PDA

View Full Version : Welke SC pup in mijn gitaar?



Maroon
24 maart 2007, 21:38
Ha volk

Ik ben mijn strat helemaal opnieuw aan het opbouwen. Helemaal kaal geschuurd, hij wordt gebeitst, en er komt nitrocellulose (transparant) overheen. Het wordt echt een mooie gitaar dus. Foto's volgen nog!

Ik ben nu bezig met te bedenken welke electronica er vervangen moet worden. En ik zit een beetje in dubio over welke single-coil (vooral de middelste SC) er in moet. Er zit al bij de brug een Seymour Duncun JB humbucker in. Klinkt erg goed, en die wil ik er ook in laten.
Zelf had ik bedacht voor de neck-positie een 'Seymour Duncun Antiquity Texas Hot ' (zie http://www.specialtyguitars.com/sd/antiquities.html). Gewoon een lekkere vintage pickup met veel punch.

Maar nu de vraag: wat is een goede mid-pickup? . In combinatie dus met een SD JD en een SD antiquity texas hot? Het liefst wil ik bij seymour duncun blijven.

alvast heel erg bedankt,

mvg maroon. :hippie:

drap
24 maart 2007, 22:57
Kinman Woodstock + natuurlijk! Ik zou er geld voor moeten vragen zo langzamerhand voor deze tip...

Maroon
25 maart 2007, 00:25
en een dergelijke Kinman pup in mid-positie, dat gaat goed in combinatie met deze redelijk opgefokte pups?

drap
25 maart 2007, 00:39
Ik moet je bekennen, ik weet eigenlijk niet of die Kinmans ook los te verkrijgen zijn. Ik denk haast dat ze alleen per set te verkrijgen zijn. En ik had niet gelezen dat er al een humbucker in je gitaar zit, mijn excuses... Ik bedoelde ook eigenlijk meer een complete set Kinmans, maar dat gaat hier dus niet op. Sorry, sorry, sorry... :nervous:

en ik bedoelde het zo goed...

Maroon
25 maart 2007, 00:41
Ik moet je bekennen, ik weet eigenlijk niet of die Kinmans ook los te verkrijgen zijn. Ik denk haast dat ze alleen per set te verkrijgen zijn. En ik had niet gelezen dat er al een humbucker in je gitaar zit, mijn excuses... Ik bedoelde ook eigenlijk meer een complete set Kinmans, maar dat gaat hier dus niet op. Sorry, sorry, sorry... :nervous:

en ik bedoelde het zo goed...

hahaha, is niet erg hoor drappie :)

het gaat hier dus om de vraag wat een goede singe-coil pup is voor in het midden :satisfie: (kinman ziet er wel goed uit trouwens :) )

DarknessAwaits
25 maart 2007, 00:54
Tuurlijk kun je ook losse Kinman elementen kopen, bij Tonefactory bijv: klik (http://www.tonefactory.nl/shop2/advanced_search_result.php?keywords=kinman&osCsid=2a10d6ca1310db4956deb4f8ac0b68df&x=0&y=0)

Lijkt me helemaal geen gekke optie. Het lijkt me zelfs geen gekke optie om 2 kinmans erin te zetten, en dat te combineren met je JB.

drap
25 maart 2007, 01:53
Ah, bij deze trek ik mijn verontschuldiging in! :cheerup:

Als ze wel los te verkrijgen zijn, lijkt me een mooi een Woodstock + midden element zeker geen rare keus. Die dingen klinken echt des Fender, maar dan met nog meer output en geen hum. Lijkt mij inderdaad ook niet zo heel raar in samenwerking met een humbucker.