PDA

View Full Version : SD phat cat



chennie
27 maart 2007, 18:20
Zoooo, eindelijk SD phat cat in mn les paultje gestopt. Had er altijd moeite mee omdat ze hier zo duur zijn en altijd lange levertijden, maar ik zag ze toevallig toen ik aan de andere kant van de wereld was.

Setje alnico-II pro in de brug en '59 in de neck gingen eruit. Het was me maar een te saai geluid. In ieder geval, de phat cats doen het erg goed. Net zo dik als meer "vintage"achtige humbuckers maar met meer articulatie zoals je bij singles gewend bent. Ze klinken wel donker opzich en niet zo heel erg fel, misschien is warm dan het juiste woord. In ieder geval ze klinken vooral pushed clean erg goed. Maar ook op de overdrive klinken ze erg goed, Ze scheuren behoorlijk opzich. Qua ruis valt het erg mee. Wanneer je totaal stil bent, ruisen ze wel meer dan normale humbuckers, maar het is minimaal. Er valt goed mee te leven. Mijn gitaar is daarnaast ook nog eens erg goed geshield, hij is van nature al heel stil.

Mn andere electische is uitgerust met SD distortion SH-6, ceramische humbuckers. Dus opzich heb ik nu een mooie set in sound gewijs en kan ik mn amp veel beter benutten !
Overigens, mn vorige set was zebra, dit ziet er veel gaver uit:
foototje:
http://i126.photobucket.com/albums/p103/xz0mbiex/Retriever/P1000042.jpg

The Underdog
27 maart 2007, 18:45
Lekkere gitaar die Memphis!

Luke-wannabe
27 maart 2007, 18:48
Ziet er goed uit zo! Wat is het voor een? Geen Gibson zo te zien..

Orpheo
27 maart 2007, 18:55
dit is denk ik een Tokai, nietwaar?

chennie
27 maart 2007, 19:29
Het is een Yamaki.

Negative K3 fan
27 maart 2007, 19:44
goede zaak chen...

ccc
27 maart 2007, 21:18
Phat cats zijn al een tijdje mijn favorieten, net ook een extra setje gekocht, nu nog twijfelen in welke gitaar ze komen.

Wimvdb
28 maart 2007, 08:23
Ik heb er ook eentje gehad in mijn sg , super pickup , haelaas heb ik hem weggedaan en heb ik de cashflow niet om me de set te kopen ( kosten dan ook 120 per stuk ofzo )

yhcmarc
28 maart 2007, 09:47
Ik heb er ook eentje gehad in mijn sg , super pickup , haelaas heb ik hem weggedaan en heb ik de cashflow niet om me de set te kopen ( kosten dan ook 120 per stuk ofzo )

85 bij thomann ;)

jimihattricks
28 maart 2007, 10:45
hmmm.. ik wil er juist eentje in de neck-positie van mn lp zetten omdat ik dacht dat ze niet donker klonken, maar meer sprankelend dan de duesenberg p-90 die er nu in zit... volgens mij kan ik beter zoeken naar een low-output humbucker ofzo.. dimarzio bluesbucker, en dan met coil-split ofzo? hoe doet die het met een air norton in de brug?

sorry, ben een beetje het topic aan het hijacken...

chennie
28 maart 2007, 11:46
Zo donker klinken ze niet hoor, ligt ook een beetje aan de afstelling van mijn versterker, ik heb een mesa recto die ik een beetje aan het herontdekken ben sinds ik terug ben. HIj stond nog op standje "ik ben pissed en ik ga nu iets kapot maken"