PDA

View Full Version : nieuwe les paul



Orpheo
27 maart 2007, 16:09
de special van vorige week is weg. het probleem ermee was dat de hals te dun was, en ik daardoor kramp in m'n handen kreeg (ik heb nogal grote handen). wat is er nu dus gebeurd? ik heb dat ding terug gebracht, en een LP standard faded genomen! stuk of 4 van die gevallen getest, en verdomme. de lelijkste qua looks was de beste in sound. nogmaals mijn dank jegens max guitars :) nog even, en ik kom als vast inkomen op de jaaropgave te staan van max guitars :P

foto's maak ik NU. ze komen online rond een uur of 6, ik ga nog effe n terrasje pakken :)

Dude
27 maart 2007, 16:13
oeh dit gaat een leuk topic worden !

dano
27 maart 2007, 16:30
http://dano.nl.nu/sshots/smilies/pics.gif


hehhe ben erg benieuwd!

Wimvdb
27 maart 2007, 16:54
de special ging niet weg :( Maar zo"n standard is zonodig nog hipper :cooler:

Herman
27 maart 2007, 17:20
Beetje offtopic misschien, maar wat is het verschil nou precies tussen een standard, en een standard faded?? Behalve dat hij er wat "ouder" (anders) uit ziet?

Rormo
27 maart 2007, 17:25
De prijs :p

Herman
27 maart 2007, 17:29
Ja dat had ik dus ook gezien, en niet zo'n klein beetje ook, Feedback aanbieding: Standard Faded 1500euro (en op sommige andere plaatsen word deze prijs ook gehanteerd), en een gewone standard kost geloof ik al gauw 2200 euro...en het lijkt me stug dat het verschil dan alleen wat in de afwerking zit?

Orpheo
27 maart 2007, 17:35
grootste verschil: dunnere lak!!

ik ga eventjes een ander element erin zetten, en dan komen foto's:)

Luke-wannabe
27 maart 2007, 17:40
Jezus jij blijft bezig heh :p

BLOK182
27 maart 2007, 17:44
Beetje leuke gitaar, die LP Standard Faded? Leek mij ook wel een toffe plank:-)

Orpheo
27 maart 2007, 17:46
tis wel jamemr dat de special weg is. maar ik kon mn hand niet meer bewegen (frethand) na 2 uur spelen. das niet de bedoeling lijkt me?

Orpheo
27 maart 2007, 18:02
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/DSC00024.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/DSC00026.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/DSC00021.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/DSC00018.jpg

dat kapje heb ik erop gezet, omdat de lage E en A anders onder de bobbin hangen. werkt perfect :-) ik ga 'm de komende tijd vol in de zon zetten. hopelijk fade ie nog meer

Nashville6120
27 maart 2007, 18:09
Heel mooi!

BLOK182
27 maart 2007, 18:21
Tis inderdaad niet de mooiste faded, maar alsie lekker speelt, prima:-) Mooie collectie!

Orpheo
27 maart 2007, 18:25
Tis inderdaad niet de mooiste faded, maar alsie lekker speelt, prima:-) Mooie collectie!

hij staat nu in de volle zon. volgens robbert is ie dan binnen NO time ECHT gefade. en als dat niet zo is, gaat ie langs Fred Dons, en maakt hij er wel n mooie burst op. de flame is echter wel mooi....

Nashville6120
27 maart 2007, 18:29
Tis inderdaad niet de mooiste faded, maar alsie lekker speelt, prima:-) Mooie collectie!
De buitenrand stond mss in de schaduw..

strat 91
27 maart 2007, 18:29
damm das wel heel strak als je 4 mooie les pauls bezit.
kwijl..

Tupelo
27 maart 2007, 18:30
Heeft je alter, alter, alter, alter-ego nu nooit eens ergens spijt van? :dontgeti:

Ik had die 2e 3-pup gehouden, ja maakt me verdrietig Orpheo. :(

rscalex
27 maart 2007, 18:31
de alom bekende slash-foto achterna? :D

Orpheo
27 maart 2007, 18:33
de alom bekende slash-foto achterna? :D

jep! (in mijn geval de joe perry foto; ik vind slash n wanker namelijk ;) ) dit jaar komen er namelijk nog zeker 3 les pauls bij :chicken:

Tho
27 maart 2007, 18:35
Prachtige gitaar, en het totaalplaatje is ook schitterend Orph! Hoe lang speel jij nou eigenlijk?

Luke-wannabe
27 maart 2007, 18:50
Mooi ding hoor! Maar 7 Les Pauls..?

Orpheo
27 maart 2007, 18:53
Mooi ding hoor! Maar 7 Les Pauls..?

ja, maar 7 les pauls.

nee, klopt niet. ik heb er nu 4. nr. 5 is de warmoth die eraan komt. daarna komt een witte custom, daarna komt een desert burst supreme, en nog n goldtop. 8 stuks dus. en waarschijnlijk nog wel meer :). maar ik denk niet meer voor dit jaar :D

Tupelo
27 maart 2007, 18:54
Vind die wijnrode nogsteeds de mooiste! :)

Luke-wannabe
27 maart 2007, 19:01
ja, maar 7 les pauls.

nee, klopt niet. ik heb er nu 4. nr. 5 is de warmoth die eraan komt. daarna komt een witte custom, daarna komt een desert burst supreme, en nog n goldtop. 8 stuks dus. en waarschijnlijk nog wel meer :). maar ik denk niet meer voor dit jaar :D
Chill gast.. K bedoelde maar als een vraag..

Herman
27 maart 2007, 19:02
grootste verschil: dunnere lak!!

ik ga eventjes een ander element erin zetten, en dan komen foto's:)
Was dat het? Pfoeh, dat dat zo veel in de prijs uit maakt..qua geluid dus niet zo bijster veel verschil tussen een standard en een standard faded??

Mooie plank trouwns, ik vind m lang niet gek :)

Orpheo
27 maart 2007, 19:12
Chill gast.. K bedoelde maar als een vraag..

oh sorry, ik bedoelde t niet aanvallend! :) eerder was t hardop nadenken. my bad.

ik heb n normale standard en n faded, maar t verschil is nihil. alleen dat de faded superrap slijt. Ik merk t nu al :). maar ze spelen beiden ongelooflijk lekker. hij is lekker warm qua sound, maar heeft genoeg bite. past lekker bij de rest van mn gitaren.

Aron Maiden
27 maart 2007, 19:15
Joo vette gitaren man!!, echt te gek!

sofa
27 maart 2007, 20:08
dat kapje heb ik erop gezet, omdat de lage E en A anders onder de bobbin hangen. werkt perfect :-) ik ga 'm de komende tijd vol in de zon zetten. hopelijk fade ie nog meer


Wat is een bobbin?? Nooit van gehoord. En waarom blijven de beide E's er onder hangen?

Orpheo
27 maart 2007, 20:14
Wat is een bobbin?? Nooit van gehoord. En waarom blijven de beide E's er onder hangen?

En en a. niet hoge e. bobbin is dat ding uhm. zwart of wit bij de brugpickup. zeg maar, een spoel. ze blijven hangen, omdat ik heel heftig aansla.

marter544
27 maart 2007, 20:29
En en a. niet hoge e. bobbin is dat ding uhm. zwart of wit bij de brugpickup. zeg maar, een spoel. ze blijven hangen, omdat ik heel heftig aansla.


:eek: Hoe hard rag jij dan??

Orpheo
27 maart 2007, 20:35
:eek: Hoe hard rag jij dan??

hard. ik speel niet voor niets met 012-056 :) en gewoon in E gestemd!

2350
27 maart 2007, 21:01
Orpheo, ik heb de BBPro in halspositie van mij LP zo ver laten zakken (om 'm lecht lekker te laten klinken) dat ie net onder de pick-up ring zit. Ik hak er ook lustig op los maar nu is het echt godsonmogelijk dat ie m'n snaren grijpt. Zou je adviseren eens met de hoogte spelen. Gaat ie echt nog een heel stuk beter klinken.....

Zie er wel cool uit overigens, één cover en één zebra.......

P@ul

Orpheo
27 maart 2007, 21:04
Orpheo, ik heb de BBPro in halspositie van mij LP zo ver laten zakken (om 'm lecht lekker te laten klinken) dat ie net onder de pick-up ring zit. Ik hak er ook lustig op los maar nu is het echt godsonmogelijk dat ie m'n snaren grijpt. Zou je adviseren eens met de hoogte spelen. Gaat ie echt nog een heel stuk beter klinken.....

Zie er wel cool uit overigens, één cover en één zebra.......

P@ul

al geprobeerd. ik verlies dan zoveel output dat ik t liever zo heb. maar ik had er sowieso graag n cover overheen. alleen op de air norton heb ik een tapeje erop omdat t anders echt niet te doen is.

LaurentB
27 maart 2007, 21:05
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/DSC00026.jpg


Is het nu ook zo dat je bepaalde Les Pauls voor bepaalde muziek gebruikt, omdat ze toch wat anders klinken of spelen dan de andere, en zo ja welke voor welk doel? Of zijn ze toch wel vergelijkbaar? Ik vroeg me af hoeveel onderlinge verschillen er zijn, namelijk.

Orpheo
27 maart 2007, 21:10
Is het nu ook zo dat je bepaalde Les Pauls voor bepaalde muziek gebruikt, omdat ze toch wat anders klinken of spelen dan de andere, en zo ja welke voor welk doel? Of zijn ze toch wel vergelijkbaar? Ik vroeg me af hoeveel onderlinge verschillen er zijn, namelijk.

ze verschillen HEEL veel.

de zwarte is in tone heel agressief. dik, donderend. lekker voor hardrock, heavy metal, blues, alles gewoon! tis mijn favoriet.

de ouwe flametop: heel lichte, transprante sound en feel. speelt supermakkelijk. hij is zwaarder dan de nieuwe LP, maar lichter in tone (ondanks dezelfde elementen!).

de rooie is ook geweldig! speelt superlekker, snel, zwaar. geweldig. funky slagjes kan makkelijk vanwege de coiltaps en faseswitches. de air nortons komen echt tot leven in die gitaar. heerlijk ding!

de nieuwe gitaar is perfect voor eigenlijk alles. hij is dik, maar niet kwabbig als de zwarte (die btw ook superstrak en gedefinieerd is!). hij is transparant en helder, maar niet twangy als de andere flametop. hij is veelzijdig, maar niet zo funky en agressief als de zwarte.

maar wel allemaal TYPISCH les paul. en geen enkele modderig. althans, in mijn oren :)

LaurentB
27 maart 2007, 21:58
ze verschillen HEEL veel.

de zwarte is in tone heel agressief. dik, donderend. lekker voor hardrock, heavy metal, blues, alles gewoon! tis mijn favoriet.

de ouwe flametop: heel lichte, transprante sound en feel. speelt supermakkelijk. hij is zwaarder dan de nieuwe LP, maar lichter in tone (ondanks dezelfde elementen!).

de rooie is ook geweldig! speelt superlekker, snel, zwaar. geweldig. funky slagjes kan makkelijk vanwege de coiltaps en faseswitches. de air nortons komen echt tot leven in die gitaar. heerlijk ding!

de nieuwe gitaar is perfect voor eigenlijk alles. hij is dik, maar niet kwabbig als de zwarte (die btw ook superstrak en gedefinieerd is!). hij is transparant en helder, maar niet twangy als de andere flametop. hij is veelzijdig, maar niet zo funky en agressief als de zwarte.

maar wel allemaal TYPISCH les paul. en geen enkele modderig. althans, in mijn oren :)

Ha, dat is interessant om eens te horen, dat dat nog zoveel verschil maakt! Ik heb wel meerdere gitaren, maar allemaal zeer verschillende, geen van hetzelfde model.

