PDA

View Full Version : 4 pedalen



Lord Abortion
27 maart 2007, 12:44
Ik ga dus mijn live-setup bouwen rond mijn Randall Titan. Op zich is die in functies nogal beperkt, dus daar mogen wel een paar dingetjes bij. Ik dacht ofwel aan een simpele midi-setup (G-Major in de loop) ofwel aan een simpel pedalboard. Hoogstwaarschijnlijk zullen het dus pedalen worden. Ik zoek dus nog het volgende:

* stempedaaltje
* overdrive/booster
* wahwah
* equalizer

Wat is er goed voor zijn prijs en oerdegelijk gebouwd? Ik dacht aan dingen uit de prijsklasse rond €100 per pedaal (zo rond de Boss-prijzen). Wat zijn aanraders, waar moet ik weg van blijven?

interessander
27 maart 2007, 12:53
Aangezien de titan een solid state head is zou ik geen booster proberen, die klinken vaak slecht over een transistortop met overdrive, je zou wel een buizendrive over het clean kanaal kunnen proberen. Wat ik zelf wel eens heb geprobeerd op mn solid state combootje is een compressor voor de drive waar deze ook vetter van werd.

Wil je de EQ voor of na je preamp gebruiken? Je zou ook voor een simpele rack EQ kunnen keizen, desnoods half rack.

TiLT
27 maart 2007, 12:56
Stempedaaltje kan je als stomp of als rack unit kopen bijde opties werken
prima. De KORG DT10 is een goede optie. Distorion kan je beter apart kopen
een multieffect distorion klink meestal een beetje stanaard, meningen
verschillen hierover . . . Maar goed dat hangt ook af van wat jij mooi vind
klinken. De standaard wah van dunlop is volgens mij precies 100 euro en dat is
een prima pedaal. Eq's kan je ook in stomp en rack vormen krijgen, de rack
versies zijn meestal meer bands en dus "beter". Ze klinken ook allemaal anders
dus ga er eens wat beluisteren.

Jonatan

Lord Abortion
27 maart 2007, 13:00
Alles zou pre-gain komen. Is een overdrive op een SS amp echt zo mottig om je gain te pushen? Ik ga mijn tubescreamer anders eens testen op de Randall, gewoon om te zien wat dat geeft. Op de Framus werkt die iig fantastisch, en ik ben wel voor die enorme sustainboost die dat geeft.