PDA

View Full Version : irritant geluid



Damien666
25 maart 2007, 16:46
Hoi,

Ik zit met een probleem, ik heb sinds een tijdje een rack en binnenkort moet ik een optreden geven. We hebben eens getest hoe het geluid is in een grotere zaal en ik heb ondervonden dat er een vreemd geluid komt wanneer ik niet speel terwijl mijn geluid open staat. Vanaf dat ik mijn rack bijna op het hoogste volume zet komt er een zware bass-achtige galm.
Erg storend want in sommige liedjes moet mijn volume blijven openstaan wnr ik niet speel. Zou dit aan mijn rack liggen, of mijn gitaar, kabels, of de ruimte zelf?... I dunno...

Please help!

Negative K3 fan
25 maart 2007, 17:07
klinkt als een probleem met aarding... gaat het probleem weg als je de volume knop van je gitaar helemaal dicht zet?

Damien666
25 maart 2007, 20:34
Ja, als het geluid dicht staat is er geen enkel probleem.
vanaf ik het opendraai voorbij den helft komt er dat geluid.
Kmoe er wel bijzeggen op het kot waar we nu repeteren is het tamelijk klein en staan er veel elektrische apparaten aan. En er zijn ook enkele combinaties van verlengkabels aaneengeschakeld.
Wat bedoel je exact met de aarding?

sandra-kane
26 maart 2007, 18:07
ja dat is een irritant probleem.
ik zou niet weten wat je er aan kunt doen.
maar misschien...
heb jij een andere versterker?
probeer het daar eens mee.
van sandra

Damien666
28 maart 2007, 22:14
ik heb nog altijd hetzelfde probleem met een andere versterker. :s

DarknessAwaits
28 maart 2007, 22:38
Ik zou er een noisegate tussen zetten, maar wie ben ik.

danny a thousand
29 maart 2007, 12:33
Wat voor lampen hangen er in de ruimte?
Ik heb regelmatig een storend geluid tijdens soundchecks, maar dat ligt regelmatig aan de podiumverlichting (TL-bakken) die storen ontzettend.

Maar goed werkt niet altijd, afgelopen zaterdag stond ik in de Melkweg en daar had ik het continu! Dus steeds maar m'n geluid dichtzetten!

Squier4ever
29 maart 2007, 13:13
als het met andere versterkers blijft idd even een andere kabel testen
als het dan nog blijft is er wss een aardedraad in je gitaar los (meestal bij de output)

449
29 maart 2007, 20:12
klinkt als een probleem met aarding... gaat het probleem weg als je de volume knop van je gitaar helemaal dicht zet?
Zelfde probleem is mij ook eens overkomen.
Als zowel de voeding van een effectrack, als de versterker geaard zijn heb je een zogenaamde aardlus.
Het is altijd het beste om maar één aardpunt te hebben, de versterker.
Bij mij hielp het inderdaad zeer veel. Ik heb toen als noodoplossing even tape om de stekker gedaan om de aarde op de effect voeding te ontkoppelen.
Misschien kun je zo probereen of het iets oplost.
Succes!

Tankman
29 maart 2007, 20:23
Probeer een eens met een Noise Gate. Laat anders de aarde van je electronica, de ruimte en je gitaar bekijken. Maar een goede Noise Gate moet wel helpen. Probeer meet eens die van Boss.

Damien666
31 maart 2007, 13:26
Wat voor lampen hangen er in de ruimte?
Ik heb regelmatig een storend geluid tijdens soundchecks, maar dat ligt regelmatig aan de podiumverlichting (TL-bakken) die storen ontzettend.

Maar goed werkt niet altijd, afgelopen zaterdag stond ik in de Melkweg en daar had ik het continu! Dus steeds maar m'n geluid dichtzetten!

op ons repetitiekot hangen er inderdaad TL lampen. Jij denkt dat het daaraan zou liggen?