Orpheo
28 maart 2007, 00:00
Ha, dat is interessant om eens te horen, dat dat nog zoveel verschil maakt! Ik heb wel meerdere gitaren, maar allemaal zeer verschillende, geen van hetzelfde model.

ja, de verschillen zijn duidelijk aanwezig. voorbeeldje: naar verhouding heeft de studio meer esdoorn dan de andere gitaren, en das te horen. de nieuwe standard heeft een dunnere esdoornlaag dan de normale standard, en dat is ook te horen. het scheelt 3mm. de totale dikte is wel de normale (vastgestelde) dikte. maar de esdoorntop is dunner :) en dat is echt te horen.

iwamoto
28 maart 2007, 01:20
uiteindelijk moeten al die lp'tjes toch onderdoen voor mijn ibanez




bijt dan orpheo, kom, hap maar

The Underdog
28 maart 2007, 01:20
uiteindelijk moeten al die lp'tjes toch onderdoen voor mijn ibanez
Hahahahahahahahahahahahahahahahaha

iwamoto
28 maart 2007, 01:23
Hahahahahahahahahahahahahahahahaha
naja, het was om orpheo uit de tent te lokken, maar....stiekem vind ik van wel, voor mijn smaak dan he, we gaan hier niet een beetje lopen gibwippen he!

Fender75
28 maart 2007, 09:50
Damn....je moet toch wel een goede baan hebben om deze allemaal te kunnen bekostigen zeg...Ben al een jaar aan het sparen voor een Gibson...moet ik misschien toch een andere baas gaan zoeken..:)

Orpheo
28 maart 2007, 09:52
naja, het was om orpheo uit de tent te lokken, maar....stiekem vind ik van wel, voor mijn smaak dan he, we gaan hier niet een beetje lopen gibwippen he!

weet ik toch. ik vind jou ibanez verschrikkelijk lelijk. maar ach, als de eigenaar er maar blij mee is, toch?:)

@ fender75: tis een kwestie van slim zijn, handig werken en sparen (en student zijn).

jimihattricks
28 maart 2007, 10:42
en weten waar je moet dealen :D


wat ruik ik hier in mijn kamer...?







de penetrante geur van jaloezie :dontgeti:

en ook wel een beetje zweet, al gore heeft gelijk!

LaurentB
28 maart 2007, 11:23
Damn....je moet toch wel een goede baan hebben om deze allemaal te kunnen bekostigen zeg...Ben al een jaar aan het sparen voor een Gibson...moet ik misschien toch een andere baas gaan zoeken..:)

Nou, zoals Orpheo het lijkt te doen hoeft hij in feite maar één keer in zijn leven een bult geld gehad te hoeven hebben. Daarmee zou-ie dan een kapitaal aan Gibsons gekocht kunnen hebben en die verzameling wordt regelmatig ververst. Volgens mij gaat er bij elke aankoop ook wel weer een de deur uit, netto. Toch? Ik speculeer maar wat hoor ;-)
Ik zou momenteel ook niet de gitaren kunnen kopen die ik nu allemaal heb (zo heel veel waarde vertegenwoordigen die trouwens niet eens). Maar ik heb ze nu eenmaal dus zolang ik niet helemaal persoonlijk failliet ga hou ik ze ook.

Orpheo
28 maart 2007, 11:32
Nou, zoals Orpheo het lijkt te doen hoeft hij in feite maar één keer in zijn leven een bult geld gehad te hoeven hebben. Daarmee zou-ie dan een kapitaal aan Gibsons gekocht kunnen hebben en die verzameling wordt regelmatig ververst. Volgens mij gaat er bij elke aankoop ook wel weer een de deur uit, netto. Toch? Ik speculeer maar wat hoor ;-)
Ik zou momenteel ook niet de gitaren kunnen kopen die ik nu allemaal heb (zo heel veel waarde vertegenwoordigen die trouwens niet eens). Maar ik heb ze nu eenmaal dus zolang ik niet helemaal persoonlijk failliet ga hou ik ze ook.

gedeeltelijk klopt dat. ik krijg natuurlijk ook stufi, maar daar zit nauwelijks wat van in gitaren . tis vooral mijn salaris en fooi en wat giften van derden en handig handelen.

Dirkdewaard
28 maart 2007, 11:38
Een studenten leven is helemaal niet slecht! :)

Ps leuke gitaren

Yamhammer_71
28 maart 2007, 11:48
Hey Orpheo,

Echt geweldige Les Pauls heb je.
Die flametop is echt gigantisch.
Je zet de Faded in de volle zon? Das toch slecht voor het hout e.d??
Ik geloof dat ie dan wel zou kunnen verkleuren, maar goed is het volgens mij niet.........

Squier4ever
28 maart 2007, 12:12
Hey Orpheo,

Echt geweldige Les Pauls heb je.
Die flametop is echt gigantisch.
Je zet de Faded in de volle zon? Das toch slecht voor het hout e.d??
Ik geloof dat ie dan wel zou kunnen verkleuren, maar goed is het volgens mij niet.........

waarom zou dat slecht zijn voor het hout?
wat een onzin lijkt me dat.

Kim Wilson
28 maart 2007, 12:14
waarom zou dat slecht zijn voor het hout?
wat een onzin lijkt me dat.
Dat dacht ik ook, maar ik wou het nog niet zo hard roepen. Maar het lijkt mij ook nogal onzin. Als het hout goed droog is, kan het volgens mij geen kwaad.

Yamhammer_71
28 maart 2007, 12:16
Dat dacht ik ook, maar ik wou het nog niet zo hard roepen. Maar het lijkt mij ook nogal onzin. Als het hout goed droog is, kan het volgens mij geen kwaad.

Nou, ik bedoel voor uitdroging...........de toets e.d.

Ik heb het idee dat de gitaar dan kan uitdrogen....ze zeggen weleens: zet akoestische gitaren met een massief bovenblad nooit in de volle zon, het hout lijdt eronder.
In hoeverre dit met electrisch is weet ik niet, maar goed lijkt het me dus niet.
Wel experimenteel, dat zeker maar ik weet dus niet of Orph daar zn gitaar schade aan doet.

Nashville6120
28 maart 2007, 12:17
Ik heb eens iets gehoord dat hoe droger het hout wordt hoe beter de gitaar klinkt..

FNaRK
28 maart 2007, 13:14
stoere collectie hoor ...

doe je er ook nog iets mee ... of worden ze alleen op je kamer gestald ?


En fel in de zon .... het lijkt mij niet gezond ... maar probeer het gerust deze zomer uit en laat het ons over een paar maanden weten :cooler:

almarvk
28 maart 2007, 13:16
Ik heb een aantal berichten verwijderd die volgens mij volledig nutteloos waren. Graag on-topic blijven mensen!

Vragen? -> PM!

Yamhammer_71
28 maart 2007, 13:38
Het is ook niet voor niets bekend dat gitaren de juiste temperatuur moeten behouden en daar werkt een koffer uitsluitend ook voor....niet alleen als vervoersmiddel of bescherming tegen schade.
Als het hartje winter is treed ik liever niet buiten op, alleen omdat de gitaar eronder lijdt.
Hartje zomer is weer te heet voor de gitaar, mits je in de schaduw speelt.

Wabbie
28 maart 2007, 15:50
Het is ook niet voor niets bekend dat gitaren de juiste temperatuur moeten behouden en daar werkt een koffer uitsluitend ook voor....niet alleen als vervoersmiddel of bescherming tegen schade.
Als het hartje winter is treed ik liever niet buiten op, alleen omdat de gitaar eronder lijdt.
Hartje zomer is weer te heet voor de gitaar, mits je in de schaduw speelt.

Ik denk dat het allemaal wel behoorlijk mee zal vallen. We hebben het hier over een massief stuk mahonie. Dat zal heus niet gaan werken omdat die gitaar in de zon staat. En ik ga al helemaal niet in de schaduw staan met mijn gitaar tijdens optredens. Ik heb zelf een geheel optreden met mijn jackson basgitaar in de regen en de blubber gespeelt, en dat apparaat doet het ook nog steeds. Ik denk dat je wat minder naar de details moet kijken en meer naar het grote plaatje, namelijk muziek maken.

on topic Orpheo, ik hou niet meer bij welke les paul dit nu weer is van jou, maar ik vind het wel een erg mooie :)

Yamhammer_71
28 maart 2007, 15:56
Ik denk dat het allemaal wel behoorlijk mee zal vallen. We hebben het hier over een massief stuk mahonie. Dat zal heus niet gaan werken omdat die gitaar in de zon staat. En ik ga al helemaal niet in de schaduw staan met mijn gitaar tijdens optredens. Ik heb zelf een geheel optreden met mijn jackson basgitaar in de regen en de blubber gespeelt, en dat apparaat doet het ook nog steeds. Ik denk dat je wat minder naar de details moet kijken en meer naar het grote plaatje, namelijk muziek maken.

on topic Orpheo, ik hou niet meer bij welke les paul dit nu weer is van jou, maar ik vind het wel een erg mooie :)

Gitaren kunnen zeker verkleuren in de zon. En de body wordt echt heet...serieus. Ik heb 'm net voor de gein ook eens een half uurtje in het daglicht gezet (niet eens pal voor de zon) en het ding was wel degelijk heet. Kan me niet voorstellen dat dit geen enkel effect voor het hout zou hebben als je het proces al merkt....

rickert
28 maart 2007, 15:56
Ik denk dat het allemaal wel behoorlijk mee zal vallen. We hebben het hier over een massief stuk mahonie. Dat zal heus niet gaan werken omdat die gitaar in de zon staat. En ik ga al helemaal niet in de schaduw staan met mijn gitaar tijdens optredens. Ik heb zelf een geheel optreden met mijn jackson basgitaar in de regen en de blubber gespeelt, en dat apparaat doet het ook nog steeds. Ik denk dat je wat minder naar de details moet kijken en meer naar het grote plaatje, namelijk muziek maken.



INderdaad, en wat denk je wat een paar fatsoenlijke podiumlampen doen aan temperatuur...

Kim Wilson
28 maart 2007, 16:00
Gitaren kunnen zeker verkleuren in de zon. En de body wordt echt heet...serieus. Ik heb 'm net voor de gein ook eens een half uurtje in het daglicht gezet (niet eens pal voor de zon) en het ding was wel degelijk heet. Kan me niet voorstellen dat dit geen enkel effect voor het hout zou hebben als je het proces al merkt....
Nou en, dan wordt ie toch lekker heet? Hij trekt niet ineens krom of zo. Het is niet erg om je gitar in de volle zon te zetten, echt niet. Als je toets droog wordt, zet je hem weer in de citroenolie.

Fumi SG
28 maart 2007, 16:18
Nou en, dan wordt ie toch lekker heet? Hij trekt niet ineens krom of zo. Het is niet erg om je gitar in de volle zon te zetten, echt niet. Als je toets droog wordt, zet je hem weer in de citroenolie.

