PDA

View Full Version : Valve Junior goedkoop? Het kan kan altijd nog goedkoper!



mayniac
26 maart 2007, 11:29
Iemand deze al opgemerkt?:

http://www.thomann.de/gb/harley_benton_ga5.htm

Deze heeft zelfs een tone-knop. Ideaal om te modden!!

robzilla
26 maart 2007, 12:04
Hij ziet er bijna hetzelfde uit als je Epiphone, vreemd.. Wel vet, kost geen drol..

skabouter
26 maart 2007, 12:42
mja, dan lijkt die me leuker!! full tube nietwaar? maar is er ook een head versie? die zou me wat lijken, niet zo`n klein combotje...

Mitch
26 maart 2007, 12:44
Juist, het wachten is op de headversie :D

Powerchordschuiver
26 maart 2007, 13:07
Een beetje knutselaar kan daar toch gewoon zelf wel een topje van maken?



"Als je wilt horen hoe Satan klaarkomt MET DE BRUUTSTE OERBRUL OOIT, beluister dan de track 'Goat Perversion' van Impaled Nazarene!!"

mayniac
26 maart 2007, 14:26
Korte update:


Der Amp entspricht in seiner Schaltung eigentlich zu 99.9% der des Valve Junior , sogar die Komponentenbezeichnungen und deren Werte sind identisch (ausser R10/R11, die werden beim GA-5 in der DC-Heizungsbeschaltung verwendet). Folgende Verbesserungen sind bereits mit im Design eingeflossen (bessere Siebung der HV mit 4x 22µF, Röhrenheizung durch Gleichstrom, vom Chassis isolierte Eingangsbuchse), man sieht also, die Chinesen kopieren sogar Ihr eigenes Zeugs mehr als erfolgreich.

van deze site:
http://www.tube-town.de/ttforum/index.php?topic=5240.0

rocker_71
26 maart 2007, 14:55
99.9% der des Valve Junior. Hahaha.. een echte copycat dus. :seriousf:

skabouter
26 maart 2007, 16:35
Een beetje knutselaar kan daar toch gewoon zelf wel een topje van maken? uiteraard, maar waarom meer uitgeven aan een combo waar je uiteindelijk in moet zagen en na afloop een crappy 8" speaker overhoud terwijl je ook kan wachten op de headversie en er minder voor betalen.....aangezien het zo gejat is van de VJ zal de headversie ook wel verschijnen :D

Negative K3 fan
26 maart 2007, 18:04
99.9% der des Valve Junior. Hahaha.. een echte copycat dus. :seriousf:

maar zo te lezen wel met de verbeteringen die eigenlijk noodzakelijk zijn bij een valve junior... maar misschien inferieure componenten (trafo's?)

skabouter
26 maart 2007, 18:11
is zo`n klein bakkie het modden wel waard? met goeie componenten kom je al over de nieuwprijs heen...koop dan gelijk een betere basisamp!

Ash ketchum
26 maart 2007, 19:24
Dan is de lol van het modden minder leuk. Het is toch leuker om met je "5 dollar amp" beter te klinken dan iemand met een Bogner of Diesel.

Tupelo
26 maart 2007, 20:35
Hoe is zo een valve junior amp nou?
Heeft iemand er één?
Ik heb wat samples geluisterd van de Valve junior top, maar dat gaat het sowieso niet worden, die met speaker is een optie.
Zoek een leuke jazz-amp voor thus.
Moet dus zuiver zijn, hoeft niet heel erg hard te kunnen, maar mag niet te snel oversturen.

Twijfel of een buizenamp een goede optie is, echter het geluid van mijn Höfner over mijn Vox in de oefenruimte, daar ben ik erg tevreden over.

MarkS
26 maart 2007, 21:31
maar zo te lezen wel met de verbeteringen die eigenlijk noodzakelijk zijn bij een valve junior... maar misschien inferieure componenten (trafo's?)
Het zijn dezelfde verbeteringen die Epiphone zelf al in haar tweede reeks heeft doorgevoerd. Ze hebben dus geen oude versie gekopieerd.

Wat trafo's betreft, de meesten gooien er vrij snel een Hammond in. Betaalbaar en blijkbaar toch een behoorlijke verbetering. Dat ben ik zelf ook nog wel van plan met mijn VJH.

