PDA

View Full Version : beste van het beste.



sandra-kane
26 maart 2007, 18:10
hoi,
ik heb een vraag wat is nou het beste merk versterker?
vraag ik me al een tijdje af.
het moet natuurlijk wel te betalen blijven.
van sandra :chicken:

Fumi SG
26 maart 2007, 18:17
Jij dacht dat dit überhaupt mogelijk is??

Fumi SG
26 maart 2007, 18:19
Maar ff serieus.

Dé versterker bestaat niet. Iedereen wil zijn eigen geluid, voor de een is dat Marshall, voor de ander Bogner en voor weer een ander Fender. De beste amp bestaat dus niet. Daar komt nog bij dat je bij versterkers toch wel betaalt voor kwaliteit (uitzonderingen daargelaten). Voor een echt goede amp zul je dus wat neer moeten tellen.

sandra-kane
26 maart 2007, 18:19
zou toch kunnen gewoon een goed merk vraag ik.
van sandra

hugo123
26 maart 2007, 18:23
Vox




(+10 tekens)

Fumi SG
26 maart 2007, 18:26
Vox




(+10 tekens)

Marshall
Fender
Mesa
Bogner
Diezel
%13
Koch
ENGL
Hughes & Kettner
Matamp
Orange
...

jw009
26 maart 2007, 18:27
zou toch kunnen gewoon een goed merk vraag ik.
van sandra

.... daar gaan we weer........

-wat is je budget?
-wat voor muziek wil je er mee spelen?

Ik kan wel hele dure en goede versterkers gaan noemen, maar vertel ons eerst eens hoe/wat/waarom/hoezo/etc?

Anders Destium
26 maart 2007, 18:31
..................

http://i20.photobucket.com/albums/b233/Anders_Destium/Ibanez%20JPM%20P3/DSCN2539.jpg

AART
26 maart 2007, 18:43
Marshall
Fender
Mesa
Bogner
Diezel
%13
Koch
ENGL
Hughes & Kettner
Matamp
Orange
...

Marshall raad ik iedereen af, tenzij je het aankoopbedrag x2 wil doen voor de reparaties en vervangende footswitches.
Damn, wat een kwalitatief uitermate teleurstellende krengen, letterlijk.
Gelukkig klinken de meeste nog wel ok.

heb nu voor de zoveelste keer een kapotte Marshall footswitch hier liggen en ik word er moedeloos van, zeker omdat de support van Marshall het ook goed laat afweten.

Fumi SG
26 maart 2007, 18:44
Marshall raad ik iedereen af, tenzij je het aankoopbedrag x2 wil doen voor de reparaties en vervangende footswitches.
Damn, wat een kwalitatief uitermate teleurstellende krengen, letterlijk.
Gelukkig klinken de meeste nog wel ok.

heb nu voor de zoveelste keer een kapotte Marshall footswitch hier liggen en ik word er moedeloos van, zeker omdat de support van Marshall het ook goed laat afweten.

Het was ook meer een wat 'sarcastisch' lijstje. Ik raad Bogner en Diezel ook iedereen af tenzij je een écht dikke knip hebt!:D

AART
26 maart 2007, 18:47
Het was ook meer een wat 'sarcastisch' lijstje. Ik raad Bogner en Diezel ook iedereen af tenzij je een écht dikke knip hebt!:D

Mwa, valt toch best mee?

2500-3000 euro zijn die dingen toch?

Mark IV/Roadster/VHT Ultralead doet ook zoiets nieuw.

Roadking zelfs nog meer.

Chris Winsemius
26 maart 2007, 18:47
't Beste bestaat niet in algemene zin.

't Duurste: 2e hands Dumble of Trainwreck :)

LCH
26 maart 2007, 18:57
't Beste bestaat niet in algemene zin.

't Duurste: 2e hands Dumble of Trainwreck :)Ik zie dat die dingen vreselijk duur zijn ja. Heb je er ooit op gespeeld en zo ja, wat is er dan zo bijzonder aan dat spul? :)

boss
26 maart 2007, 19:00
Ik miste in het rijtje nog een HOOK

provisus
26 maart 2007, 19:20
Soldano!! built to rock!!

