PDA

View Full Version : Slash signature Wiring



slash103
25 maart 2007, 17:09
Ik ben al enige tijd op zoek naar het bedradingsschema van de Slash signature les paul met fishman piezo

Op de site van fishman vind ik wel de ahndleiding van de piezo maar niet echt het schema die ik zoek

Is er hier iemand die dit schema heeft of die de slash sig heeft en het even wil tekenen?

Tnx

slash103
30 maart 2007, 20:29
Niemand?

ik wil in mijn les paul nl een piezo brug steken met power preamp

dus 2 volumes voor de pickups, 1 volume van de piezo preamp en 1 master toon regeling.

Heeft er anders iemand een bedradingschema of idee hoe ik de aanpassing kan maken?

Tnx

sickpunk
30 maart 2007, 20:35
lijkt me iets wat je zelf kan verzinnen toch.... zoek eens het bedradings schema op van een jazz bass.... (2 volumes/1tone) denk er 1 extra volume potmeter bij... (die je vast kan aansluiten volgens het schema wta je bij je pre-amp krijgt)

California Jam
30 maart 2007, 20:42
Je kunt niet verwachten dat je binnen 3 uur al een oplossing voor je vraag voorgeschoteld krijgt.....

Het is potverdorie vrijdagavond man! Iedereen (behalve ik want ik ben ziek :-( ) is naar de kroeg ofzo....

slash103
30 maart 2007, 21:07
sorry,

De tijd gaat blijkbaar iets trager dan ik dacht, dacht namelijk dat mijn eerste post al stuk langer geleden was :nervous:

'66 special
30 maart 2007, 21:10
En er zullen niet zo gek veel mensen met zo'n signature model zijn (denk ik).
Weet je wel hoe de schakeling is op die Les Paul (dus hoeveel knopjes en wat doen ze)?

vasnd
31 maart 2007, 01:58
Je kunt niet verwachten dat je binnen 3 uur al een oplossing voor je vraag voorgeschoteld krijgt.....

Het is potverdorie vrijdagavond man! Iedereen (behalve ik want ik ben ziek :-( ) is naar de kroeg ofzo....

nee maar kijk eens goed, binnen 5 dagen misschien wel

orreltak
31 maart 2007, 08:41
ik weet niet of je perse slash zijn wiring moet hebben maar als je van seymour duncan.com gaat naar wiring schematics>humbucker dan kom je alle soorten schema's tegen.zolang je maar pothole vrij houdt voor je powerchip.
plus een extra 3-way switch aanbrengen

Orpheo
31 maart 2007, 16:07
de humbuckers zijn gewired zoals het normaal is op een LP. die piezo zit vast met een 3 weg schakelaar.

de 3 standen zijn:
-magnetische elementen
-magnetisch+piezo
-piezo

de output uit de brug gaat volgens mij 'door' de preamp, en de output daaruit gaat naar de 3 weg. de output uit de 3weg (elementen-keuzeschakelaar) van de magn. pickups gaat naar de andere 3 weg, en daaruit komt een output, die naar de uitgangsjack gaat.

effe kijken of dit werkt:



brugpup-> -
3weg------->
halspup -> -

----->3weg --->output

piezo -> preamp ------>



dit is t schematisch denk ik :) succes!

Orpheo
31 maart 2007, 16:07
ik weet niet of je perse slash zijn wiring moet hebben maar als je van seymour duncan.com gaat naar wiring schematics>humbucker dan kom je alle soorten schema's tegen.zolang je maar pothole vrij houdt voor je powerchip.
plus een extra 3-way switch aanbrengen

de powerchip is een CHIP. niet een POT. je kan een blendpot nemen ipv een tonepot (heb je een mastertone) en dan is de 3weg niet nodig. maar ja, de slash sig heeft dat niet :)

orreltak
31 maart 2007, 17:58
de powerchip is een CHIP. niet een POT. je kan een blendpot nemen ipv een tonepot (heb je een mastertone) en dan is de 3weg niet nodig. maar ja, de slash sig heeft dat niet :)

die chip zit toch standaard aan een 500 pot?

Orpheo
31 maart 2007, 18:31
die chip zit toch standaard aan een 500 pot?

nee, zeker niet. kan ook 'los' zijn als een printplaatje in de gitaar.