MarkS
26 maart 2007, 21:43
Hoe is zo een valve junior amp nou?
Heeft iemand er één?
Ik heb wat samples geluisterd van de Valve junior top, maar dat gaat het sowieso niet worden, die met speaker is een optie.
Zoek een leuke jazz-amp voor thus.
Moet dus zuiver zijn, hoeft niet heel erg hard te kunnen, maar mag niet te snel oversturen.

Twijfel of een buizenamp een goede optie is, echter het geluid van mijn Höfner over mijn Vox in de oefenruimte, daar ben ik erg tevreden over.
Ik heb er dus 1, een head over 2 stuks 1x12 kasten. Ik had hem min of meer aangeschaft als buizentrapje achter mijn PodXT. Maar dat matchte voor geen meter. Toen ik de Pod er tussen uit trok en rechtstreeks inplugde werd ik pas echt blij. Ik heb de PodXT vrij snel daarna weggedaan.

Als je de standaard 12AX7 vervangt door een 12AT7 blijft de Epi een stuk langer clean. En dan nog gaat ie meer dan hard genoeg voor thuisgebruik. Ik zou sowieso de standaardbuizen vervangen.

MarkS
26 maart 2007, 21:48
is zo`n klein bakkie het modden wel waard? met goeie componenten kom je al over de nieuwprijs heen...koop dan gelijk een betere basisamp!
Het web staat vol met mods, die veelal echt geen drol kosten en hem net ff wat beter schijnen te laten klinken, weerstandje hier vervangen, capacitor daar vervangen. Anders wordt het als je van boven tot onder gaat modden. Maar dat heeft bij iedere amp een prijskaartje.

Negative K3 fan
26 maart 2007, 23:16
Het web staat vol met mods, die veelal echt geen drol kosten en hem net ff wat beter schijnen te laten klinken, weerstandje hier vervangen, capacitor daar vervangen. Anders wordt het als je van boven tot onder gaat modden. Maar dat heeft bij iedere amp een prijskaartje.

en dat zijn naar mijn idee de mods die ze in deze harley benton hebben gepropt...

MarkS
27 maart 2007, 00:00
en dat zijn naar mijn idee de mods die ze in deze harley benton hebben gepropt...
En jij bedoelt andere mods dan het elimineren van de brom, zoals een shielded input, het wijzigen van AC filament in DC filament e.d.?

Mitch
27 maart 2007, 00:05
Ik heb bij Chris een gemod VJ topje gehoord. Dat was best geinig en zeker niet onaardig voor thuis, maar als die HB er een tone knop bij heeft zou ik eigenlijk al niet eens meer naar de Epi kijken, want da's precies wat -ie mist....

MarkS
27 maart 2007, 00:15
Ik heb bij Chris een gemod VJ topje gehoord. Dat was best geinig en zeker niet onaardig voor thuis, maar als die HB er een tone knop bij heeft zou ik eigenlijk al niet eens meer naar de Epi kijken, want da's precies wat -ie mist....
Ik neem ongetwijfeld aan dat Chris het beter heeft geregeld, want de wijdverspreide en toegepaste tone-mod schijnt vooral ook een tone-suck mod te zijn.

robzilla
27 maart 2007, 00:28
Ik hoop trouwens dat er wel een head versie gaat uitkomen. De Epi is al niet duur, maar niet iets wat ik nu zomaar zou kopen omdat het toch weer aantikt met een cabje erbij. Als deze head bijvoorbeeld 85 euro ofzo gaat kosten, dan is het al een heel leuk dingetje..

Tupelo
27 maart 2007, 12:59
Toon vind ik ook niet zo belangrijk.
Draai ik wel bij of weg op mijn gitaar, zo doe ik dat bij mijn Vox ook.

Kaboemba
27 maart 2007, 14:24
Ik zou zeggen koop er twee haal de zooi uit elkaar flikker er 1 behuizing omheen en je hebt buizen en stereo :rockon:

marc_o
27 maart 2007, 14:33
Hoe is zo een valve junior amp nou?
Heeft iemand er één?
Ik heb wat samples geluisterd van de Valve junior top, maar dat gaat het sowieso niet worden, die met speaker is een optie.
Zoek een leuke jazz-amp voor thus.
Moet dus zuiver zijn, hoeft niet heel erg hard te kunnen, maar mag niet te snel oversturen.