Fumi SG
26 maart 2007, 19:28
Mwa, valt toch best mee?

2500-3000 euro zijn die dingen toch?

Mark IV/Roadster/VHT Ultralead doet ook zoiets nieuw.

Roadking zelfs nog meer.

Jah okee.. Bogner valt nog mee, maar ik dacht dat Diezel duurder was. Ik kan er ook helemaal naast zitten hoor.

a darker shade of grey
26 maart 2007, 20:16
diezel VH4 is zo'n 2800 euro dacht ik. roadster van mesa is zo'n 3200! BE-LA-CHE-LIJK!

AART
26 maart 2007, 20:55
diezel VH4 is zo'n 2800 euro dacht ik. roadster van mesa is zo'n 3200! BE-LA-CHE-LIJK!


Maar kijk dan eens wat ze kunnen.
Daar heb je toch ook alweer 2 amps die de helft kosten voor nodig.

Daarnaast zijn mesa's erg goed gebouwd. En als je toch problemen hebt heb je altijd hun goede service en garrantie.

En dat gata eigenlijk op voor al die kleinere amp bouwers.

Dirkdewaard
26 maart 2007, 21:08
Marshall raad ik iedereen af, tenzij je het aankoopbedrag x2 wil doen voor de reparaties en vervangende footswitches.
Damn, wat een kwalitatief uitermate teleurstellende krengen, letterlijk.
Gelukkig klinken de meeste nog wel ok.

heb nu voor de zoveelste keer een kapotte Marshall footswitch hier liggen en ik word er moedeloos van, zeker omdat de support van Marshall het ook goed laat afweten.

Een Marshall heeft toch geen footswitch? :)

Chris Winsemius
26 maart 2007, 21:18
Heb je er ooit op gespeeld en zo ja, wat is er dan zo bijzonder aan dat spul? :)

Helaas niet, heb wel 'n x 'n Dumble bij Koch zien staan maar die was v/e klant van hem.

Heb weleens meegewerkt aan 'n Dumble-clone; mooie, zingende tone, vooral veel mids maar ik vond 'm zelf niet mega lekker door de mix knallen. 'n Vriend in Amerika kent minimaal 3 TrainWrecks maar hij vond ze allemaal ontzettend scherp/schel klinken.

Bij Dumble kun je alléén versterkers kopen als hij jouw spel goed vind. Je moet 'n groot gedeelte of de hele som vooruit betalen en als je ondertussen overlijdt zit je weduwe aan de koop vast. Ken Fischer van Trainwreck maakte al jaren geen amps meer en is afgelopen december overleden.

Veel mensen zullen mijn amps ook wel duur vinden maar ik rij nog steeds geen Jaguar/Volvo/Mercedes :) Tweaken en ontwerpen kost heel veel tijd enh 'n setje echt goede trafo's is niet goedkoop.

"Niet goedkope" amps waar ik bewondering voor heb of die ik zeker 'n x wil testen:
- VoodooAmps (van Trace die ik persoonlijk ken)
- Teardrop (van Yde Rochier uit NL)
- Hook (van Leendert Haaksma uit NL)
- VanWeelden (ook uit NL)
- Standel (reïssues uit de USA)

AART
26 maart 2007, 21:26
Helaas niet, heb wel 'n x 'n Dumble bij Koch zien staan maar die was v/e klant van hem.

Heb weleens meegewerkt aan 'n Dumble-clone; mooie, zingende tone, vooral veel mids maar ik vond 'm zelf niet mega lekker door de mix knallen. 'n Vriend in Amerika kent minimaal 3 TrainWrecks maar hij vond ze allemaal ontzettend scherp/schel klinken.

Bij Dumble kun je alléén versterkers kopen als hij jouw spel goed vind. Je moet 'n groot gedeelte of de hele som vooruit betalen en als je ondertussen overlijdt zit je weduwe aan de koop vast. Ken Fischer van Trainwreck maakte al jaren geen amps meer en is afgelopen december overleden.

