PDA

View Full Version : juiste sounds



lagel
25 maart 2007, 19:53
ik vraag me af hoe jullie de juiste sounds krijgen, als je bijvoorbeeld fade to black van metallica wilt spelen. zijn jullie dan gewoon heel de tijd aan het testen totdat je de juiste sound hebt. want vaak denk ik dat ik hem heb, maar dan klinkt het toch weer anders, erg jammer.

mvg lawrence

ps ik heb een boss me-50

Pun
25 maart 2007, 20:52
Wat voor mij zelf de juiste sound is, ik ga niet proberen om helemaal de sound van de originele artiest te krijgen. Ten eerste is dat onmogelijk, zelfs al zou je allemaal dezelfde aparatuur gebruiken, en de instellingen precies hetzelfde zetten. En ten tweede is het veel leuker on je eigen sound te ontwikkelen.

Dirk_Hendrik
25 maart 2007, 22:18
Hier nog 1.
Het idee van het geluid nastreven doe ik echt la jaren niet meer. Een geluid in het karakter van is een eitje maar voor exact dat specifieke geluid zit echt teveel in de vingertopjes van die specifike gitarist. Dat red je niet met alléén namaken van de setup.

Dastard
25 maart 2007, 23:20
Iemand zei me ook dat je voor 50.000 euro de hele rig van Brian May hebt maar je zal nooit hetzelfde klinken.
En ik denk dat het voor elke artiest geldt.
Sowieso zijn veel gitaar geluiden die je op een cd hoort, het resultaat van dure mic's en dure studio's, dus lijkt mij vrij moeilijk om precies iemand's geluid te maken.
Ik zou zeggen, sluit aan, stel af, net zolang tot je een geluid hebt wat jij mooi vindt.