Twijfel of een buizenamp een goede optie is, echter het geluid van mijn Höfner over mijn Vox in de oefenruimte, daar ben ik erg tevreden over.

Ik heb die top en heb er erg veel plezier van, zeker met een extra drivepedaaltje erbij is het heerlijk. Tot de "12 uur"stand blijft een strat clean, daarna lekker gruizig tot een milde AC/DC crunch als ie vol open staat. De combo heb ik nooit geprobeerd.

Mitch
27 maart 2007, 16:22
Ik neem ongetwijfeld aan dat Chris het beter heeft geregeld, want de wijdverspreide en toegepaste tone-mod schijnt vooral ook een tone-suck mod te zijn.
Hij had 't gewoon naar eigen inzicht gedaan. Ik weet trouwens niet waar je statement "de tone-mod schijnt vooral ook een tone-suck mod te zijn" vandaan komt, maar dit klinkt wel héél erg als internet-napraten :stop:


Toon vind ik ook niet zo belangrijk.
Draai ik wel bij of weg op mijn gitaar, zo doe ik dat bij mijn Vox ook
Goh da's apart, je hebt een toonpot die 'm ook helderder maakt ? Mijn punt is dat de Epi een tikkie aan de donkere/wollige kant kan zijn, afhankelijk van de gitaar. Als je dan op de amp iets meer helderheid erin zou kunnen draaien, of een laag-af filter zou hebben of iets dergelijks dan zou dat wel praktisch zijn.

Negative K3 fan
27 maart 2007, 19:43
Ik zou zeggen koop er twee haal de zooi uit elkaar flikker er 1 behuizing omheen en je hebt buizen en stereo :rockon:

geweldig idee... misschien het proberen waard :D

Tupelo
27 maart 2007, 20:24
Goh da's apart, je hebt een toonpot die 'm ook helderder maakt?Mijn Höfner met Kent Armstrong klinkt echt glashelder, nog helderder? :o
Nou ja, zal het een keer moeten proberen.

BamBuFan1
28 maart 2007, 22:00
Iemand deze al opgemerkt?:
http://www.thomann.de/gb/harley_benton_ga5.htm
Deze heeft zelfs een tone-knop. Ideaal om te modden!!

GA5?! Dat ding had gewoon meteen GAS moeten heten!

biels
29 maart 2007, 21:42
GA5?! Dat ding had gewoon meteen GAS moeten heten!

en ik met mn dyslectische bek maar denken dat er ECHT GAS staat :p

Powerchordschuiver
29 maart 2007, 22:11
Vraag: zou het voor een technicus mogelijk zijn om de eindtrap van die HB te scheiden van de pre-amp?
Ik wil namelijk alleen maar thuis spelen, dus laag vermogen, maar wel buizen.
En het geluid wat ik wil moet een brute death metal scheur zijn, en dat haal je op zeker niet uit die HB.
Dus wilde ik een leuke losse pre-amp daarvoor kopen en die dan koppelen aan de eindtrap van die HB.
Is dat mogelijk voor een beetje electrotechnicus?
En tevens suggesties voor een goede, betaalbare brute death metal pre-amp graag, dus een insane over the top lead sound.
Alvast bedankt.


"Als je wilt horen hoe Satan klaarkomt MET DE BRUUTSTE OERBRUL OOIT, beluister dan de track 'Goat Perversion' van Impaled Nazarene!!"

interessander
29 maart 2007, 22:24
Qua preamp dacht ik aan een peavey rockmaster. je ziet ze niet vaak maar ze zijn soms voor redelijke prijzen wel te krijgen.

Chris Winsemius
29 maart 2007, 22:38
Vraag: zou het voor een technicus mogelijk zijn om de eindtrap van die HB te scheiden van de pre-amp?
Ik wil namelijk alleen maar thuis spelen, dus laag vermogen, maar wel buizen.
En het geluid wat ik wil moet een brute death metal scheur zijn, en dat haal je op zeker niet uit die HB.
Dus wilde ik een leuke losse pre-amp daarvoor kopen en die dan koppelen aan de eindtrap van die HB.
Is dat mogelijk voor een beetje electrotechnicus?
En tevens suggesties voor een goede, betaalbare brute death metal pre-amp graag, dus een insane over the top lead sound.
Alvast bedankt.

