PDA

View Full Version : Elementen veranderen?



Jay75
27 maart 2007, 19:03
Ik vind mijn Duesenberg supervet eruit zien, maar toch qua klank mis ik soms iets, dus ik wil eens kijken of ik dat met andere elementen op kan lossen.

Ik wil er graag TV-JONES pick-ups inzetten, maar is dat mogelijk?
Ik weet niet waar je allemaal rekening mee moet houden namelijk?

Dit is mijn gitaar ( website, www.duesenberg.de en dan de -->hollowbody's
-->tv starplayer, daar staan ook specificaties bij )

http://i64.photobucket.com/albums/h181/Jizzo75/hb_starplayer_detail01.jpg


http://www.tvjones.com/ is de website van de pickups.

Kan het zonder te hakken want dat wil ik absoluut niet....

DarknessAwaits
27 maart 2007, 23:02
Ik heb totaal geen ervaring met TV-Jones pickups maar ik heb wel dit net op hun site gevonden:
TV'Tron Mount

The TV'Tron uses the same size cover and baseplate as a standard humbucker, so it can be mounted into any guitar with standard humbucker pickup cavities. Since the pickup cover is completely enclosed, we use nickel/silver alloy instead of brass to retain as much clarity as possible.

Click Here to see the dimensions of the TV'Tron Mount

TV Jones pickups available in TV'Tron mount:

* TV Classic
* TV Classic Plus
* Power'Tron
* Power'Tron Plus
* Magna'Tron

Dus dat zou prima moeten lukken. Je zou overigens ook bij Seymour Duncan, DiMarzio, Bareknuckles, GFS (alhoewel dat er geloof ik al in zit bij jou) en zelfs EMG kunnen kijken. Iedereen die een standard sized humbucker element produceerd zou in aanmerking kunnen komen.

Orpheo
28 maart 2007, 00:12
je kan makkelijk er filtertrons inzetten. zelfs het klassieke formaat kan! moet je wel de ring gebruiken die erbij zit, anders past t niet.

jimihattricks
28 maart 2007, 10:06
ik heb zelf een TV Jones pickup liggen hier in TV Tron (standaard humbucker)-formaat, die gaat binnenkort in mijn strat :dance:

zo zien ze er uit:

http://www.guitarexperience.co.uk/html/images/emporium/products/thumbnails/290.jpg

passen gewoon in een normale humbucker rout.. alle tv jones pickups zijn in dit formaat verkrijgbaar meen ik.. de enige dealer die ik ken hier in nl is vd haar (ik heb de mijne tweedehands, stond hier heel lang op gitaarmarkt)

je moet er wel van houden, ze hebben vrij weinig output, en klinken erg single-coilerig.. is dat wat je wil?

rocker_71
28 maart 2007, 10:23
[kwijl modus] Wat een vette gitaar is dat zeg!! [einde kwijl]

Jay75
28 maart 2007, 10:49
hAHA, THANKS,

Maar uhm, zijn die Pick-ups in mijn Duesenberg dan standaard formaat?

Ik had namelijk TV-JOnes in mijn Gretsch maar ik wilde eens wat anders.

Vooral de 16 inch body was een beetje te lomp soms, deze is wat kleiner en speelt ook lekker...
Vandaar die Duesenberg dus en ik kon een hele goede prijs krijgen voor de Gretsch.

Maar ik vraag me af of die elementen ook vet klinken in de Duesenberg :)
(niet dat ie als een Gretsch moet gaan klinken want dat lukt toch niet)

Jay75
28 maart 2007, 11:07
je kan makkelijk er filtertrons inzetten. zelfs het klassieke formaat kan! moet je wel de ring gebruiken die erbij zit, anders past t niet.


Het klassieke formaat bedoel je het formaat dat normaal in een Gretsch gitaar zit?
Ik ben er nog niet over uit hoor, maar de gitaar mag wel wat meer scheuren dan dat ie nu doet, ik vind de brug wel lekker, maar er zit weinig laag in, en met het hals element scheurt het weer te weinig. ( dat is zo'n P90 )

Maar anyway, er kunnen dus in principe alle soorten standaard elementen in gezet worden?

Zoja, dan zal ik eens flink rond gaan kijken, ik hou erg van het SG geluid, dus als iemand tips heeft, hoor ik het natuurlijk graag.

jimihattricks
28 maart 2007, 11:08
hAHA, THANKS,

Maar uhm, zijn die Pick-ups in mijn Duesenberg dan standaard formaat?

Ik had namelijk TV-JOnes in mijn Gretsch maar ik wilde eens wat anders.

