PDA

View Full Version : Fender VG



Rormo
27 maart 2007, 01:16
Leuk filmpje van een nieuwe Fender. Erg futuristisch.

http://www.youtube.com/watch?v=EslpbFeLF8s


Als dit al gepost was, excuses.

DarknessAwaits
27 maart 2007, 01:21
Was inderdaad al eens gepost geloof ik, maar ja... probeer maar eens VG op te zoeken met deze search :sneaky:

Druk ventje die vertegenwoordiger :D, wel leuke features.

Azaruc
27 maart 2007, 08:56
Klinkt erg vet!
ben alleen wel bang dat ie een hele hoop gaat kosten :sneaky:

//edit: 1850 euro bij Musicstorekoeln.de zie ik nu

Rormo
27 maart 2007, 13:24
Dat valt me eigenlijk nog mee. Maar is wel natuurlijk een hoop geld. Maar ja, je hebt dan in feite ook gelijk 5 gitaren ofzo. Vraag me af of dat ding in de praktijk zo goed zal klinken want die simulaties klonken best wel goed. ZOu hem wel eens willen testen.

Jyuuga
27 maart 2007, 16:13
Ik weet niet zeker, maar er was ook een Les Paul Digital ofzo, die had een andere feature, van één snaar had één versterker. Misschien is de VG het antwoord op die?

Dude
27 maart 2007, 16:21
Zo da's een behoorlijk interessant gitaartje... bizar hoor. Ideaal voor de veelzijdige covergitarist.

BB-G
27 maart 2007, 16:57
LoL: Het is Fender en iedereen is van wauw;
Line6 heeft zo iets al een paar jaartjes hoor! Het noemt Variax.

Hier hebben ze een soort van Variax circuit in een stratocaster gestoken, m.a.w. het grootste minpunt van Variax hebben ze "opgelost" door ook passieve pickups te gaan gebruiken.

Gitaro
27 maart 2007, 17:11
Hehe, ik ken Fender extremisten die dit vast niet leuk vinden. Ik vind het goed klinken, lijkt me echt leuk om zoiets in huis te hebben.



Was inderdaad al eens gepost geloof ik, maar ja... probeer maar eens VG op te zoeken met deze search :sneaky:


http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=86929

Aron Maiden
27 maart 2007, 19:34
Jezus wat karakterloos!!, ik had er al wat over gelezen in de "gitarist" van deze maand!

Spitfire
27 maart 2007, 19:37
LoL: Het is Fender en iedereen is van wauw;
Line6 heeft zo iets al een paar jaartjes hoor! Het noemt Variax.

Dat wilde ik net zeggen, ik vind dit gewoon niet des Fendersch

sebass
27 maart 2007, 20:48
LoL: Het is Fender en iedereen is van wauw;
Line6 heeft zo iets al een paar jaartjes hoor! Het noemt Variax.

Hier hebben ze een soort van Variax circuit in een stratocaster gestoken, m.a.w. het grootste minpunt van Variax hebben ze "opgelost" door ook passieve pickups te gaan gebruiken.

Ik vind die variax alleen niet echt lekker spelen. Die hals voelt voor mij heel onnatuurlijk, maar dat is persoonlijk. Ben wel benieuwd naar het geluid, maar ik mis dan wel het uiterlijk van de gitaren bij het geluid. Haalt een beetje de charme er vanaf. Die verschillende stemmingen is wel ideaal natuurlijk.

vulvasonic
27 maart 2007, 21:08
Toen Line6 met de Variax kwam, was het eerste dat ik zei "waarom bouwen ze dit niet gewoon in een telecaster of stratocaster, dat loopt veel beter!"Ik ben benieuwd.

BB-G
27 maart 2007, 21:11
Dat overbouwen en inbouwen wordt zeer veel gedaan. 'k ben zelfs van plan hier ooit een tweede variax voor te kopen, al de mogelijkheden van de Variax zijn echt subliem. Ik moet die namaak van Fender gewoon niet :D

dunnoaname
27 maart 2007, 21:39
Ik vind variax zeker wel goed klinken maar als je een ECHT goede gitaar in de handen hebt bijv een van de haar stratje hoor je het verschil met een variax echt wel. Een echte LP klinkt ook anders dan een variax LP model. Bovendien vind ik het echt log spelen. Ik ben zeker benieuwd naar de bespeelbaarheid van deze fender.

BB-G
28 maart 2007, 10:48
Ik ben er zeker van dat er verschil is qua klank, maar die gitaar (variax, de VG ken 'k niet) heeft zoveel verschillende klankmogelijkheden dat je me echt niet kan wijsmaken dat er geen enkele bruikbare gaat tussenzitten voor je.
En dan nog eens die alternatieve tunings, ze heeft gewoon te veel voordelen om ze onbekeken voorbij te gaan.