PDA

View Full Version : tiny terror



tijs12
26 maart 2007, 18:31
Wat vinden jullie van de tiny terror ?
Ik zou graag een kleine versterker hebben voor thuis over mijn marshall cab te spelen heb een jcm 900 en die klinkt pas vet als ik hem wat opendraai, is die orange iets geschikter om thuis mee te jammen?
Of eventueel als twede versterker mee op een gig.
Of in combinatie met de jcm 900 met een ab switch ervoor en beiden in de cab sturen ( stereo inputs )

LCH
26 maart 2007, 18:58
Op laag volume zal een TT wel wat handzamer zijn dan een JCM900. Verder heb ik er zelf geen ervaringen mee. Tip: gebruik de zoekfunctie. Er zijn precies 203542 topics geweest over de TT en daar zal veel bruikbare info in staan voor jou :)

new deep
26 maart 2007, 22:52
Ik ben er zeer over te spreken eigenlijk.

Ik denk niet dat er veel versterkers van onder de 1000 euro zijn die ik beter vind klinken (voor thuis).

http://i55.photobucket.com/albums/g146/oorgasm/DSC03688.jpg


http://i55.photobucket.com/albums/g146/oorgasm/DSC03687.jpg

Van vintage strat sound;
http://youtube.com/watch?v=AzaMUSwVNUc

tot vette rock sounds;
http://youtube.com/watch?v=BbgU5kS14HE&mode=related&search=

Ik vind hem zelf het gaafst voor de strat sound alhoewel het 2e clipje me meer aanspreekt, komt meer door het spel.

new deep
26 maart 2007, 22:55
Vette metal sounds kan ook trouwens;

http://youtube.com/watch?v=3jrvW8PB2rc&mode=related&search=

Globetrotter
26 maart 2007, 23:27
Ik zit er ook al een tijdje op te gassen. Sounds zijn adembenemend, maar voor wat ik momenteel zoek is hij iets te beknopt. Ik wil eerst een goed allrounder voor repetitie en optredens, en nadien wil ik der dit wel bij voor een dijk van een rocksound, toch op lage volumes. Ik vind hem vooral goed klinken op 412 cabs... 212 cabs valt ook goed mee, maar op 112 cabs vind ik hem wat minder goed tot zijn recht komen (hoewel ook nog een aparte sound). Ik testte hem onlangs uitgebreid op een 112 Orange cab met Celestion speaker, een Orange 212 eveneens met Celestion en een Marshall 412. Die laatste combinatie was goddelijk!
Cheers,

Bart

brunodb
27 maart 2007, 10:40
Ik heb er een tijdje geleden op gespeeld en vond hem fantastisch klinken. heb hem toen getest op een 2x12 orange cabinet met vintage 30 speakers en dat klonk echt heel goed. alleen is hij enkel te gebruiken voor thuis. clean geraak je echt niet over een drummer. maar voor thuis te raggen en opnametjes te maken super. lekkerder dan bijvoorbeeld de rockerverb 50.

ik zelf heb mij daarna een rocker 30 gescoord. dat vind ik de lekkerst klinkende orange versterker, al moet ik toegeven dat ik nog niet op die customshop modellen gespeeld heb. maar die zouden mij gaingewijs toch niet ver genoeg brengen. speel op het drivekanaal namelijk vaak met de gain bijna volledig open. op drie uur zeg maar. dan krijg je een hele vette britse scheur met heel veel korrel en toch al genoeg gain om strak te palmmuten voor het stevigere werk.
maar dat was misschien een beetje offtopic.

anyhow, de tiny terror klinkt echt geweldig. kan je geen miskoop aan doen

Kim Wilson
27 maart 2007, 11:34
Ik ben er zeer over te spreken eigenlijk.

Ik denk niet dat er veel versterkers van onder de 1000 euro zijn die ik beter vind klinken (voor thuis).

...
Nounou, dat vind ik wel een beetje heel veel eer. Ik heb er laatst nog weer over gespeeld, en ik moet ook zeggen dat ie echt best goed klinkt. Maar de beste beneden de €1000, dat denk ik niet.
Ik mis bijvoorbeeld het midlaag. De punch. Het gaat wel hard, maar ook schel. Ik kon er niet echt veel "ballen" in krijgen. Nu kun je ook niet teveel verwachten van 15 watt, maar toch. En hij heeft voor mij veel te veel gain. Maar da's persoonlijk.

Ik heb ook nog even op een Tech 21 klein oefenampje gespeeld, en daar was ik bijna nog meer van over de indruk.
http://www.tech21nyc.com/tm10.html

new deep
27 maart 2007, 18:53
Dat hangt misschien ook af van de speakers waar je hem op gehoord hebt.
Ik denk dat hij met een Orange cab met 4 of 2 V30's best genoeg ballen heeft.

Kim Wilson
28 maart 2007, 08:25
Ik had hem op een Orange 1x12 gehoord.

new deep
28 maart 2007, 21:45
Die 1x12 is een Celestion G12K-100 en de 2x12 is voorzien van v30's.

Dat 2x12 cabje zal dus wat voller klinken maar is wel weer wat prijzig alleen.

Nobrain
28 maart 2007, 21:53
Waarom is Orange zo duur, vergeleken met andere amps? :sneaky:

Globetrotter
28 maart 2007, 23:31
Waarom is Orange zo duur, vergeleken met andere amps? :sneaky:
Ik vind ze nogal meevallen... de heads zitten toch rond een redelijke prijs (1100 tot 1600€, met als enkele uitschieters de TT 500€ en de RockReverb 2000€ ofzo)? Het is inderdaad wel wat geld, maar niet gigantisch veel duurder dan bv. een Marshall ofzo. Dan vind ik de prijzen van Mesa, Diezel en/of boutique amps zoals Matchless,... wel wat decadenter...
Cheers,

Bart

PS. ik wil écht een Tiny Terror!

ColourofFire
29 maart 2007, 01:25
Waarom is Orange zo duur, vergeleken met andere amps? :sneaky:

vind ze niet belachelijk duur...en je krijgt er ook wat voor.

Metoshade
29 maart 2007, 08:28
Ik denk niet dat er veel versterkers van onder de 1000 euro zijn die ik beter vind klinken (voor thuis).


Dan zou ik toch ook nog even gaan luisteren naar de Trademark 30 van Tech 21. Het is dan wel geen head, maar daar zitten echt alle mogelijke sounds in en icm met de active eq laat je oude snaren op doffe stratjes ook zo weer spetteren!! Toen ik dat ding in de vingers kreeg stond ik echt te kijken!!

( Het is wel weer appels met peren vergelijken, maargoed fruit is goed voor je! )

marc_o
29 maart 2007, 09:57
Hey, leef jij ook nog? Lang niet gezien/gelezen enzo.


Ontopic: Ik moet absoluut ook een Tiny Terror. Heb er afgelopen week weer een band mee zien optreden, lekker of zo'n half clean/drive setting, aangevuld met een paar simpele pedalen voor leads of wat dan ook en dam'n, dat ding doet het echt goed in een band.
Ik zou 'm kunnen A/B-en met m'n Vox AC-15 natuurlijk....wordt vast leuk.

new deep
29 maart 2007, 19:30
cool om te horen dat hij ook overeind blijft met (kleine) optredens, dat maakt hem extra handig.
Geen gesjouw met een Bogner combo van 89 kilo naar optredens als het niet hoeft! :B