PDA

View Full Version : Epiphone valve head+speakers



Sjoerd
27 maart 2007, 15:46
Hallo,

Na een lange tijd zoeken heb ik besloten de Epihpone valve head + bijbehorende speakerkast te kopen: http://www.sweetwater.com/store/detail/ValveJrExt/

Nu weet ik dat deze beide in bestelling staan bij feedback maar eigenlijk wil ik hem nu al kopen. Weet iemand waar de producten nog meer te koop zijn, een beetje in de buurt van Rotterdam?? Heb lang gezocht maar niks gevonden.

Bedankt,

sjoerd.

stumpy
28 maart 2007, 17:23
Is dat dezelfde of een andere speaker als in de combo? Met je vraag kan ik je helaas niet helpen.

Sjoerd
28 maart 2007, 17:42
nee hoor, dacht het niet...

Swan
28 maart 2007, 18:30
misschien heeft keymusic hem

Sjoerd
28 maart 2007, 21:17
nee, heeft hem ook niet.

denk dat ze mischien nog niet verkrijgbaar zijn??

pauld
28 maart 2007, 22:03
Epiphone expects to begin shipping the Valve Junior Extension Cabinet in April.

Whether for use with the Epiphone Valve Junior Head or an add on to your existing rig, the Valve Junior Extension Cabinet offers rugged birch plywood construction, superior audio design and cool retro looks. The Valve Junior Extension Cabinet is equipped with a Custom Designed 16 ohm Eminence Lady Luck Speaker that is rated for 70 Watts RMS.

Sjoerd
29 maart 2007, 08:58
oh, niet gezien.

Bedankt!!

Nellyrocks
29 maart 2007, 10:31
The Valve Junior Extension Cabinet is equipped with a Custom Designed 16 ohm Eminence Lady Luck Speaker that is rated for 70 Watts RMS.

Kent iemand die speakers. Ze zijn iig heel lelijk, okergeel, kijk maar (http://www.epiphone.com/images/N_BC30j.jpg), maar dat maakt geen reet uit. Ik ben wel heel benieuwd.

Kim Wilson
29 maart 2007, 10:34
Hoe ze eruit zien, maakt natuurlijk geen hol uit. Maar "special designed Eminence" klinkt vooralsnog niet echt hoopvol. In de Fender Hotrod series gebruiken ze ook special designed Eminence, en die zijn ronduit kut...

hoofd
29 maart 2007, 10:43
Een 5 watt amp op een 70 watt speaker.. Ik weet dat 't niks wilt zeggen, maar op de een of andere manier vind ik 't raar.

Nellyrocks
29 maart 2007, 10:52
Een 5 watt amp op een 70 watt speaker.. Ik weet dat 't niks wilt zeggen, maar op de een of andere manier vind ik 't raar.

Heb je best een punt

Kim Wilson
29 maart 2007, 11:00
Och, er zijn ook mensen die zo'n Epi VJ op een 4x12 cab zetten. Over raar gesproken...

Ik denk dat hij met een 1 of 2 x 12 goed tot zijn recht komt, en dan maakt het op zich niet uit hoeveel watt die speaker kan hebben.

Een speaker kan een bepaald vermogen verwerken. Kijk maar eens naar de specs van ovale JBL's (6x9") voor in de hoedenplank. Daar staat een term als "recommended power input" of zo, en daar staat dan "5-150 watt RMS" achter. Dat betekent dus dat ze goed werken als ze met 5 tot 150 watt worden aangestuurd. Maar men noemt het wel 150 watt speakers.

M.a.w., een speaker heeft geen vermogen, maar kan een maximum vermogen verwerken.

hoofd
29 maart 2007, 11:06
Maar 't leuke van lage wattages is dat je snel tegen 't maximum aan zit.. Dat zo'n speaker ook echt z'n best moet doen om alles er zo goed mogelijk uit te persen. Dat is mooi, dat is goed.

Kim Wilson
29 maart 2007, 11:09
Dus, cabje kopen, die Eminence in de fik steken en een G12M20 erin stoppen. Ook goed voor de helderheid, dat kan het ampje wel gebruiken.

Chris Winsemius
29 maart 2007, 11:10
Het vermogen waar op 'n speaker lekker gaat klinken/begint te leven verschilt per type en merk.

'n Standaard VJ vond ik zeer ok klinken op 'n 4x12" en m'n gemodde VJ ging ook goed met twee Vintage 30s (60 Watt/stuk).

cas121
29 maart 2007, 11:24
wa kost da? epi VJ + cabje?

Tupelo
29 maart 2007, 12:59
Hoe ze eruit zien, maakt natuurlijk geen hol uit. Maar "special designed Eminence" klinkt vooralsnog niet echt hoopvol. In de Fender Hotrod series gebruiken ze ook special designed Eminence, en die zijn ronduit kut...
Doet er 100 euro af & ik koop 'm van je! :D

Kim Wilson
29 maart 2007, 13:00
Mijn Hotrod is "upgraded" met een Jensen speaker. ;)

pauld
29 maart 2007, 13:10
Kent iemand die speakers. Ze zijn iig heel lelijk, okergeel, kijk maar (http://www.epiphone.com/images/N_BC30j.jpg), maar dat maakt geen reet uit. Ik ben wel heel benieuwd.

Zitten ook in deze (Epiphone blues custom)

http://www.musiciansfriend.com/document?cpd=0OEY&doc_id=99371&g=guitar&base_pid=480288&index=1

Misschien iemand al ervaring mee ?