Veel mensen zullen mijn amps ook wel duur vinden maar ik rij nog steeds geen Jaguar/Volvo/Mercedes :) Tweaken en ontwerpen kost heel veel tijd enh 'n setje echt goede trafo's is niet goedkoop.

"Niet goedkope" amps waar ik bewondering voor heb of die ik zeker 'n x wil testen:
- VoodooAmps (van Trace die ik persoonlijk ken)
- Teardrop (van Yde Rochier uit NL)
- Hook (van Leendert Haaksma uit NL)
- VanWeelden (ook uit NL)
- Standel (reïssues uit de USA)

Die Van Weelden moet je zeker testen!

Ik had mijn oude Mark IV voor reparatie bij hem staan. Ik kwam hem later ophalen en toen was hij bezig met een Twinkelland.

Met een ES335 als ik het goed heb door dat ding.

Damn. JCM 800. Nee. Soldano, nee, ook niet. Beter.

Gewoon ronkend en ontzettend veel grom. Echt een ontzettend goede versterker. Ik wete neit hoe hij het doet maar ik heb nog nooit een JCM 800/PLexi of wat voor rock amp dan ook zo horen klinken.

Hij is niet voor high gain, maar juist voor dat rauwe grommende geluid. Denk dat bluesliefhebbers hem ook gewedig zullen vinden.

Hij is trouwens 2 kanaals als ik het goed heb, maar hij had het clean kanaal van die ene nog niet af dacht ik.

Chris Winsemius
26 maart 2007, 21:39
Die Van Weelden moet je zeker testen!

Ik had mijn oude Mark IV voor reparatie bij hem staan. Ik kwam hem later ophalen en toen was hij bezig met een Twinkelland.

Met een ES335 als ik het goed heb door dat ding.

Damn. JCM 800. Nee. Soldano, nee, ook niet. Beter.

Gewoon ronkend en ontzettend veel grom. Echt een ontzettend goede versterker. Ik wete neit hoe hij het doet maar ik heb nog nooit een JCM 800/PLexi of wat voor rock amp dan ook zo horen klinken.

Hij is niet voor high gain, maar juist voor dat rauwe grommende geluid. Denk dat bluesliefhebbers hem ook gewedig zullen vinden.

Hij is trouwens 2 kanaals als ik het goed heb, maar hij had het clean kanaal van die ene nog niet af dacht ik.

No pun!!!! maar ik denk niet dat Peter zit te wachten op 'n bezoekje van mij :)

Ik hoorde van wat mensen dat die Twinkleland gebasseerd is op 'n Dumble die hij ooit had "bekeken". Zonder clean kanaal geen lead-kanaal in dat ontwerp naar mijn weten.

Net hier 'n 1 kanaals Fender Deluxe Reverb replica met wat tweaks aan het afronden, ik zou de prijs hier niet eens durfen noemen, m'n vorige DR-replica is voor meer dan 'n oude blackface weggegaan.

Outrage
26 maart 2007, 22:27
Zo simpel als de onderwereld: LANEY natuurlijk ;-)

cardinal
26 maart 2007, 22:33
Marshall raad ik iedereen af, tenzij je het aankoopbedrag x2 wil doen voor de reparaties en vervangende footswitches.
Damn, wat een kwalitatief uitermate teleurstellende krengen, letterlijk.
Gelukkig klinken de meeste nog wel ok.

heb nu voor de zoveelste keer een kapotte Marshall footswitch hier liggen en ik word er moedeloos van, zeker omdat de support van Marshall het ook goed laat afweten.

Mijn jcm 900, vertoont nu ook kuren, fuckerdefuck. Geluid valt af en toe weg. En als ik aan het volume van de send return draai komt het af en toe terug.

Mijn jcm 800 kraken de pots, maar die heb ik ook al een tijdje. Nooit kapot geweest en nooit buizen vervangen.

En de jcm 2000 tsl 100 doet het al een beer. Maar even afwachten wat dat wordt.

Met de sound zit het wel goed.