Misschien is ie bang dat z'n elementen té hot worden??:D

Yamhammer_71
28 maart 2007, 16:22
Misschien is ie bang dat z'n elementen té hot worden??:D

Heheh, neen. Ik geef niet veel om de elementen, meer om de body/toets van de gitaar zelf...ik kan het me niet voorstellen dat het goed voor een gitaar is om 'm dagenlang in het zonlicht te zetten.

Kim Wilson
28 maart 2007, 16:23
Als je er geen goed gevoel bij hebt, dan doe je het niet. Maar het kan echt geen kwaad. Ook niet als je buiten speelt, in de kou of hitte. Hij ontstemt als een dolle, maar dat is echt alles.

Yamhammer_71
28 maart 2007, 16:27
Als je er geen goed gevoel bij hebt, dan doe je het niet. Maar het kan echt geen kwaad. Ook niet als je buiten speelt, in de kou of hitte. Hij ontstemt als een dolle, maar dat is echt alles.

Heb jij ze weleens dagenlang in het zonlicht gezet, met opzet?
Hoe beviel het? Verkleurden de gitaren?

Kim Wilson
28 maart 2007, 16:29
Ik heb geen Les Paul, maar een Strat met een dikke poly lak. Niet echt relevant, dus. Maar nee, ik heb nog nooit een gitaar bewust in de zon gezet. Ik speel er liever op.

marc_o
28 maart 2007, 16:32
Tijdens relic-processen worden gitaren blootgesteld aan een ouderwetse hoogtezon, jeweetwel, zo'n lamp waarvan de lappen smoel van je kop vallen binnen een minuut of 20, en dat schijnt veel effect op de verwering van je lak te hebben...

Yamhammer_71
28 maart 2007, 16:32
Ik heb geen Les Paul, maar een Strat met een dikke poly lak. Niet echt relevant, dus. Maar nee, ik heb nog nooit een gitaar bewust in de zon gezet. Ik speel er liever op.

Hoe weet je dan dat het geen kwaad kan?
Niet aanvallend bedoeld, maar waar haal jij die info vandaan?

marc_o
28 maart 2007, 16:38
Ik weet niet of het geen kwaad kan eerlijk gezegd. Zon is niet erg, maar wellicht dat langdurige blootstelling aan teveel warmte, bijvoorbeeld in de zon achter glas (je raam) wel kan zorgen voor bijvoorbeeld kromtrekken van de hals. Ik denk dat Yamhammer daar meer op doelt....als ik het mis heb hoor ik het wel.

Ik zou mijn gitaar niet zondermeer een hele dag in de zon achter glas zetten om die reden, maar een gitaarbody, daar zou ik geen probleem mee hebben...zonnebankje lijkt me toch veiliger eigenlijk...

Yamhammer_71
28 maart 2007, 16:43
Ik weet niet of het geen kwaad kan eerlijk gezegd. Zon is niet erg, maar wellicht dat langdurige blootstelling aan teveel warmte, bijvoorbeeld in de zon achter glas (je raam) wel kan zorgen voor bijvoorbeeld kromtrekken van de hals. Ik denk dat Yamhammer daar meer op doelt....als ik het mis heb hoor ik het wel.

Ik zou mijn gitaar niet zondermeer een hele dag in de zon achter glas zetten om die reden, maar een gitaarbody, daar zou ik geen probleem mee hebben...zonnebankje lijkt me toch veiliger eigenlijk...

Dat bedoel ik.....zo heb ik 'm een uur geleden voor ca 15/30 min even laten staan. Hij was wel heel warm, dus het leek me geen geslaagd plan om dat uren achter elkaar te doen.
Wel een gigantische uitvinding zo'n zonnebank....perfect als je op die manier je gitaar kan laten verkleuren. Heb helaas geen zonnebank :sneaky:

Stratman70
28 maart 2007, 16:43
Damn....je moet toch wel een goede baan hebben om deze allemaal te kunnen bekostigen zeg...Ben al een jaar aan het sparen voor een Gibson...moet ik misschien toch een andere baas gaan zoeken..:)
Dat niet alleen. Maar om zo veeleisend op zoek te zijn naar de ultieme gitaar met het ultieme geluid, dan moet je volgens mij ook echt een meestergitarist zijn, lijkt me.

Ik speel op Tokai, Richwood, (goedkope) Ibanez en dan heb ik ook nog 1 Fender en 1 Gibson. Voor dat spel van mij heb ik geen dure gitaar nodig. Op een Gibson klink ik nog net zo klungelig als op een Richwood ofzo.

Met alle respect hoor. Ik gun ieder zijn ding, maar al dat geklets over transparant, sustain, modderig en kwabberig, ben ik ZOOOO benieuwd naar de spelkwaliteiten van de gitarist die het instrument bespeelt!

Yamhammer_71
28 maart 2007, 16:45
Dat niet alleen. Maar om zo veeleisend op zoek te zijn naar de ultieme gitaar met het ultieme geluid, dan moet je volgens mij ook echt een meestergitarist zijn, lijkt me.

Ik speel op Tokai, Richwood, (goedkope) Ibanez en dan heb ik ook nog 1 Fender en 1 Gibson. Voor dat spel van mij heb ik geen dure gitaar nodig. Op een Gibson klink ik nog net zo klungelig als op een Richwood ofzo.

Met alle respect hoor. Ik gun ieder zijn ding, maar al dat geklets over transparant, sustain, modderig en kwabberig, ben ik ZOOOO benieuwd naar de spelkwaliteiten van de gitarist die het instrument bespeelt!

Daar draait het uiteindelijk ook om...er bestaat geen 'ultieme' gitaar. Wat de een van eigenschappen heeft, heeft de ander weer niet. Er is wel verschil tussen crap en kwaliteit. Dat hoor je inderdaad pas als je redelijk kunt spelen.

Mithrandir
28 maart 2007, 16:45
Strat, je doet jezelf geen eer aan, jij speelt uitstekend.

kassie
28 maart 2007, 16:52
hey orph. heb je ook een filmpje van je gitaarspel ergens staan ofzo? ben wel benieuwd hoe je kan spelen. een setje gibsons is uiteraard mooi maar het gaat erom wat je ermee kunt natuurlijk.

Yamhammer_71
28 maart 2007, 16:53
Strat,

Ik denk niet dat het is omdat je perse 'slecht' speelt, maar meer omdat het bij jouw misschien vaak hetzelfde klinkt...dat is normaal hoor. Komt omdat je een eigen techniek, aanslag etc hebt, waardoor je waarschijnlijk iedere gitaar hetzelfde kan laten klinken....knap :)

Stratman70
28 maart 2007, 17:03
Strat, je doet jezelf geen eer aan, jij speelt uitstekend.
Dank je. Goed om te lezen van een gitarist die zelf ook goed uit de voeten kan met zijn instrument. Maar ik meen het dat ik mezelf niet zo hoog acht als gitarist. Zeker niet op technisch vlak; ben me erg bewust van mij tekortkomingen. Ik kan inderdaad wel aardig wat gevoel in mijn spel leggen. Dat dan weer wel.

On topic:
Ik ben het overigens wel eens met de gitaristen die stellen dat goed gereedschap het halve werk is.
Ervan uitgaande dat dit het geval is, dan komt de toon dan nog voor mij voor 90% uit de vingers en voor 10% uit het instrument.
Iemand als Luc-O (om even een forumlid te noemen) kan mij nog steeds behoorlijk boeien als ie op een redelijk afgestelde Stagg zou spelen, bewijs van spreken.

Yamhammer_71
28 maart 2007, 17:22
Dank je. Goed om te lezen van een gitarist die zelf ook goed uit de voeten kan met zijn instrument. Maar ik meen het dat ik mezelf niet zo hoog acht als gitarist. Zeker niet op technisch vlak; ben me erg bewust van mij tekortkomingen. Ik kan inderdaad wel aardig wat gevoel in mijn spel leggen. Dat dan weer wel.

On topic:
Ik ben het overigens wel eens met de gitaristen die stellen dat goed gereedschap het halve werk is.
Ervan uitgaande dat dit het geval is, dan komt de toon dan nog voor mij voor 90% uit de vingers en voor 10% uit het instrument.
Iemand als Luc-O (om even een forumlid te noemen) kan mij nog steeds behoorlijk boeien als ie op een redelijk afgestelde Stagg zou spelen, bewijs van spreken.

Je hoeft jezelf ook niet hoog te achten als gitarist (doe ik ook niet) en toch krijg ik mn complimenten als ik solo's e.d speel, zowel akoestisch als electrisch en heb er nooit les voor gehad. Ik beschouw mezelf desondanks nog als beginnend...goede instelling :)
Interesse is het belangrijkst en natuurlijk 'magic fingers'. Ik ben me ook bewust van mn slechtere kwaliteiten omtrent gitaarspel, je kan nu eenmaal niet in elk ding/stijl onderdeel een topper zijn.
Een gerespecteerde gitarist vind ik nog altijd Gary Moore. Die kan alles en blijf ik waarderen.

Orpheo
28 maart 2007, 17:48
de verkoper van max guitars zei zelf ook dat t niks uitmaakt. hij heeft gitaren in de etalage hangen, ook in de volle zon. maakt geen bal uit. je hals trekt echt niet krom. daar heb je namelijk je trussrod voor. hij staat expres in t licht vanwege t faden. vind IK mooi.

ik speel soms on stage, maar de voorgaande tijd wat minder. teveel tijd kwijt aan studie enzo, en nu even bandloos. en nee, ik heb geen clipje. en dat gezeik 'zonde dat niet een wereldgitarist die gibsons heeft en alleen MAAR jij'. pff laat me niet lachen. sinds wanneer moet je een geweldige chauffeur zijn om een bentley te hebben? of een geweldig gitarist om een mooie goeie gitaar te hebben? ik heb graag gibsons ipv epi's. laat me lekker.


Dat niet alleen. Maar om zo veeleisend op zoek te zijn naar de ultieme gitaar met het ultieme geluid, dan moet je volgens mij ook echt een meestergitarist zijn, lijkt me.

dat dus. niet zitten zeuren gewoon. t komt over als jaloezie, stratman. dat ik wel 4 gibsons heb (en nummer 5 en 6 onderweg) en jij niet.

ik zit eraan te denken om dan maar niet meer mijn nieuwe aanwisten te laten zien, als iedere keer dit gedoe komt...

Fumi SG
28 maart 2007, 18:04
dat dus. niet zitten zeuren gewoon. t komt over als jaloezie, stratman. dat ik wel 4 gibsons heb (en nummer 5 en 6 onderweg) en jij niet.

ik zit eraan te denken om dan maar niet meer mijn nieuwe aanwisten te laten zien, als iedere keer dit gedoe komt...

Als eerste natuurlijk.. gefeliciteerd met je nieuwe LP! Erg gave gitaar!

