PDA

View Full Version : Gibson brug



imlikeajungle
25 maart 2007, 16:21
Ik wil een nieuwe brug op mijn SG laten zetten, en zit esthetisch toch te denken aan een stoptail ipv wraparound. De extra gaten maakt niks uit: de studs van de wraparound op dit moment zitten niet héél goed, en ik zou dat sowieso opnieuw laten doen, en het is niet dat er nog geen krasje op is. Het is esthetisch gewoon mooier, m.i.
Het enige waar ik mee zit is de prijs... Ik heb Tonepros, Gibson, Gotoh & Schaller een beetje zitten vergelijken en de onderlinge prijsverschillen tussen de stoptail en de tune-o-matic zijn érg groot. Tonepros heeft bvb een matig geprijsde tune-o-matic maar een heel erg dure stoptail, etc.
Ook vraag ik me af of ik de metrische moet nemen of niet, want die is om één of andere duistere reden een stuk goedkoper:



TonePros Model T1Z & T1ZS Locking Tailpiece

Standard style Locking Stop Bar Tailpiece. Fits most Tune-O-Matic Style guitars. The T1ZS features standard US threads that fit most USA guitars. The T1Z features metric threads that fit most imported guitars and many USA models without modification

Wat zouden jullie doen? Is het slim om van merk A onderdeel X te kopen, en van merk B onderdeel Y? Of zouden jullie toch voor dit type systeem gaan:

http://www.schaller-guitarparts.de/bilder/456.jpg

Alle input is welkom.

imlikeajungle
27 maart 2007, 18:19
Stel ik nu zo'n bizarre vraag?