PDA

View Full Version : wat is wijsheid?



Flatroc
26 maart 2007, 19:18
Koreaanse Squier of .....

--------------------------------------------------------------------------------

Hoi Mensen,
ik kan een 2e handse Koreaanse Squier Tele kopen met het idee om de gitaar op te pimpen en te upgraden naar mijn eigen ideeen. Is de gitaar qua bouw goed genoeg om er wat aan te verbouwen?
Of is het zinvoller een Chinese/Indonesische te kopen?
Graag jullie expertise hierover

iwamoto
26 maart 2007, 19:31
richwood...london city...dat is slimmer....

Nickname
26 maart 2007, 19:35
London City hoor ik veel goede verhalen over, schijnen een hele flinke bang for the buck te zijn!

a darker shade of grey
26 maart 2007, 20:03
Heb je hier nou twee topics tegelijkertijd over? :roll:
Dan gooi maar op eentje van de twee een slotje toch? :stop:

Maar wat betreft de vraag: squiers schijnen ook wel bang for the buck te zijn...

johns
26 maart 2007, 20:45
Ik heb eergisteren nog even op een london city strat en een squier telecaster (de affinity van 180 euro oid) gespeeld en die voelden allebei heel best aan.

Dude
27 maart 2007, 14:43
ik denk dat nog een reverend wijsheid is...

Ganjaman
27 maart 2007, 14:48
ik zou die gitaar gewoon uitproberen, de ene gitaar is de andere niet, dus we kunnen hier wel gaan zitten vertellen wat we vinden dat de kwaliteit in het algemeen is, maar dat zegt niets over de betreffende gitaar.
(nu ik heb toch over kwaliteit in het algemeen heb: de Koreaanse squiers staan beter bekend dan de indo/chinese)

johns
27 maart 2007, 15:02
Ik heb het bij het uitzoeken van een (chinese) epiphone wel gemerkt: er zit heel veel onderling verschil in. Van de 12 of 13 die ik geprobeert heb, voelden er 3 goed aan en van die 3 klonken er 2 simpelweg beter dan de rest en van die 2 had er één een rotte plug.

Het is voor elk merk wel belangrijk om een gitaar uit te proberen (m'n neef had een volstrekt scheve fender precission uit de US of A laten komen, gelukkig goed opgelost) maar bij de goedkopere merken heb je meer kans op een 'slecht' exemplaar lijkt me.