PDA

View Full Version : Rath-amp retro 50



Hendriks
27 maart 2007, 10:53
Is er iemand die een Rath heeft ? Is het wat en waarmee is het te vergelijken?
Kan er aan komen via een ruil , voor repetitie en kleine gigs.

weber204
8 april 2007, 00:08
Hallo, toevallig heb ik met iemand in een band gespeeld die er een had.
Een Rath-amp 50w.Is een klein model transistorversterker.
Het is volgens mij een merk wat niet meer in produktie is uit de U.S.A.
Ik vond hem niet slecht klinken maar de bespeler ervan speelde slaggitaar.
Kijk eens op Harmonycentral.com bij amp reviews daar staat hij op.
Kan je lezen wat anderen ervan vonden.
Groetjes, Albert.

Chris Winsemius
8 april 2007, 00:28
Duits merk transistorversterkers, heb ze weleens in de jaren 90 op 'n beurs gehoord (en ook met de eigenaar gepraat); absoluut zéér ok voor transistor-amps qua sound.

Ik dacht dat dhr. Rath nu als consultant of ontwerper voor PCL werkt (ander duits versterkermnerk, nu transistors maar ze maakten vroeger ook buizenversterkers).

Hendriks
8 april 2007, 18:46
IK kan er verder niet veel over vinden op het net , ze schijnen het typische "belletjes" geluid te hebben , zoals sommige Fender combo´s ook hebben.

the feable
8 april 2007, 19:44
Ik heb jaren op deze amp gespeeld. De beste Transistor amp die ik heb gehoord! Echt erg goed! Lekkere cruchy scheur en een midclean. Gaat niet echt highgain maar voor de Rock-sound zeer geschikt! Erg gave amp.

Ze worden nu inderdaad niet meer gemaakt, de bouwer bouwt nu versterkers onder de naam Vintage-amps als ik me niet vergis!

Ik weet niet waarvoor je hem wilt ruilen maar ind deze prijsklasse is het misschien wel de beste amp die ik heb gehoord.

Hendriks
8 april 2007, 19:45
Ik kan hem ruilen , waarde ongeveer €175.

the feable
8 april 2007, 19:49
Tis geen koopje, maar ook geen slechte ruil!

Hendriks
8 april 2007, 19:53
Ik ben op zoek naar een handelbare amp voor thuis en repetities , ik heb begrepen dat een speaker wisseling voor een geweldige upgrade kan zorgen.

Powerchordschuiver
8 april 2007, 20:29
Wat aanvullende informatie:
Was het merk van Jurgen Rath, een van de ontwerpers van het eerste uur bij Hughes & Kettner.
Aldaar was hij verantwoordelijk voor o.a. de Cream Machine en de PCS-50.
Heeft besloten voor zichzelf te beginnen en kwam met een lijn van transistor-amps die naar het schijnt lekker klonken.
Deze amps werden geproduceerd door Solton.
Was kennelijk niet erg succesvol, want het heeft maar kort geduurd.
Later heeft hij nog ontwerpwerk gedaan voor Behringer en Vintage Amp.



"Als je wilt horen hoe Satan klaarkomt met de bruutste oerbrul ooit, beluister dan de track 'Goat Perversion' van Impaled Nazarene!!"