PDA

View Full Version : Trilling Door Trussrod Larrivee



sebastiaan88
25 maart 2007, 15:04
Hallo,
Vandaag viel me iets op,
Als ik heel hard aansla (en je luister goed) dan hoor je de trussrod trillen
Als ik nu op de hals klop, hoor je het ook, het is duidelijk de trussrod,
is dit normaal? of misschien moet de gitaar wel gestelt worden en is het dan weg
iemand een idee

Groeten sebas

Enra
25 maart 2007, 15:13
Hallo,
Vandaag viel me iets op,
Als ik heel hard aansla (en je luister goed) dan hoor je de trussrod trillen
Als ik nu op de hals klop, hoor je het ook, het is duidelijk de trussrod,
is dit normaal? of misschien moet de gitaar wel gestelt worden en is het dan weg
iemand een idee

Groeten sebas

Sebastiaan88,

Het kan zijn dat je truss-rod te los ligt, zo nu en dan komt dat wel eens voor. En dat is natuurlijk niet leuk. In dat geval hoop ik dat je garantie hebt.

Maar wat je zelf eens zou kunnen nagaan is of de truss-rod moer gewoon niet aangedraaid is. Daardoor kan een truss-rod gaan rammelen of vibreren. Bij goede gitaren hoef je eigenlijk nauwelijks iets met een truss-rod te doen, behalve zorgen dat ie niet los zit. Wellicht is dat ook zo bij jou gitaar. Als de moer loszit, draai hem dan even aan tot ie 'pakt', dat is dan voldoende.

Enra.

-Yves-
25 maart 2007, 17:38
Zo is het.

sebastiaan88
25 maart 2007, 20:30
Hee jongens,
Bedankt he,
Eigenwijs als dat ik ben dacht ik van, mmm misschien is eht dit,
Ik heb hem laten stellen in de winter, toen was ik net buiten geweest, en kwam ik in de zaak (waar mn gitaardocent werkt) en die beredeneerde dat op de manier waarop hij hem toen gestelt had hij goed zou moeten zijn rond dezse tijd van het jaar. Nu is het afgelopen tijd weer wat warmer geworden en krijgt mijn moeder de zomer in haar bol, en gaat ze de ramen op gooien en de kachel uit doen. Ik dacht misschien is de hals nu wel een beetje vertrokken, dus ik draaide hem net een tikje aan (in de hoop dattie dan weer tegen de hals zou zitten (dus eigenlijk niet gesteld) en idd het geluid was weg.

Maar bedankt hoor jongens, het is me gelijk ook opgevallen bij mn valley, die laat ik ff binnenkort stellen want die stond toch niet goed, en de intonatie ook net niet

Groeten sebas