AART
26 maart 2007, 22:56
Mijn jcm 900, vertoont nu ook kuren, fuckerdefuck. Geluid valt af en toe weg. En als ik aan het volume van de send return draai komt het af en toe terug.

Mijn jcm 800 kraken de pots, maar die heb ik ook al een tijdje. Nooit kapot geweest en nooit buizen vervangen.

En de jcm 2000 tsl 100 doet het al een beer. Maar even afwachten wat dat wordt.

Met de sound zit het wel goed.

Juist de TSL van een vriend van me is de grootste bitching marshall die ik ooit gezien heb. De footswitches en de bevestiging daarvan zijn btw erg berucht, weinigen houden het zonder problemen meet dan enkele jaren uit.

Mijn eigen SL-X had 'slechts' 2 keer een probleem.

Mijn beide Mesa's nooit, ondanks dat eentje halfdood was(kwam pas aan het licht toen ik een 'kleine reparatie' liet uitvoeren).

Buizenshit uitgezonderd trouwens, dat ligt niet aan de amp, maar ik heb gelukkig weinig/geen problemen gehad met kapotte buizen tot nu toe.

Michael AE
26 maart 2007, 23:22
Als het om sound gaat is het een kwestie van smaak, maar als het om de best gebouwde versterker gaat, dan ken ik persoonlijk weinig beters dan mijn Matchless. Prachtig stuk vakwerk met alleen maar kwaliteits-onderdelen.

rjong999
27 maart 2007, 00:58
Ik heb nu een Bogner The Fish Preamp met een Mesa 20/20 eindtrap. The Fish is echt verslavend, ieder kanaal is gewoon prachtig, heel veel karakter, je kunt er echt eindloos mee varieren en experimenteren, en "you can't dial a bad tone out of a Fish". De Mesa 20/20 is OK, maar niet geweldig, zou misschien liever een VHT 2/50/2 aanschaffen.
Ik dacht dat de Fish niet meer te overtreffen was maar speelde vorige maand op een Bogner Ecstacy en was flink onder de indruk. Maar dat kan ook door het prachige 4x12 cabinet komen dat er onder stond. Of misschien toch de betere eindtrap.

Eko
27 maart 2007, 07:57
Is dus geen zinnig woord over te zeggen. Zelf heb ik een Marble laten bouwen. Enkelkanaals klasse A met 28 watt.Met een iets grotere kast en een 15 inch Eminence legend. Werkt met de strat als een droom. Voor m`n tele zoek ik nog een andere versteker. Dat wil nog niet zeggen dat de Marble niet goed is. Voor de strat ken ik niets mooiers. Alleen vind ik een tele gewoon een axe die vraagt om een opstelling met 2 of 4 10 inch. speakers.
Dat is dus voor iedereen verschillend en daarbij komt ook nog eens je muzieksmaak. Om een clean of bloedmooi helder geluid te creeren heb je een andere amp nodig dan voor een zware distortion.
Voor prachtige blues , met een randje......., denk ik zelf aan een Dr. Z amp. een Maz 18 of een Maz 38. Dichtsbijzijnde dealer zit in Nuerenberg , maar dan heb je ook wat.

'66 special
27 maart 2007, 09:28
Volgens vrienden in de VS is er geen versterker beter afgewerkt (cabinet en electronica) dan de Standel 25L15 reissue.

Over de klank van een versterker kun je geen discussie voeren, dit is te subjectief.

duckman
27 maart 2007, 12:54
Marshall raad ik iedereen af, tenzij je het aankoopbedrag x2 wil doen voor de reparaties en vervangende footswitches.
Damn, wat een kwalitatief uitermate teleurstellende krengen, letterlijk.
Gelukkig klinken de meeste nog wel ok.

heb nu voor de zoveelste keer een kapotte Marshall footswitch hier liggen en ik word er moedeloos van, zeker omdat de support van Marshall het ook goed laat afweten.