Vooral de 16 inch body was een beetje te lomp soms, deze is wat kleiner en speelt ook lekker...
Vandaar die Duesenberg dus en ik kon een hele goede prijs krijgen voor de Gretsch.

Maar ik vraag me af of die elementen ook vet klinken in de Duesenberg :)
(niet dat ie als een Gretsch moet gaan klinken want dat lukt toch niet)

Ja die pickups in je duesenberg hebben standaard humbucker-afmetingen. Hoe die elementen gaan klinken weet ik niet, ligt er ook aan welke je precies kiest..

als je van het SG geluid (humbucker of p90..?) houd, zijn deze pickups wellicht niet helemaal aan jou besteedt..

California Jam
28 maart 2007, 12:30
Mooie gitaar hoor maar wat is dat nou voor rails onder je pu's?

tomcat
28 maart 2007, 13:41
Je moet eerst en vooral voor je zelf bepalen welke klank je wil. Hoe klinkt je Duisenberg (die er trouwens fantastisch uitziet) nu ? Waarom wil je andere elementen, terwijl je toch tevreden bent van de huidige klank en waarom wil specifiek de TV-Jones? Welke stijl van muziek wil je spelen ?

Je hebt bij TV-Jones ook nogal wat keuze. Zij garanderen dat bij elk element wat zij noemen de 'twang', die zo eigen is aan Grestch, behouden blijft. Maar de output en vooral hoog en midden verschilt nogal.

Ik heb TV-Jones laten plaatsen in m'n Grestch Elliot Easton Electromatic, die was uitgerust met Gretsch pickups. Ik heb gekozen voor de recente Powertron en Powertron Plus aan de brug. Dit vooral om de gitaar meer power te geven, zonder in het traditionele humbuckergeluid te vervallen en dus de typische Gretschsound te behouden. Da's heel goed gelukt.
De TV-jones elementen heb je immers ook in de 'mount' versie, die inderdaad standaard zijn en passen in andere gitaren, uitgerust met humbuckers. Eenvoudig soldeerwerk volstaat.

Ik raad je aan om je rechtsreeks naar hun te richten, met een foto van je gitaar erbij en ze gaan je perfect verder helpen. Klantvriendelijkheid is één van hun kenmerken.

Wil je dan uiteindelijk de stap wagen en je wenst geen maanden te wachten, raad ik je aan ze rechtsreeks te bestellen bij hen. Binnen de week na je overschrijving zitten ze in je bus. Om ze in Nederland en zeker in België te vinden staat je een lange weg te wachten én een gepeperde rekening. Ik heb ook weinig douanekosten moeten betalen (zo'n 10 euro in België).

Veel succes ermee.

Mitch
28 maart 2007, 13:53
Bij mijn weten is juist niet v/d Haar de importeur, maar De Gier.
Maar goed, ik heb meerdere TV Jones elementen gehoord bij 'm en vind ze vrijwel allemaal erg goed, met uitzondering van de hals TV Tron (dus in hb formaat), die vind ik zelf iets te donker.
De 'echte' filtertrons zijn nog lekkerder, nog minder output en daardoor zoooooo lekker qua harmonischen, geweldig gewoon. Alleen zijn echte filtertrons wel degelijk iets afwijkend qua vorm. Ik zou zeggen: mail of bel even, al is het verstandiger dat te doen ná de Frankfurter Messe ;)

tomcat
28 maart 2007, 15:58
Ik heb vorig jaar contact opgenomen met De Gier om aan de TV-Jones te geraken. Zeer vriendelijke mensen, maar ook zij moeten in de US bestellen. Het is logisch dat ze zomaar niet elke bestelling apart afhandelen, maar één grotere bestelling plaatsen om kosten te sparen.
Ze hadden geen powertrons binnen en raadden me na een tijdje aan om toch maar zelf in de US te bestellen, ik zou anders nog maanden hebben moeten wachten.
Ik heb dat dan maar gedaan, maar toch sportief van De Gier.

jimihattricks
28 maart 2007, 17:22
Bij mijn weten is juist niet v/d Haar de importeur, maar De Gier.

ok wist ik niet:

de classics verkoopt erik wel overigens...
http://www.haarguitars.nl/test/Index2.htm
(onder pickups)


Ik raad je aan om je rechtsreeks naar hun te richten, met een foto van je gitaar erbij en ze gaan je perfect verder helpen. Klantvriendelijkheid is één van hun kenmerken.