Toch denk ik dat Stratman hier wel een punt heeft. Hij zegt dat je een behoorlijke gitarist moet zijn om de (al dan niet minuscule) verschillen te verwoorden of überhaupt op te merken. Jij maakt mij niet wijs dat zomaar iedere gitarist grote verschillen opmerkt bij jouw Les Pauls, sterker nog, ik denk dat het grootste deel meteen al zegt dat ze allemaal hetzelfde zijn. Begrijp me niet verkeerd, ik zeg absoluut niet dat jij een waardeloze gitarist bent. Ik heb je nog nooit ontmoet, laat staan horen spelen. Wat ik via het forum wel weet is dat jij een jaar of 2 speelt, right? Dan lijkt mij de kans vrij klein dat jij die verschillen wérkelijk opmerkt (anders gezegd, dat de daadwerkelijke verschillen echt zo zijn zoals jij zegt dat ze zijn).

Nogmaals, ik loop hier niet op je te bitchen, ik probeer je ook niet onderuit te halen. Ik probeer hier alleen m'n punt duidelijk te maken en daarmee ook die van Stratman.

Orpheo
28 maart 2007, 18:17
Als eerste natuurlijk.. gefeliciteerd met je nieuwe LP! Erg gave gitaar!

Toch denk ik dat Stratman hier wel een punt heeft. Hij zegt dat je een behoorlijke gitarist moet zijn om de (al dan niet minuscule) verschillen te verwoorden of überhaupt op te merken. Jij maakt mij niet wijs dat zomaar iedere gitarist grote verschillen opmerkt bij jouw Les Pauls, sterker nog, ik denk dat het grootste deel meteen al zegt dat ze allemaal hetzelfde zijn. Begrijp me niet verkeerd, ik zeg absoluut niet dat jij een waardeloze gitarist bent. Ik heb je nog nooit ontmoet, laat staan horen spelen. Wat ik via het forum wel weet is dat jij een jaar of 2 speelt, right? Dan lijkt mij de kans vrij klein dat jij die verschillen wérkelijk opmerkt (anders gezegd, dat de daadwerkelijke verschillen echt zo zijn zoals jij zegt dat ze zijn).

Nogmaals, ik loop hier niet op je te bitchen, ik probeer je ook niet onderuit te halen. Ik probeer hier alleen m'n punt duidelijk te maken en daarmee ook die van Stratman.

gaat het erom of iemand 2 jaar speelt, of vanaf zijn 5e muziek maakt (nu dus bijna 16 jaar) en 3 jaar conservatorium achter zijn kiezen heeft, als mede tig jaar muzikale vorming etc etc? het gaat toch om de vorming van je muzikale gehoor en gevoel voor muziek? nou, dat heb ik gelukkig. als ik dat NIEt had, had ik wel gekozen voor een gitaar die er mooier uitzag. anders was het toch gewoon weg gegooid geld? had ik ook gewoon eerlijk gezegd 'ik hoor t verschil niet, ik kocht 'm voor de looks'. als dat zo was geweest, had ik ook gewoon een epi of burny of tokai oid kunnen kopen, maar ik hoor gewoon de verschillen.

ik snap wat je bedoeld, fumi, maar je moet ook kijken naar wat anders: hoe lang maakt iemand al muziek? hoe was zijn niveau? hoe is zijn vorming? hoeVER is zijn vorming? pas dan, na antwoord op die vragen, mag mijns inziens een oordeel geveld worden over het niveau van HOREN van die persoon.


Jij maakt mij niet wijs dat zomaar iedere gitarist grote verschillen opmerkt bij jouw Les Pauls, sterker nog, ik denk dat het grootste deel meteen al zegt dat ze allemaal hetzelfde zijn.

live niet nee. maar als je ze zo naast elkaar inplugd, en gaat luisteren, hoor je het zeker wel. maar daar gaat t toch niet om? t gaat erom of IK het hoor. het is mijn gear, mijn set. ik moet t horen. ik koop die dingen omdat ik er iets in hoor wat ik erin wil horen (en voelen). en dan boeit de rest me geen klap.

als ik naar n gig ga, dan zie ik de gitarist met een LP, en daarna voor n ander nummer pakt ie een tele. ik zie dan in het publiek vragende blikken: waarom pakt ie nu opeens 'die rooie' gitaar? (aangenomen dat de tele rood is, en de LP wat anders). live horen mensen t (vaak) ook niet. IK wel.

Stratman70
28 maart 2007, 18:29
En jaloers? Ik?
Beste Orpheo, ik ben niet jaloers op jouw Les Paul verzameling. Ik gun je die van harte, echt waar.
Zodra je de vloer met mij aanveegt met jouw gitaarSPEL, dan zou ik misschien wat last van jaloezie kunnen krijgen. En zelfs DAN gun ik je je talent en verdiende bewondering!

Fender75
28 maart 2007, 18:39
Enne..het blijven toch gewoon geweldig mooie gitaren, of ie er op kan spelen of niet..:) And damn right I am jealous!!!! :B

Anders Destium
28 maart 2007, 19:02
Gefeliciteerd ermee!

De enige manier waarop je verantwoording moet afleggen voor het bezit van een gitaar is met je portemonnee IMO. De rest is gelul en gemiep. Ik kan niet geweldig spelen, maar dat wil niet zeggen dat ik geen mooie gitaren mag hebben.

Orpheo
28 maart 2007, 19:35
En jaloers? Ik?
Beste Orpheo, ik ben niet jaloers op jouw Les Paul verzameling. Ik gun je die van harte, echt waar.
Zodra je de vloer met mij aanveegt met jouw gitaarSPEL, dan zou ik misschien wat last van jaloezie kunnen krijgen. En zelfs DAN gun ik je je talent en verdiende bewondering!

ok. dan snappen we dat :) t kwam echter anders over.

Rormo
28 maart 2007, 19:54
gaat het erom of iemand 2 jaar speelt, of vanaf zijn 5e muziek maakt (nu dus bijna 16 jaar) en 3 jaar conservatorium achter zijn kiezen heeft, als mede tig jaar muzikale vorming etc etc? het gaat toch om de vorming van je muzikale gehoor en gevoel voor muziek? nou, dat heb ik gelukkig. als ik dat NIEt had, had ik wel gekozen voor een gitaar die er mooier uitzag. anders was het toch gewoon weg gegooid geld? had ik ook gewoon eerlijk gezegd 'ik hoor t verschil niet, ik kocht 'm voor de looks'. als dat zo was geweest, had ik ook gewoon een epi of burny of tokai oid kunnen kopen, maar ik hoor gewoon de verschillen.



Ik snap je punt, maar ben het toch niet met je eens. Tenzij je echt een muzikaal genie bent, kun je als je pas 2 jaar speelt gewoon nog niet zo onwijs goed gitaar spelen. Tuurlijk kun je er wat leuke licks en liedjes uitgooien, maar je bent nog zeker geen ver gevorderde.
Of dat het erg maakt dat jij 4 Gibsons hebt? Nee, misschien in de ogen van velen zonde omdat ze een betere gitarist zouden verdienen in hun ogen. Maar als jij er gelukkig van wordt, moet je die dingen kopen. Als jij het geld er voor over hebt dan moet jij dat weten en de rest heeft daar niet mee te maken.

steph
28 maart 2007, 20:49
Mooie Les Paul(s) Orpheo!

Een jaar of tien terug kwam het broertje van een bassist (vriend van mij) altijd mee om te luisteren, die heb ik toen een Gibson LP studio gegeven voor iets van het magische bedrag van 300 gulden, omdat ik hem die gunde. Hij was een echt talent (15 jaar toen). Hij is een jaar niet naar school geweest en toen het jaar later in de States naar zo'n git opleiding gegaan.
Kom hier a.u.b. niet met verhalen dat je in twee jaar niet goed zou kunnen spelen of dat je de verschillen niet kan horen. Sommige kunnen dat nl. wel.
Je hebt ook kinderen die beter piano spelen op hun 6de, dan een ander na 60 jaar.

Toen ik nog thuis woonde, kocht ik me ook helemaal suf aan mooie gitaartjes, doe ik nu ook nog liever dan op vakantie gaan.

:chicken:

marc_o
28 maart 2007, 22:03
Ik vind dat iedereen lekker moet kopen wat ie wil en kan, de rest doet er niet toe, het is jouw geld en jouw hobby/passie.


Vorig jaar werd er ook al een forumlid afgebrand omdat hij zonder enige speelervaring om een nieuwe Las paul standard wilde gaan. na pagina's van geflame heb ik contact met hem opgenomen en we zijn samen gaan shoppen waarna hij de Les paul van zijn dromen kocht. Ik heb er een stuk of 8 of 10 getest en de best klinkende eruit gepikt, en gelukkig was het qua uiterlijk precies zijn smaak. Later zijn we om een marshall TSL combo geweest en hij is tot op heden erg blij met zijn aankoop, oefent veel en gaat volgens eigen zeggen goed vooruit. heeft er vele uren vakantiejobjes voor gewerkt en ik vind het meer dan verdiend!

Wie dat zonde of raar vindt vertelt naar mijn mening meer over zichzelf dan over de koper.

LaurentB
28 maart 2007, 22:12
Ik denk ook dat het voldoende is om een enigszins gevorderde speler te zijn om de verschillen tussen gitaren op te merken, als het gehoor maar scherp is.

Je hebt ook wel mensen die bijvoorbeeld niet zo de motoriek of timing hebben om een geweldige muzikant te worden, maar wel degelijk heel goed kunnen luisteren.

LaurentB
28 maart 2007, 22:13
Ik vind dat iedereen lekker moet kopen wat ie wil en kan, de rest doet er niet toe, het is jouw geld en jouw hobby/passie.


Vorig jaar werd er ook al een forumlid afgebrand omdat hij zonder enige speelervaring om een nieuwe Las paul standard wilde gaan. na pagina's van geflame heb ik contact met hem opgenomen en we zijn samen gaan shoppen waarna hij de Les paul van zijn dromen kocht. Ik heb er een stuk of 8 of 10 getest en de best klinkende eruit gepikt, en gelukkig was het qua uiterlijk precies zijn smaak. Later zijn we om een marshall TSL combo geweest en hij is tot op heden erg blij met zijn aankoop, oefent veel en gaat volgens eigen zeggen goed vooruit. heeft er vele uren vakantiejobjes voor gewerkt en ik vind het meer dan verdiend!

Wie dat zonde of raar vindt vertelt naar mijn mening meer over zichzelf dan over de koper.

Ja, die man herinner ik me, ik vond dat geweldig, hoe gedreven die was. En hij speelt dus nog! Mooi, mooi...

Aron Maiden
28 maart 2007, 22:15
Ow te gek!,

Als je idd geld hebt, en je wilt zon gitaar hebben!? en je hebt het er voor over, waarom dan niet? het is toch harstikke vet als je begint op een gibson?

ik speel nu bijna 4 jaar, en heb afgelopen jaar ook een gibson gekocht, heb er veel voor moeten werken enz enz bla bla, ben ook nog geen chuck berry, maar daarom vind ik het wel vet om een gibson te hebben!

ook niet omdat ik merken geil ben ofzo!, maar gewoon omdat ik het rete vette gitaren vind!

The Mess
28 maart 2007, 22:27
Mooie collectie, jaloers :D
(Vooral op de zwarte :))

(Niet dat ik een Gibson nodig heb or, doorgaans vind ik alles met 6 snaren en humbuckers wel goed, maar 'the real deal' is natuurlijk toch wel cool :D)

duckman
28 maart 2007, 23:17
voor mijn part koopt iemand de moosite gitaren om aan de muur te hangen, het is toch zijn geld.Orpheo hoeft zich niet te verantwoorden en ik geniet elke keer weer van zijn nieuwe aanwisten, hij heeft een goede smaak...