Daar ga ik dan weer tegen in :hippie:

Ik heb verschillende marshall gehad en nu nog en nog NOOIT iets gehad ermee.
Eens een top van de trap af laten donderen en gewoon doen...

daartegen met een oude ac30 (eind jare n60 )alleen maar gezeik gehad.

AART
27 maart 2007, 14:34
Daar ga ik dan weer tegen in :hippie:

Ik heb verschillende marshall gehad en nu nog en nog NOOIT iets gehad ermee.
Eens een top van de trap af laten donderen en gewoon doen...

daartegen met een oude ac30 (eind jare n60 )alleen maar gezeik gehad.

Tja, er zijn natuurlijk goede vehalen over marshall. Maar relatief gezien hebben ze gewoon kwalitatief een lagere standaard dan bijv. Mesa en VHT.

Mijn marshall topje is ook een keer van de kast gegleden en hij had niks, maar hij heeft wel veel kapotte onderdelen gehad, end at kwam gewoon omdat er veel op bezuinigd was en de onderdelen gewoon te klein warne om het vermogen van de amp aan te kunnen op lange termijn.

Mijn Mesa zit veel voller qua onderdelen en printplaten, maar er zijn alleen kwalitatief uitstekende onderdelen gebruikt, en alles is ruim begroot.
De voedingstrafo is bv zo groot dat het ding redelijk zwaar misbruik aankan. Net als de OT trouwens.

Over de Marshalls trouwens, dat geld vooral voor de modernere. De JCM800 en eerder is prima spul.

sandra-kane
27 maart 2007, 16:51
rond de 300 euro.
en voor rock

jacky
27 maart 2007, 17:06
pignose kan je voor de rest een gitaar kopen

drap
27 maart 2007, 17:12
rond de 300 euro.
en voor rock

En dan wil je het beste van het beste? Dus...

Wist je dat in de Bravo van deze maand een poster zit van Kurt Cobain? :cheerup:

LCH
27 maart 2007, 17:15
Wist je dat in de Bravo van deze maand een poster zit van Kurt Cobain? :cheerup: Lol, lol en nog eens lol :D

300 euro en dan rock? Tja... als het nieuw moet kun je je met een Vox AD30 wel redden. Als het tweedehands moet is er vast wel één of ander veel te hard buizenhok te vinden voor iets meer. 't Moest rock zijn toch? :hippie:

rjong999
27 maart 2007, 17:27
Wist je dat in de Bravo van deze maand een poster zit van Kurt Cobain? :cheerup:
:cheerup: :cheerup:

AART
27 maart 2007, 17:32
Wist je dat in de Bravo van deze maand een poster zit van Kurt Cobain? :cheerup:


:seriousf:

Mitch
27 maart 2007, 17:34
hoi,
ik heb een vraag wat is nou het beste merk versterker?
vraag ik me al een tijdje af.
het moet natuurlijk wel te betalen blijven.
van sandra



rond de 300 euro.
en voor rock

Misschien begrijp je bij teruglezen van je eigen posts dat er wat lacherig gedaan wordt: vraag één heeft bijna niets met vraag twee te maken.
Maar om even serieus in te gaan op vraag twee:
Roland Cube, Vox AD (Valvetronix) lijn zijn al dan niet tweedehands goeie amps voor een laag budget.

vinni
27 maart 2007, 17:36
Heb zelf twee Rivera's......

Zou zeker ook Egnater in het rijtje opnemen.

Vinni

guitartub
27 maart 2007, 19:05
Een meiske van 12 zie ik nog niet met Bogner sjouwen of zelfs een Marshall 4x12 buikje. Om over het zich veroorloven (betalen) van een boutique amp als Dumble of een van de andere wel bereikbare genoemde boutiques maar niet te hebben.
Ik denk dat ze voorlopig goed af is met een Vox AD30 voor die 300 pleuro's.
En Sandra troost je, deze oude gek van 54 kan zich de genoemde boutiques ook niet veroorloven maar haalt wel een goed geluid uit de genoemde Vox AD (de 60 weliswaar) en een eenvoudige Laney combo in combi met een luxe distortion, de Visual Sound Jekyll&Hyde.
Suc6 meid.