't Is absoluut mogelijk MAAR (!!!) voor zo'n scheur met nog 'n beetje kwaliteit/definitie/strakheid in het total geluid zou ook de uitgangstrafo vervangen moeten worden en er nog wat dingen moeten worden aangepast in het circuit.

Daarnaast: 5 Watt is keihard voor thuis...

Misschien is 'n ok-je amp (ook de VJ) met 'n goed metal-pedaal d'r voor 'n wat meer betaalbare optie.

Powerchordschuiver
29 maart 2007, 22:42
Wat voor amp en wat voor pedaal zou je voorstellen dan?



"Als je wilt horen hoe Satan klaarkomt MET DE BRUUTSTE OERBRUL OOIT, beluister dan de track 'Goat Perversion' van Impaled Nazarene!!"

BamBuFan1
29 maart 2007, 23:23
Wat voor amp en wat voor pedaal zou je voorstellen dan?

Ik denk eigenlijk dat je met zo'n GAS of Valve junior plus en een Digitech Death Metal of een gemodde Boss MT-2 met een klein budget een heel eind kunt komen.

BamBuFan1
29 maart 2007, 23:24
en ik met mn dyslectische bek maar denken dat er ECHT GAS staat :p

Het is toch dicelxsies?

Globetrotter
30 maart 2007, 01:08
Ik denk eigenlijk dat je met zo'n GAS of Valve junior plus en een Digitech Death Metal of een gemodde Boss MT-2 met een klein budget een heel eind kunt komen.
Kan je voor dat budget dan niet beter voor solid state gaan? Ik denk dan vooral qua vermogen... een VJ is nu eenmaal niet zo 'n luidruchtige bak en kost toch ook al wat. Ben je dan niet beter af met een flinke transistor poweramp, die het geluid van je effecten redelijk neutraal weergeeft?
Cheers,

b

DaveItUp
30 maart 2007, 08:44
Sowieso. Death metal en solidstate amps gaan prima samen.

jorrit
30 maart 2007, 14:00
lekker voor een randall combo gaan.

Powerchordschuiver
30 maart 2007, 17:30
Een gemodde MetalZone?
Ik heb zo'n ding (niet gemod) en gebruik 'm al jaren niet meer omdat ik nog steeds van mening ben dat je een goede metalscheur niet uit pedalen haalt maar alleen uit een pre-amp.
En dat je met solid state goede resultaten op het scheurterrein kunt boeken weet ik, maar ik wil nu toch iets wat een buizenfeel over zich heeft.
Maar niet die enorme vermogens die veel tops nu eenmaal hebben want ik wil alleen thuis spelen.
Ik wist trouwens niet dat MetalZones ook gemod konden worden, geeft dat dan echt zo'n verbetering?
En die man die me Randall adviseerde: bedoel je buizen of transistor?

Nogmaals: ik zoek een amp met een metalscheur waar Satan bang van zou worden, liefst buizen, maar het moet wel op een acceptabel volume gebruikt kunnen worden.
Budget is niet eens zozeer het probleem, ik kan me wel wat veroorloven maar ik moet gewoon iets hebben wat laag vermogen heeft dus...





"Als je wilt horen hoe Satan klaarkomt MET DE BRUUTSTE OERBRUL OOIT, beluister dan de track 'Goat Perversion' van Impaled Nazarene!!

interessander
30 maart 2007, 18:38
Voor high gain: zoals ik al zei, een peavey rockmaster, en anders misschien een hughes & kettner metal master, half rack preamp met twee buizen. Ik heb zelf de cream machine (met een buizeneindtrap) en die gaat al aardig over zn nek met de drive vol, dan is het bijna een fuzz.

Powerchordschuiver
30 maart 2007, 20:07
Ja, de MetalMaster, die ken ik wel, leuk ding, maar is alleen niet makkelijk te vinden denk ik.
En heeft die ook een ingebouwde kleine eindtrap?




"Als je wilt horen hoe Satan klaarkomt met de bruutste oerbrul ooit, beluister dan de track 'Goat Perversion' van Impaled Nazarene!!"