Wel begrijp ik niet altijd zijn inruil akties, maar dat hoeft ook niet.

LaurentB
28 maart 2007, 23:23
voor mijn part koopt iemand de moosite gitaren om aan de muur te hangen,
(...)

Ik heb eens jaren geleden een tijdje met een Amerikaan gemaild die dat dus inderdaad deed. Kon geen noot spelen, maar had een hele verzameling exclusieve gitaren omdat-ie ze zo mooi vond. Hij had wel ooit willen gaan spelen, maar het was er nooit van gekomen.

rickert
28 maart 2007, 23:28
Bij purpleguitar vertelden ze ook over rijkelui die een gretsch kochten omdat ie zo mooi zou staan naast de (superdure) Jukebox die ze kochten. Honden :sneaky: :D

grayfink
28 maart 2007, 23:54
Ik vind dat iedereen lekker moet kopen wat ie wil en kan, de rest doet er niet toe, het is jouw geld en jouw hobby/passie.


Vorig jaar werd er ook al een forumlid afgebrand omdat hij zonder enige speelervaring om een nieuwe Las paul standard wilde gaan. na pagina's van geflame heb ik contact met hem opgenomen en we zijn samen gaan shoppen waarna hij de Les paul van zijn dromen kocht. Ik heb er een stuk of 8 of 10 getest en de best klinkende eruit gepikt, en gelukkig was het qua uiterlijk precies zijn smaak. Later zijn we om een marshall TSL combo geweest en hij is tot op heden erg blij met zijn aankoop, oefent veel en gaat volgens eigen zeggen goed vooruit. heeft er vele uren vakantiejobjes voor gewerkt en ik vind het meer dan verdiend!

Dat heb ik gelezen. Ik vond het een sympatieke aktie. Hulde!

Wat A.D. zegt: helemaal mee eens, maar het gemiep snap ik ook wel. Heb ik zelf ook gedaan tegenover Orpheo. In mijn geval komt het voort uit blinde jaloezie:cheerup: .
Maar ach, mijn rijkdom zit in andere dingen. Lieve kindjes en zo:)

Orpheo
29 maart 2007, 00:55
Wel begrijp ik niet altijd zijn inruil akties, maar dat hoeft ook niet.


ik heb nog een V in backorder staan hoor :chicken: 't is niet de custom voor deze, zonder extra erbij hoor :P ik denk, ik verduidelijk dat even. kheb geleerd van mijn fouten :D

duckman
29 maart 2007, 09:48
ik heb nog een V in backorder staan hoor :chicken: 't is niet de custom voor deze, zonder extra erbij hoor :P ik denk, ik verduidelijk dat even. kheb geleerd van mijn fouten :D


ah cool, dat is een goeie aktie. Ik zou ook wel een V willen.

Maar ik ben nu aan het sparen voor een LP deluxe RI, goldtop.Die komt er dit jaar zeker. En een LP Classic custom staat ook op het lijstje :cooler:

Yamhammer_71
29 maart 2007, 10:45
Ik snap je punt, maar ben het toch niet met je eens. Tenzij je echt een muzikaal genie bent, kun je als je pas 2 jaar speelt gewoon nog niet zo onwijs goed gitaar spelen. Tuurlijk kun je er wat leuke licks en liedjes uitgooien, maar je bent nog zeker geen ver gevorderde.
Of dat het erg maakt dat jij 4 Gibsons hebt? Nee, misschien in de ogen van velen zonde omdat ze een betere gitarist zouden verdienen in hun ogen. Maar als jij er gelukkig van wordt, moet je die dingen kopen. Als jij het geld er voor over hebt dan moet jij dat weten en de rest heeft daar niet mee te maken.

''Goed'' bestaat niet. Iedereen is verschillend, dus ook in gitaarspel.
Gehoor heb je nu eenmaal of niet en als je er veel aanleg voor hebt, dan kun je dat zeker binnen 2/3 jaar uitbuiten. Sommigen zitten zo vastgenageld aan tabs/akkoorden etc.....ik bekijk tabs uit principe al niet en laat staan dat ik noten kan lezen. (heb ooit gekund, maar zie het belang er niet van in)
Talent heb je gewoon of niet, iedereen gaat op dn duur toch zn eigen weg wat betreft gitaarspel.
En als je een Gibson hebt, laat het zo zijn. Dan is de interesse in muziek er tenminste serieus en dat is belangrijk. Ik had het liefst wel 10 Gibsons aan de muur hangen ook al speel je er niet eens op. Het idee alleen al is heerlijk.
Als je er ook nog eens een partijtje op kan spelen is dat alleen maar mooi meegenomen. Je koopt een Ferrari ook niet alleen maar omdat je goed kan autorijden, maar omdat je het gewoon een gave, mooie en snelle bak vind. Wat die persoon vervolgens met zijn/haar auto doet zal me een worst wezen...het gaat om de interesse/plezier wat je eraan kan beleven.

kassie
29 maart 2007, 11:04
en dat gezeik 'zonde dat niet een wereldgitarist die gibsons heeft en alleen MAAR jij'. pff laat me niet lachen. sinds wanneer moet je een geweldige chauffeur zijn om een bentley te hebben? of een geweldig gitarist om een mooie goeie gitaar te hebben? ik heb graag gibsons ipv epi's. laat me lekker.


dat concludeerde ik ook niet. Iedereen heeft het recht om op een mooie en goede gitaar te spelen. En iedereen heeft het recht om die foto's ook op dit forum te laten zien! En ik bekijk ze ook met gepast ontzag. Daarnaast is het begrip goede of geweldige gitarist puur van subjectieve aard, en in feite dus een nutteloos argument. Het gaat erom dat ieder het recht heeft om zijn leven op zijn eigen manier aangenamer te maken. De een doet dat met een dure auto, de ander met een dure gitaar, een ander met een mooie meid. Tot zover heb je dus gelijk orpheo. Maar waar ik je dan WEL op moet verbeteren zijn opmerkingen in de richting van; ''ik vind slash een wanker, buckethead is beter". Dit is ook puur van subjectieve aard. Het kan je smaak misschien niet zijn maar dat betekent niet dat het niet goed hoeft te zijn. Buckethead waardeer ik ten volste omdat hij knap werk vericht, ook al is het mijn smaak niet. Slash heeft het soleren en componeren van hard rock ook hergedefinieerd en daarom is hij absoluut geen wanker. Van iemand met 6 gibsons aan de muur had ik toch wat diepgaandere statements verwacht.

Rormo
29 maart 2007, 12:52
Beetje jammer die laatste zin in je post. Want de hele conclussie van je verhaal is juist dat die 6 Gibsons niet bepalen hoe je bent en wat je vind. Of hij er nou 1 heeft hangen of 100, dat hoeft zijn mening over muziek dus niet beter of slechter te maken (jaja, een mening is nooit goed of slecht, maar bij wijze van spreken). Overigens ben ik het wel met je eens verder :)

hubert
29 maart 2007, 14:41
Orpheo...erg mooi en leuk voor je dat je 6 gibsons hebt (bedoel ik serieus)...
Kan je voor de rest misschien iets minder hoog van de toren blazen en je iets minder laten kennen? Want anders kan ik je niet serieus nemen....

Rormo
29 maart 2007, 14:55
Wat dat betreft heeft Orph hier een beetje een historie volgens mij. Dit is niet het eerste topic wat zo gaat iig.

Orpheo
29 maart 2007, 15:09
Wat dat betreft heeft Orph hier een beetje een historie volgens mij. Dit is niet het eerste topic wat zo gaat iig.

ach, het zijn altijd weer dezelfde kansloze kerels die dezelfde zeikopmerkingen maken. gelukkig zijn een hoop andere mensen heel chill, maar ook een hoop zeikerds. het word mij blijkbaar kwalijk genomen dat ik t verdom om soundclips te posten en 'verantwoording' af te leggen....ach, kansloos forum is, en blijft t :)

hubert
29 maart 2007, 15:10
dat klopt en daarom ook mijn verzoek.....

Wimvdb
29 maart 2007, 15:28
Zal die V dan ook niet zo'n smalle hals hebben?

pimmedoris
29 maart 2007, 15:29
Hee Orpheo,

Supermooie gitaartjes allemaal!
En een verzoekje van mijn kant: Zou je foto's kunnen posten als je je gitaar weer uit de zon haalt? Ik ben namelijk echt benieuwd of die zon zo snel invloed heeft op de lak...:cooler:

hubert
29 maart 2007, 15:54
ach, het zijn altijd weer dezelfde kansloze kerels die dezelfde zeikopmerkingen maken. gelukkig zijn een hoop andere mensen heel chill, maar ook een hoop zeikerds. het word mij blijkbaar kwalijk genomen dat ik t verdom om soundclips te posten en 'verantwoording' af te leggen....ach, kansloos forum is, en blijft t :)

Voor mij hoef je echt geen soundclips te plaatsen en al helemaal geen verantwoording af te leggen.

Nee, voor mij hoef je helemaal niks, nou ja...1 ding dan. Jezelf niet zo belangrijk maken misschien.

Agent_Smith
29 maart 2007, 16:24
Maar waar ik je dan WEL op moet verbeteren zijn opmerkingen in de richting van; ''ik vind slash een wanker, buckethead is beter". Dit is ook puur van subjectieve aard. Het kan je smaak misschien niet zijn maar dat betekent niet dat het niet goed hoeft te zijn. Buckethead waardeer ik ten volste omdat hij knap werk vericht, ook al is het mijn smaak niet. Slash heeft het soleren en componeren van hard rock ook hergedefinieerd en daarom is hij absoluut geen wanker.

Nee, ik kan die uitspraak over 'Slash zijnde een wanker' ook niet echt begrijpen eerlijk gezegd. Ik ben ook geen superfan van 'm, maar hij heeft een goed LP-geluid, lekkere rifs etc en bovendien kan de Fa. Gibson echt niet anders dan heel hard 'dankjewel Slash' zeggen. Hij is er absoluut mede voor verantwoordelijk dat de LP na de erg donkere jaren '80 weer helemaal hot is geworden.

Magic Bean
29 maart 2007, 16:24
Pfff, kword er moe van... Jaloezie moet je leren in bedwang te houden...
Ik heb ook een gibson en als ik het geld had zou ik er allang 10 hebben, terwijl ik ook niet kan spelen.
Waar Orpheo zijn geld aan uitgeeft is zijn zaak en dat heeft niets te maken met zijn speelkwaliteiten. En zelfs als dat zo zou zijn, waar maken jullie je dan druk om??
Er zijn nog steeds minder mensen die een gitaar kopen terwijl ze niet kunnen spelen dan mensen die een auto kopen terwijl ze niet kunnen rijden.

@Orph: mooie gitaren, hebben ze ook verschillende namen :D?

Yamhammer_71
29 maart 2007, 16:53
Pfff, kword er moe van... Jaloezie moet je leren in bedwang te houden...
Ik heb ook een gibson en als ik het geld had zou ik er allang 10 hebben, terwijl ik ook niet kan spelen.
Waar Orpheo zijn geld aan uitgeeft is zijn zaak en dat heeft niets te maken met zijn speelkwaliteiten. En zelfs als dat zo zou zijn, waar maken jullie je dan druk om??
Er zijn nog steeds minder mensen die een gitaar kopen terwijl ze niet kunnen spelen dan mensen die een auto kopen terwijl ze niet kunnen rijden.

