PDA

View Full Version : mics matchen



stevie_vp
27 maart 2007, 02:45
Ik ga binnenkort een cdtje opnemen maar gebruik steeds de studio projects b1
voor de gitaar cabs.. nu wil ik 2 mics gaan bebruiken... eentje dynamisch en die b1 dus.. mijn vraag is nu dus welke dynamische mic is volgens jullie erg goed te gebruiken voor dit doeleinde..?
Ik zat zelf te denken aan de md241 of e909. Misschien zelf een beyer...


Iets meer info: 't gaat om veel hi gain geluiden via een koch ptII met v30's
Opnemen kan op hoog "geluids" niveau...


PS: Tips over spannende opstellingen zijn altijd welkom ;)

harrie-beton
27 maart 2007, 08:45
Microfoons registreren geluid, ze voegen geen magische dingen toe hoor.
Ik zou voor de 421 gaan. Maar je krijgt een vettere gitaar als je gewoon de partij nog een inspeelt op een extra spoor. De ene links pannen en de andere rechts.

pyaemia
27 maart 2007, 10:01
Ik heb laatst gitaren (behoorlijk high gain) opgenomen met een B1, 906 en een md 421.

Alle mics bijna tegen de gitaarcab aan. De md 421 naast de conus, de 906 half op de conus. De plaatsing van de b1 ongeveer hetzelfde als de 906, al ben ik achteraf niet zo heel tevreden met de plaatsing van de b1.

De md 421 maakte het geluid heel rond, diep en gedefinieerd in het laag. De 906 daarentegen zorgde voor veel punch definitie en helderheid. De B1 tenslotte gebruikt voor definitie en het echte hoog.

Hopelijk heb je hier wat aan.

De amps die wij hebben gebruikt waren een Brunetti XL-120 en een Soldano slo 100 over een Diezel 4x12 met Celestion V30's. Gitaar was een PRS.

stevie_vp
27 maart 2007, 17:35
Microfoons registreren geluid, ze voegen geen magische dingen toe hoor.
Ik zou voor de 421 gaan. Maar je krijgt een vettere gitaar als je gewoon de partij nog een inspeelt op een extra spoor. De ene links pannen en de andere rechts.

ja hehe dat begrijp ik ook wel... de 2 mics gaan fungeren als 1 spoor zeg maar. De vraag was meer van welke mics jullie hebben gebruikt en welke mooie resultaten gaven in deze setup...