+1 ik heb ook naar hun customer support gemaild > dezelfde dag nog een hele sympathieke reactie

Jay75
28 maart 2007, 19:04
Je moet eerst en vooral voor je zelf bepalen welke klank je wil. Hoe klinkt je Duisenberg (die er trouwens fantastisch uitziet) nu ? Waarom wil je andere elementen, terwijl je toch tevreden bent van de huidige klank en waarom wil specifiek de TV-Jones? Welke stijl van muziek wil je spelen ?

Je hebt bij TV-Jones ook nogal wat keuze. Zij garanderen dat bij elk element wat zij noemen de 'twang', die zo eigen is aan Grestch, behouden blijft. Maar de output en vooral hoog en midden verschilt nogal.

Ik heb TV-Jones laten plaatsen in m'n Grestch Elliot Easton Electromatic, die was uitgerust met Gretsch pickups. Ik heb gekozen voor de recente Powertron en Powertron Plus aan de brug. Dit vooral om de gitaar meer power te geven, zonder in het traditionele humbuckergeluid te vervallen en dus de typische Gretschsound te behouden. Da's heel goed gelukt.
De TV-jones elementen heb je immers ook in de 'mount' versie, die inderdaad standaard zijn en passen in andere gitaren, uitgerust met humbuckers. Eenvoudig soldeerwerk volstaat.

Ik raad je aan om je rechtsreeks naar hun te richten, met een foto van je gitaar erbij en ze gaan je perfect verder helpen. Klantvriendelijkheid is één van hun kenmerken.

Wil je dan uiteindelijk de stap wagen en je wenst geen maanden te wachten, raad ik je aan ze rechtsreeks te bestellen bij hen. Binnen de week na je overschrijving zitten ze in je bus. Om ze in Nederland en zeker in België te vinden staat je een lange weg te wachten én een gepeperde rekening. Ik heb ook weinig douanekosten moeten betalen (zo'n 10 euro in België).

Veel succes ermee.

Ik wil dus wel graag die Gretsch sound uit mijn Deusenberg proberen te halen ( jaja, koop dan een Gretsch:P ) maar ik wil er ook lekker mee scheuren.

Ik wil dat mijn gitaar gaat klinken inderdaad als de soundsamples van de Pick-ups op de tv-jones site, dat geluid vind ik super! ( En ik heb toch een SG, dus een andere sound is aan te raden natuurlijk )

In de hotrod die ik had zaten Classics, die waren te gek en ook de Powertrons klinken gaaf op de website.

Op die nederlandse website staan trouwens geen prijzen vermeld?

Ik vraag me alleen af of dat karakteristieke twang geluid ook door mijn Duesenberg gaat klinken. Denk t wel maar??

Jay75
29 maart 2007, 12:21
Ik heb de vrienden van TV-JONES maar eens gemaild, ik denk dat de POWERTRONS wel zijn wat ik zoek, anders de CLASSIC, maar die power hebben dus zoals de naam het al zegt net meer power!

Jay75
2 april 2007, 14:13
Make sure you have 500K audio taper pots (CTS).

Hoe kom ik erachter dat ik die heb?

Hij adviseerd me inderdaad de elementen die ik hierboven opsomde.

jimihattricks
2 april 2007, 14:25
waarschijnlijk zitten er op jouw duesenberg 500K pots, anders ff mailen naar je vrienden van duesenberg..

(voor humbuckers worden meestal 500K post gebruikt, single coils meestal 250K.. ik bouw deze week mijn TV Tron in mijn strat in, en laat de 250K pots gewoon zitten, ik heb de classic en die zijn vrij low output.. als het nu nergens naar klinkt kan ik nog altijd switchen..)

Jay75
2 april 2007, 15:33
gemaild en meteen bericht!!
Het kan gewoon!
Ik ben benieuwd, had jij nou rechtstreeks uit USA besteld?
Wat waren de verzendkosten ?

tomcat
4 april 2007, 16:37
TV-Jones zal je zelf zeggen wat de verzendkosten zijn. Ik dacht zo rond de 15 euro (naar België, maar dat zal het verschil wel niet maken).
Binnen de week waren ze er. Ook nog douanekosten rekenen (ca. 10 euro).
Tel maar op en je zal zien dat je met de huidige dollarkoers een pak goedkoper af bent dan ze in Europa aan te kopen, mocht je ze vinden...
Mocht ik erin slagen om een foto te posten, dan had ik je graag een foto van de ingebouwde pick ups laten zien. Maar een 'plaatje' meezenden, dat is wel een hele bedoening.

DarknessAwaits
4 april 2007, 21:56
Plaatjes moet je eerst uploaden bij een webhost, 'meezenden' gaat inderdaad niet lukken.