@Orph: mooie gitaren, hebben ze ook verschillende namen :D?

Juist! Wie wil er nou geen Gibson?
Iedere muzikant/gitarist zou weleens een Gibson in zijn/haar arsenaal moeten hebben, maar voor velen niet toegankelijk vanwege de hoge prijzen.
Verder kan ik nog miljoenen redenen bedenken om een Gibson aan te schaffen.
Ik zou geen reden kunnen bedenken om er nooit een aan te schaffen....''geld?''.
Een a-muzikale opa zou nog een Gibson aan kunnen schaffen vanwege de decoratie of verzameling. Laat iedereen van Gibson genieten.

drap
29 maart 2007, 16:58
Boehoehoehoe... http://smile.smilies.nl/388.gif

Wimvdb
29 maart 2007, 17:54
Nee, ik kan die uitspraak over 'Slash zijnde een wanker' ook niet echt begrijpen eerlijk gezegd. Ik ben ook geen superfan van 'm, maar hij heeft een goed LP-geluid.


Sorry, maar als er een iemand is die een lp niet als een lp laat klinken is het slash wel, lijken wel squiers ofzo :sneaky:

The Underdog
29 maart 2007, 18:00
Sorry, maar als er een iemand is die een lp niet als een lp laat klinken is het slash wel, lijken wel squiers ofzo :sneaky:
Hahahahahaha! Wat een onzin!

Rormo
29 maart 2007, 18:17
ach, het zijn altijd weer dezelfde kansloze kerels die dezelfde zeikopmerkingen maken. gelukkig zijn een hoop andere mensen heel chill, maar ook een hoop zeikerds. het word mij blijkbaar kwalijk genomen dat ik t verdom om soundclips te posten en 'verantwoording' af te leggen....ach, kansloos forum is, en blijft t :)

Even voor de duidelijkheid ik sprak geen waardeoordeel uit. Ik gaf alleen aan dat dit soort topics vaker deze wending krijgen en dat kun je niet ontkennen. Enne, als het een kansloos forum is, wat doe je dan hier?

Stratman70
29 maart 2007, 19:10
ach, het zijn altijd weer dezelfde kansloze kerels die dezelfde zeikopmerkingen maken. gelukkig zijn een hoop andere mensen heel chill, maar ook een hoop zeikerds. het word mij blijkbaar kwalijk genomen dat ik t verdom om soundclips te posten en 'verantwoording' af te leggen....ach, kansloos forum is, en blijft t :)
Ik ga er van uit dat je mij rekent onder "kansloze kerel", omdat ik mijn punt maakte en vroeg om soundclips?

Als je zo enthousiast vertelt over je gitaren, het geluid, de nuances etc. lijkt het mij niet meer dan leuk om dat dan ook te delen met de forumleden; andere gitaristen die ook op zoek zijn naar de 'ultieme' sound. Ik vind het op zich juist supergaaf dat jij zo enthousiast bent en let op details, betreffende het geluid. een goed geluid kan zoveel plezier geven bij het spelen en het beluisteren.
En jouw enthousiasme wekt bij mij de nieuwsgierigheid op: "Zo, die kerel is er serieus mee bezig. Hoe zou zijn gitaargeluid zijn? Kan ik er iets van leren? Hoort hij dingen die ik niet hoor?" enz.

Triest als je dat opvat als aanvallend of dat ik vind dat jij je moet verantwoorden en gelijk zelf de aanval opent door het "zeikopmerkingen" te noemen van "kanslozen".
Ik denk dat ik op een behoorlijk beschaafde manier mijn punt maakte.

Jongen, begrijp me even heel goed: al besteed je elke cent die je verdient aan de meest dure gitaren: ik gun je dat plezier van harte. Ik weet zelf iets wat jij blijkbaar nog niet weet en dat is dat je nooit genoeg gitaren zult hebben en dus nooit tevreden zult zijn met zo'n instelling. Al eet je elke dag droog brood, omdat jij nog 100 dezelfde gitaren wil hebben: mij zul je er niet jaloers mee maken. Ik hou van vet belegde boterhammen en iets minder gitaren. Maar ieder zijn ding. Over vet belegde boterhammen mag jij ook weer je bedenkingen hebben.

Maar ik vind het allemaal wat decadent overkomen en kan me niet voorstellen dat jij een tevreden mannetje bent. Die mening is mij toegedaan, die mag ik verkondigen hier. Daar mag iedereen het mee oneens zijn: ik blijf erbij.

Blijft het feit dat ik nieuwgierig ben naar je sound. Waarom zie je dat als een aanval?????

Tupelo
29 maart 2007, 19:19
Ik houd helemaal niet van boterhammen en zowel mensen die strats spelen als mensen die les pauls spelen hebben kleine piemeltjes! :)

(sjezus, dat weet toch iedereen?)

The Underdog
29 maart 2007, 19:20
Ik zou geen reden kunnen bedenken om er nooit een aan te schaffen....
Omdat Epiphones beter zijn. Duuh.

Agent_Smith
29 maart 2007, 19:35
Sorry, maar als er een iemand is die een lp niet als een lp laat klinken is het slash wel, lijken wel squiers ofzo :sneaky:

Gelukkig heb je meer verstand van Nintendo's Super Mario dan van gitaren.

Stratman70
29 maart 2007, 19:50
Ik houd helemaal niet van boterhammen en zowel mensen die strats spelen als mensen die les pauls spelen hebben kleine piemeltjes! :)

(sjezus, dat weet toch iedereen?)
Je moet 'm eens in je mond nemen en het alfabet opzeggen. Als je verder dan de A komt zal ik je voeten kussen. ;)

Tankman
29 maart 2007, 19:53
Jesus...wanneer leren mensen nou eens dat ruzie maken op forums geen nut heeft....Maak eens een afspraakje en doe het persoonlijk, face to face, als de forums maar schoon blijven. Ik heb ook een forum en aan de admin hier: I feel your pain...

Nou ben ik de draar helemaal kwijt...hadden we het niet over een LP?

Wimvdb
29 maart 2007, 20:23
Gelukkig heb je meer verstand van Nintendo's Super Mario dan van gitaren.


Ten eerste was het ironisch bedoeld om te kunnen aantonen dat elk zijn mening anders is en dat op forums zo'n discussies zinloos zijn, ten tweede , elk zijn eigen hobby. Als ik wil nintendo-en ga ik nintendo-en , oke ? :hippie:

Aron Maiden
29 maart 2007, 20:23
Haha idd!,
hou eens op met dat gezeik over hoe goet oprheo nou wel niet is!, wat intereseert jou het! hij heeft toch rete vette gear!!

Post eens een foto van je nieuwe V man!:)!

Yamhammer_71
29 maart 2007, 20:46
En By The Way: Slash is een van de weinige gitaristen die altijd de Les Paul sound laat horen. Heb hem nog nooit zien spelen op een squier.....
Misschien is het ook al grapje bedoeld, maar dat soort vergelijkingen eveneens met kopieeen vind ik echt een beetje teveel van het goede.
Plug de gitaren door dezelfde versterkers, dezelfde effecten, dezelfde snoeren e.d en oordeel dan pas. Leuk als je een Squier lekker vet kan laten klinken, maar met welke instellingen? Gebruik diezelfde instellingen op een LP en dan pas weet je waar je over praat.......
Blijkbaar weten sommigen nog steeds niet echt hoe een LP klinkt of ze hebben er toevallig een aantal keren eens 1tje gehoord van een gitarist met een k*tgeluid. Normaal gesproken LP sound = Slash/Gary Moore/The Darkness en zo zijn er vast nog bekende gitaristen/bands die de sound van een echte LP laten horen.

The Underdog
29 maart 2007, 20:51
En By The Way: Slash is een van de weinige gitaristen die altijd de Les Paul sound laat horen. Heb hem nog nooit zien spelen op een squier.....
Misschien is het ook al grapje bedoeld, maar dat soort vergelijkingen eveneens met kopieeen vind ik echt een beetje teveel van het goede.
Plug de gitaren door dezelfde versterkers, dezelfde effecten, dezelfde snoeren e.d en oordeel dan pas. Leuk als je een Squier lekker vet kan laten klinken, maar met welke instellingen? Gebruik diezelfde instellingen op een LP en dan pas weet je waar je over praat.......
Blijkbaar weten sommigen nog steeds niet echt hoe een LP klinkt of ze hebben er toevallig een aantal keren eens 1tje gehoord van een gitarist met een k*tgeluid. Normaal gesproken LP sound = Slash/Gary Moore/The Darkness en zo zijn er vast nog bekende gitaristen/bands die de sound van een echte LP laten horen.
Een squier kan heel mooi klinken, het hangt vooral af van de gitarist. En ja, Slash = Les Paul, Les Paul=Slash. Maar ik vind het blasfemie om The Darkness in hetzelfde zinnetje te vernoemen als Gary Moore en Slash.

casper innosence
29 maart 2007, 20:58
En By The Way: Slash is een van de weinige gitaristen die altijd de Les Paul sound laat horen. Heb hem nog nooit zien spelen op een squier.....
Misschien is het ook al grapje bedoeld, maar dat soort vergelijkingen eveneens met kopieeen vind ik echt een beetje teveel van het goede.
Plug de gitaren door dezelfde versterkers, dezelfde effecten, dezelfde snoeren e.d en oordeel dan pas. Leuk als je een Squier lekker vet kan laten klinken, maar met welke instellingen? Gebruik diezelfde instellingen op een LP en dan pas weet je waar je over praat.......
Blijkbaar weten sommigen nog steeds niet echt hoe een LP klinkt of ze hebben er toevallig een aantal keren eens 1tje gehoord van een gitarist met een k*tgeluid. Normaal gesproken LP sound = Slash/Gary Moore/The Darkness en zo zijn er vast nog bekende gitaristen/bands die de sound van een echte LP laten horen.

Slash wel met BCRICHES zien spelen..

Anders Destium
29 maart 2007, 21:04
Als je plezier hebt in gitaarspelen: prima!
Als je plezier hebt in gitaren verzamelen: prima!

Gitaarspelen doe je voor je lol en sommige mensen sparen gitaren voor de lol. Allebei is daar IMO niets mis mee, totdat mensen een link gaan leggen tussen de twee en er een waardeoordeel aan gaan koppelen. Dat vind ik niet eens relevant, toen ik ooit op een Squier Affinity strat speelde had ik net zoveel plezier in het spelen als tegenwoordig, al kan ik me nu veel duurdere gitaren veroorloven. De gitaren die andere mensen hebben interesseren me daarbij geen zier, ook op mijn goedkoopste gitaar vind ik het pure spelen geweldig. Een groot gitarist zal ik nooit worden, maar mijn plezier is er niet minder om :)

Yamhammer_71
29 maart 2007, 21:11
Als je plezier hebt in gitaarspelen: prima!
Als je plezier hebt in gitaren verzamelen: prima!

