PDA

View Full Version : Boss ME-50



The Mess
25 maart 2007, 18:07
Hallo allemaal,

Ik ben de laatste tijd een beetje rond aan het kijken bij de multi-effecten en ik ben wel gecharmeerd van de Boss ME-50.

Ik heb alleen nog wel een paar vraagjes:

1. Volgens mij zit er geen speaker / cabinet modeling op, maar dus wel een gedeelte waarmee je je sound verandert (op gebied met overdrive/distortion). Wat zijn hier de voor- en nadelen van?

2. Als ik een dergelijk effect zou willen hebben zou ik graag meerde modulatie-effecten gebruiken. Maar ik heb op het podium geen tijd om wat aan m'n pedaal(en) te veranderen. Er zit schijnbaar wel een footswitch ingang op, maar dat is alleen maar aan/uit. Zijn er ook footswitches verkrijgbaar om uit bijv. 3 of 4 programs te kiezen?

Alvast Bedankt!

SteveM
26 maart 2007, 20:58
Hoi

Ik heb de ME50 ook geprobeerd. 't is waar: geen amp modelling - ergens moeten ze de prijs drukken, anders kun je net zo goed een GT8 kopen. Als je tevreden bent met het geluid zoals hij dat afgeeft is er niets aan de hand. Goeie versterker er aan en klaar. Er zitten heel behoorlijke geluiden in en hij is goed bedienbaar. De effecten van de presets kun je in de manual stand aan of uit schakelen. Je kunt ook je eigen combinaties opslaan.
Persoonlijk vond ik hem wat koud klinken, dus ik ben er niet voor gegaan.
Je moet even tijd in die dingen steken om ze te leren kennen en ze zo af te stellen dat ze voor jou het beste werken.