PDA

View Full Version : Toneport en geluid laptop bij opname



Nowheezes
25 maart 2007, 23:16
Na lang mee te hebben gelezen op dit fantastische forum nu eens een vraag aan jullie kenners.

Graag wil ik gitaar (Taylor JKSM met element) en zang recorden thuis. Het moet niet te lastig zijn, omdat ik eerst eens wat wil proberen.
Getwijfeld heb ik tussen een kleine recorder zoals de Boss micro BR en een geluidskaart.
Na dit forum te hebben doorgespit lijkt me de Toneport UX2 (icm met een Behringer B1 microfoon) een betere keuze.

Nu vraag ik me af of ik geen last ga krijgen van het geluid van de ventilator van mijn laptop (Compaq van dit jaar). Je hoort de ventilator nauwelijks, doch dat zou met recorden wel eens anders kunnen uitpakken.

Graag jullie mening!

Reel Big Fish
25 maart 2007, 23:26
Hmm... ik gebruik Guitarport (ook op laptop) en sowieso heb je daar geen last van de ventilator. Het is namelijk een directe line in. Met de zang opnemen zou dat wel eens anders kunnen zijn. Misschien is het daarom verstandig om je microfoon een beetje van je laptop af te zetten,... of ze te scheiden.

Zelf geen ervaring met Toneport helaas...

Rinze
26 maart 2007, 10:49
Een vriend van me heeft de UX1, als je niet te dicht bij de micro zit moet het wel kunnen, lijkt mij. Het enige nadeel is dat je wel bij je laptop moet kunnen om op opname te drukken, en aangezien je je gitaar op schoor moet hebben en de B1 ervoor staat... Ik heb ook een B1, hij pikt wel vrij veel op moet ik zeggen, verkeersgeluid van buiten komt toch ook zachtjes op de opname. Het voordeel is weer dat ie vrij richtingsgevoelig is, misschien dat je er op een of andere manier een schermpje tussen kunt zetten?

bert k
26 maart 2007, 16:47
Ga je toch vijf meter van de laptop zitten? Het maakt toch niet uit als er eerst tien seconden stilte voor je opname staat, die knip je er later wel af.

Ic3gl0vE
26 maart 2007, 16:49
Of je koopt een draadloze numpad voor je laptop (sowieso handig) en bedien je daar je opname software mee op een paar meter afstand, niks aan de hand :)