Gitaarspelen doe je voor je lol en sommige mensen sparen gitaren voor de lol. Een groot gitarist zal ik nooit worden, maar mijn plezier is er niet minder om :)

Mwa...je hebt zeker gelijk wat betreft lol/plezier hebben in het gitaarspelen, maar dat je nooit 'groot' zult worden 'lijkt' me een beetje onzin. Ik kan het natuurlijk niet voor jou beoordelen hoe je speelt als gitarist en hoeveel tijd je erin steekt, maar normaal gesproken betekent gitaarspelen alleen maar: talent/aanleg en daarbij nog eens flink oefenen, oefenen en oefenen met name door op de klassieke manier alleen via een cd'tje alles proberen mee te spelen of na te spelen, veel luisteren en kijken.

Ik blijf erbij dat gitaarles hebben overbodig is voor bepaalde stijlen van spelen. Snelheid krijg je er niet door, dat moet je jezelf aanleren. Gehoor krijg je er ook niet door, dat moet je ook zelf doen/hebben.

Ik weet niet wat jij onder 'groot' verstaat, maar een muzikant met talent/aanleg voor gitaarspelen kan altijd goed/snel worden, kost alleen heel wat tijd, maar dan heb je er echt wel iets voor.

The Underdog
29 maart 2007, 21:12
Slash wel met BCRICHES zien spelen..
En Travis Bean, en EDS 1275.

Yamhammer_71
29 maart 2007, 21:13
En techiek bestaat niet....dat is persoonlijk, de gitaar kent talloze manieren van spelen die echter nog lang niet allemaal zijn bedacht.
Vingerzettingen etc zijn ook persoonlijk.

Anders Destium
29 maart 2007, 21:26
Mwa...je hebt zeker gelijk wat betreft lol/plezier hebben in het gitaarspelen, maar dat je nooit 'groot' zult worden 'lijkt' me een beetje onzin. Ik kan het natuurlijk niet voor jou beoordelen hoe je speelt als gitarist en hoeveel tijd je erin steekt, maar normaal gesproken betekent gitaarspelen alleen maar: talent/aanleg en daarbij nog eens flink oefenen, oefenen en oefenen met name door op de klassieke manier alleen via een cd'tje alles proberen mee te spelen of na te spelen, veel luisteren en kijken.

Ik blijf erbij dat gitaarles hebben overbodig is voor bepaalde stijlen van spelen. Snelheid krijg je er niet door, dat moet je jezelf aanleren. Gehoor krijg je er ook niet door, dat moet je ook zelf doen/hebben.

Ik weet niet wat jij onder 'groot' verstaat, maar een muzikant met talent/aanleg voor gitaarspelen kan altijd goed/snel worden, kost alleen heel wat tijd, maar dan heb je er echt wel iets voor.

Gitaarspelen doe ik omdat ik het leuk vind, niet voor andere mensen. Gitaarheld zijn is voor mij nooit een droom geweest, dat lijkt mij zelf echt helemaal niets. Als aan gitaarspelen een verplichting hangt dan is voor mij de lol er direct van af. Gemiddeld speel ik per dag meer dan een uur gitaar, maar de ene dag is dat niets en een andere dag de hele middag of avond. Het moet wel leuk blijven natuurlijk ;)

kassie
29 maart 2007, 22:54
En Travis Bean, en EDS 1275.

Guild akoestische gitaren, Gibson SG Doubleneck, Stratocasters om het nog maar ff compleet te maken. en z'n main les paul tijdens zijn befaamde periode bij Guns was feitelijk een kopie gemaakt door een vioolbouwer. Daar heeft hij ook de overdubs op appetite mee opgenomen terwijl hij de eerste sporen met een goedkoop les paultje heeft opgenomen. Ben er nog steeds niet achter welk merk btw... Een van de beste rockplaten ooit en de leadgitaar is niet opgenomen met een gibson. mooi voorbeeld dat het hem gewoon ook in de vingers en het koppie zit.

Orpheo
29 maart 2007, 23:02
Een squier kan heel mooi klinken, het hangt vooral af van de gitarist. En ja, Slash = Les Paul, Les Paul=Slash. Maar ik vind het blasfemie om The Darkness in hetzelfde zinnetje te vernoemen als Gary Moore en Slash.

the darkness heeft mijn spel meer beinvloed (direct) dan gary moore of slash. het is imo ook betere muziek. nja, over de kwaliteit van gary moore van te twisten, maar t is imo zeker beter dan wat slash presteert: betere riffs, lekkerdere solo's, betere LES PAUL-sound, betere teksten, meer variatie; gewoon, beter!

Orpheo
29 maart 2007, 23:03
Haha idd!,
hou eens op met dat gezeik over hoe goet oprheo nou wel niet is!, wat intereseert jou het! hij heeft toch rete vette gear!!

Post eens een foto van je nieuwe V man!:)!

komt later. is er nog niet. ik heb besloten de V faded 3 pickup in t WIT te nemen, en dat duurt effe! :D

Anders Destium
29 maart 2007, 23:09
Ik ben het hier absoluut niet met je eens Orpheo. Ongeacht welke artiest je van houdt zal ik nooit mijn keuze van instrumenten laten afhangen van de mensen de mensen die, al dan niet, van dat type instrument gebruik maken. Zelfs met de gear van Gary Moore. Stevie Ray Vaughan, Peter Tägtgren of Jon Nodtveidt zal ik nooit hun geluid evenaren...

The Underdog
29 maart 2007, 23:14
Guild akoestische gitaren, Gibson SG Doubleneck, Stratocasters om het nog maar ff compleet te maken. en z'n main les paul tijdens zijn befaamde periode bij Guns was feitelijk een kopie gemaakt door een vioolbouwer. Daar heeft hij ook de overdubs op appetite mee opgenomen terwijl hij de eerste sporen met een goedkoop les paultje heeft opgenomen. Ben er nog steeds niet achter welk merk btw... Een van de beste rockplaten ooit en de leadgitaar is niet opgenomen met een gibson. mooi voorbeeld dat het hem gewoon ook in de vingers en het koppie zit.
Volgens hetgeen ik weet is Appetite opgenomen meet een perfecte replica van een '59 Les Paul. Van een goedkope gitaar weet ik niets. Dit lijkt mij trouwens weinig waarschijnlijk: hij had verschillende les pauls, strats, teles,... maar hij miste dat tikkeltje meer. Toen is de manager van Guns afgekomen met die kopie. Zeggen dat het zijn main gitaar is, gaat ook wel ver. het is wel zijn lievelingsgitaar, maar die zit nu achter slot en grendel, na een mislukte diefstal tijdens een optreden. Slash gebruikt live te veel verschillende gitaren om te zeggen dat hij een hoofdgitaar heeft.

Yamhammer_71
29 maart 2007, 23:17
Ik ben het hier absoluut niet met je eens Orpheo. Ongeacht welke artiest je van houdt zal ik nooit mijn keuze van instrumenten laten afhangen van de mensen de mensen die, al dan niet, van dat type instrument gebruik maken. Zelfs met de gear van Gary Moore. Stevie Ray Vaughan, Peter Tägtgren of Jon Nodtveidt zal ik nooit hun geluid evenaren...

Daar ben ik het zeker mee eens. Je doet het idd voor jezelf en zult ook ongetwijfeld meer een eigen sound hebben in vergelijking met de grotere bekende artiesten zoals Gary Moore, Stevie Ray Vaughn, Eric Clapton etc.
Wel vind ik het belangrijk als je een bepaald ''idool'' hebt of gitarist/band waar je tegenop kijkt en geinspireerd door raakt. Dat kan je er weer toe zetten om de gitaar op te pakken en beter te gaan spelen.

The Underdog
29 maart 2007, 23:20
the darkness heeft mijn spel meer beinvloed (direct) dan gary moore of slash. het is imo ook betere muziek. nja, over de kwaliteit van gary moore van te twisten, maar t is imo zeker beter dan wat slash presteert: betere riffs, lekkerdere solo's, betere LES PAUL-sound, betere teksten, meer variatie; gewoon, beter!
Als je dit zegt, dan denk ik dat je het werk van slash niet goed kent. Check es nummers als Nightrain, Pretty tied up, Locomotive, Fall to pieces,...

Luke-wannabe
29 maart 2007, 23:31
Volgens hetgeen ik weet is Appetite opgenomen meet een perfecte replica van een '59 Les Paul. Van een goedkope gitaar weet ik niets. Dit lijkt mij trouwens weinig waarschijnlijk: hij had verschillende les pauls, strats, teles,... maar hij miste dat tikkeltje meer. Toen is de manager van Guns afgekomen met die kopie. Zeggen dat het zijn main gitaar is, gaat ook wel ver. het is wel zijn lievelingsgitaar, maar die zit nu achter slot en grendel, na een mislukte diefstal tijdens een optreden. Slash gebruikt live te veel verschillende gitaren om te zeggen dat hij een hoofdgitaar heeft.
Ik denk niet dat slash toen al heel veel gitaren had.. Ik weet dat eigenlijk wel zeker, want dat is hun eerste plaat en toen waren ze nog vet arme straatschoffies..

MusicManMaestro
29 maart 2007, 23:31
@ Underdog

Waarom niet? Als Orpheo vindt dat The Darkness betere riffs heeft dan Slash, dan is dat zo want dat is gewoon een smaakkwestie en geen exacte wetenschap.

Hetzelfde geld voor de onstilbare honger naar LP's van Orpheo en als hij er zodanige verschillen hoort in al die gitaren dat die de koop rechtvaardigen dan is dat zijn goed recht.

The Underdog
29 maart 2007, 23:48
@ Underdog

Waarom niet? Als Orpheo vindt dat The Darkness betere riffs heeft dan Slash, dan is dat zo want dat is gewoon een smaakkwestie en geen exacte wetenschap.

Hetzelfde geld voor de onstilbare honger naar LP's van Orpheo en als hij er zodanige verschillen hoort in al die gitaren dat die de koop rechtvaardigen dan is dat zijn goed recht.
Nee, dit is geen kwestie van smaak. The Darkness is objectief gezien minderwaardig aan wat Slash ooit gespeeld heeft.

The Underdog
29 maart 2007, 23:50
Ik denk niet dat slash toen al heel veel gitaren had.. Ik weet dat eigenlijk wel zeker, want dat is hun eerste plaat en toen waren ze nog vet arme straatschoffies..
Maar ze konden wel elke gitaar krijgen die ze wilden, omwille van het simpele feit dat ze een vet contract hadden getekend bij Geffen.

Orpheo
30 maart 2007, 00:02
Nee, dit is geen kwestie van smaak. The Darkness is objectief gezien minderwaardig aan wat Slash ooit gespeeld heeft.

nee, dit is weer smaak. ik VIND die nummers die jij aantipte echt verschrikkelijk. geef mij maar black shuck, growing on me, bald, love on the rocks, get your hands of my woman... die riffs vind IK goed. dat jij nu een GNR/slash groupie bent, ok. maar om dan te zeggen dat de een


objectief gezien minderwaardig

is, vind ik nogal ver gaan. de invloed van slash is onmiskenbaar. alhoewel? als ik er zo eens over nadenk, geen van mijn favo bands noemt slash als invloed... ok, ok, het zijn dan oudere bands, maar ook the darkness niet. Kiss, Thin Lizzy, T-Rex, the sparks, queen. dat zijn de invloeden bij the darkness, niet slash...

zijn ego van 'kijk mij nu eens zo geweldig zijn, omdat ik bij GNR heb gespeeld', dat is de reden voor mij om 'm een wanker te noemen. evenals zijn 'tone' en 'feel'. ik kan er niks mee. het is teveel hetzelfde, dezelfde riffjes, dezelfde solootjes, geen variatie, alleen luiheid. Ik hoef alleen maar de introductie van van halen aan te tippen, waar hij 'aint talking bout love' speelt. de 'darkness' cover van highway to hell, die was gewoon superstrak en helemaal in de spirit van ac/dc.

