smith
28 maart 2007, 16:48
Het hangt een beetje van de prijs af hoe goed hij is denk ik. Wat wil hij er voor hebben?

Nou, dat denk ik idd. Ik heb het Mosfet 100 topje voor nog geen 100 euro gekocht. Hup op een 4x12 cab, OD ervoor; klinkt echt niet verkeerd. In elk geval vele malen beter dan enkele transistor-oefenampjes die ik ervoor thuis gebruikte. Ja, als ik daarna in de repetitieruimte m'n dsl aanzet; ja daar wordt ik nog veel vrolijker van.
Maar idd, als-ie heel goedkoop is vind ik ze beter dan vele andere nieuwere transistorbakken.

Rinze
28 maart 2007, 16:54
Volgens mij is het de 75 Reverb, een 75 (jaja!) watt mosfetbak, twee kanalen, reverb en een Celestion Sidewinder speaker. Het kan ook de voorloper ervan zijn, die was 50 watt, ik kan het op de foto niet goed zien.


Ik heb hem gehad voor thuis, leuk ding wel maar met een band kom je er niet zo goed door, daar kwam ik achter toen ik mijn buizen-Marshalls allebei in de prak had liggen en moest repeteren met het ding. Zelfs met een 4maal12 Marshall kast kwam ik niet door ('t was wel een vrij luid bandje).

cardinal
31 maart 2007, 00:00
volgens mijn maat gaat ie erg hard. Hij vraagt er 200 euro voor. Ik mag hem voor hem verkopen.