Mijns inziens speelt slash voor zichzelf, en maakt hij niet muziek, om het muziek maken,maar om zijn eigen ego t boosten. Als slash een cover speelt, draait 't om hem, en niet om het nummer of band die gecovered word.

even uitleggen waarom ik 'm een wanker vind... Leek me wel op de plaats, aangezien t ooit eens is gevraagd...

pimmedoris
30 maart 2007, 00:23
goed,
maar ik blijf erbij: Kun je foto's posten als je je gitaar weer uit de zon haalt om te kijken of de lak nu echt zo veranderd is (hopelijk ten goede)?

Sorry, ik werd na mijn vorige post een beetje ondergesneeuwd met reacties over soundclips, slash, en al dan niet goed kunnen spelen, dus ik wist niet of je hem gelezen had :stop:

The Underdog
30 maart 2007, 00:25
Ik heb Slash nooit als een egotripper ervaren, het is zelfs een heel bescheiden jongen die in heel veel interviews zegt dat er massas betere gitaristen dan hem bestaan. Die Van Halen cover speelt hij op z'n eigen manier, i.p.v. de Am variatie die de talloze wannabes spelen. Zeggen dat een parodieband die gay pop speelt betere muziek maakt dan internationaal erkende rocklegendes is gewoon heiligschennis en een bewijs van slechte smaak.

Orpheo
30 maart 2007, 00:26
goed,
maar ik blijf erbij: Kun je foto's posten als je je gitaar weer uit de zon haalt om te kijken of de lak nu echt zo veranderd is (hopelijk ten goede)?

Sorry, ik werd na mijn vorige post een beetje ondergesneeuwd met reacties over soundclips, slash, en al dan niet goed kunnen spelen, dus ik wist niet of je hem gelezen had :stop:

tis nog niet af.... ik laat 'm een weekje in de zon staan :) en dan post ik wel weer foto's. maar van wat ik nu zie (wat niet goed op foto te zetten is), is er wel verandering.

Orpheo
30 maart 2007, 00:28
Ik heb Slash nooit als een egotripper ervaren, het is zelfs een heel bescheiden jongen die in heel veel interviews zegt dat er massas betere gitaristen dan hem bestaan. Die Van Halen cover speelt hij op z'n eigen manier, i.p.v. de Am variatie die de talloze wannabes spelen. Zeggen dat een parodieband die gay pop speelt betere muziek maakt dan internationaal erkende rocklegendes is gewoon heiligschennis en een bewijs van slechte smaak.


en weer een post die bol staat van slashisme...sorry, maar ik kan je niet serieus nemen hierdoor. je wilt niet luisteren naar andermans mening. je wilt PERSE vinden dat the darkness slecht is. mij best. maar om het af te doen als gay pop vind ik wat ver gaan. het is voor mij de beste band aller tijden, omdat IK er een bepaalde binding mee heb, en als jij dat niet hebt, best. maar zit dan niet nog meer veren in slash' krans te steken. die gozer heeft al een schrale kringspier...

The Underdog
30 maart 2007, 00:39
en weer een post die bol staat van slashisme...sorry, maar ik kan je niet serieus nemen hierdoor. je wilt niet luisteren naar andermans mening. je wilt PERSE vinden dat the darkness slecht is. mij best. maar om het af te doen als gay pop vind ik wat ver gaan. het is voor mij de beste band aller tijden, omdat IK er een bepaalde binding mee heb, en als jij dat niet hebt, best. maar zit dan niet nog meer veren in slash' krans te steken. die gozer heeft al een schrale kringspier...
Ok, nu begrijp ik het: je bedoelt het allemaal ironisch. Het kon ook moeilijk, dat iemand zulke talentloze amateurs als the darkness goed zou vinden, zelfs beter dan sommige van de beste gitaristen ooit.

Orpheo
30 maart 2007, 00:50
Ok, nu begrijp ik het: je bedoelt het allemaal ironisch. Het kon ook moeilijk, dat iemand zulke talentloze amateurs als the darkness goed zou vinden, zelfs beter dan sommige van de beste gitaristen ooit.


je spreekt jezelf tegen jongen, alleen je ziet t zelf niet. ik word nogal moe van je trouwens. wat heb je toch tegen the darkness? en nee, ik bedoel t niet ironisch oid. en waarom talentloos? ze schrijven imo mooiere nummers dan slash...dring je smaak en voorkeuren toch niet zo stevig op kerel! doe ik toch ook niet. ik hemel ze niet op als de ENIGE band ever, en zeker niet als zijnde een feit. het is en blijft een MENING!

Tankman
30 maart 2007, 00:51
Jongens! Oud spreekwoord: Over smaak valt niet te twisten! Laat het er nou bij. En als je zo moe van hem wordt, niet meer reageren! Je creeert zo'n eindeloze cirkel!

The Underdog
30 maart 2007, 00:55
Je meent het dus toch! Wel, The Darkness is gewoon slecht, objectief gezien. Vraag het aan gelijk welke muziekkenner. En het was Izzy die de meeste riffs in Guns schreef, niet Slash. Oh, die AC/DC covers zuigen, vooral de "zang". De rest was ok, zeker voor een beginnende groep.

Tankman
30 maart 2007, 00:57
Hopeloos.... :roll:

Johannes
30 maart 2007, 00:58
...met de vinger op F5

* pakt een zak chips en plopt een biertje open *

The Underdog
30 maart 2007, 01:01
Hopeloos.... :roll:
Ik ben blij dat we dezelfde mening delen over de prutsers van The darkness.

drap
30 maart 2007, 01:02
Underdog, je wordt irritant.

Tankman
30 maart 2007, 01:03
Nee...ik heb het niet over The Darkness als ik hopeloos zeg, ik heb het over deze discussie. Het slaat op niks.

En ik vind The Darkness juist een erg leuke band. Leuke liedjes. Lekker maf doen, maar dan toch wel lekker muzikaal, melodisch en gewoon goed.

The Underdog
30 maart 2007, 01:13
Ok, The Darkness heeft hier en daar wel een leuk riffje, maar ook niet meer dan dat. Ik word gewoon heel erg kwaad als ze vergeleken worden met Gary Moore of G N' R. En wees eens eerlijk: wie is er beter: Het jochie dat 2 maanden gitaar speelt en 4 akkoorden kent of Pink Floyd? Ik ben overigens geen Pink Floyd fan, maar die zijn objectief beter dan een jongetje van 11 dat net zijn eerste gitaar gekregen heeft. Dat bedoel ik juist.

drap
30 maart 2007, 01:15
Underdog, je wordt irritant.

Underdog, je wordt irritant.

Tankman
30 maart 2007, 01:19
Ik begrijp niet precies wat het probleem is met GNR vergelijken met The Darkness. Ik vind ze allebei maar average bandjes. GNR is overrated en The Darkness is gewoon leuk, meer niet.

The Underdog
30 maart 2007, 01:27
G N' R is één van de beste rockbands ooit, dat bewijzen de verkoopcijfers. The Darkness is een parodie op de glam bands, maar velen begrijpen dit niet en nemen ze serieus, wat absoluut nit zo bedoeld was. Het probleem is dat een groep vol vernieuwers en talent vergeleken wordt met een parodieband die niet eens zo goed is.

Tankman
30 maart 2007, 01:30
De backstreetboys hebben ook hele hoge verkoopcijfers, dat maakt ze toch ook niet automatisch geweldige muzikanten? Ik geef gewoon mijn mening. GNR is overrated en Darkness is gewoon leuk. Verder niks meer.

The Underdog
30 maart 2007, 01:32
Maar de backstreet boys spelen niet op les pauls :hippie:

heinz3110
30 maart 2007, 01:35
Wat een heeeeeerlijke discussie :D

Objectief? Of subjectief? Een beetje loze opmerkingen vind ik zelf, om te zeggen dat x beter is dan y. Vraag me dan ook af waar je dat aan moet staven. Hebben we dan een meetbare standaard voor waarom The Darkness beter of slechter is dan Slash? Laat me dat weten, ik ben zeer benieuwd ! Ik zou een passende , sluitende verklaring zéér knap vinden.

Waarschijnlijk zal dat niet lukken, want het blijft muziek. Geen wetenschap . Gelukkig!

(en nee,verkoopcijfers zeggen niks. Ik verkoop geen hamburgers, maar het feit dat mcdonalds meer hamburgers verkoopt dan ik, betekend nog niet dat ze dan veel beter,voedzamer en gezonder zijn dan degene die ik dan bak. Een slecht argument, dus. Graag een betere verzinnen, Underdog. ;) En Guns n Roses waren ook niet al te vernieuwend toen hoor. Veel invloeden van ze terug te horen van Kiss etc. Kan ook niet anders. De geschiedenis herhaald zich. Helemaal niet erg ook.)

Rest mij nog te zeggen:

Orpheo, mooie collectie! Vooral je laatste aanwinst! Geniet ervan!

(hm,wel zonde van dat elementkapje die je derop hebt gezet, maar goed. Tis jouw gitaar,niet de mijne;) )

Tankman
30 maart 2007, 01:35
Weet je dat zeker? En als ze nou wel op Les Paul's speelden. Zou het uitmaken. Het gaat om meningen. Jij vind the Darkness troep, die andere gozer weer niet. Laat het erbij. Over smaak valt niet te twisten.

Rormo
30 maart 2007, 02:15
Heerlijk heerlijk heerlijk. Kan niet wachten tot iedereen morgen wakker wordt en deze discussie of eigenlijk moet ik zeggen non-discussie verder gaat.

Enne mijn mening: Darkness leuk bandje, maar echt niet te vergelijken met Slash.

Luke-wannabe
30 maart 2007, 07:27
Jeetje wat een discussie zeg..

Agent_Smith
30 maart 2007, 08:29
Heerlijk heerlijk heerlijk. Kan niet wachten tot iedereen morgen wakker wordt en deze discussie of eigenlijk moet ik zeggen non-discussie verder gaat.

Enne mijn mening: Darkness leuk bandje, maar echt niet te vergelijken met Slash.

Ja prachtig! Het begon bij een nieuwe gitaar en nu zitten we bij The Darkness.
Iid wat je zegt: leuk bandje, wel grappig maar staat absoluut in geen verhouding tot de genoemde Slash of Gary Moore. Maar gelukkig hebben we allemaal een eigen smaak :)

Kim Wilson
30 maart 2007, 08:57
G N' R is één van de beste rockbands ooit, dat bewijzen de verkoopcijfers. ...
Als jij vindt dat verkoopcijfers de belangrijkste maatstaaf is voor kwaliteit, heb je gelijk. Maar de Stones zijn nóg succesvoller, zijn die dan nóg beter?

almarvk
30 maart 2007, 09:01
Goed, dit gaat dicht. Hans bedankt dat je weer verder wilt gaan met een nutteloze discussie. Was echt net ff nodig.

Sorry Orpheo.


Vragen? -> PM!