PDA

View Full Version : Ik ging naar Veenendaal en ik kocht...



Wouter J
24 maart 2007, 21:21
Er wordt zoveel gezeurd over "Veenendaal is zo duur" en "Er toch nooit iets leuks te vinden" op dit forum, maar ik heb de afgelopen paar jaar jaar ontdekt dat dat niet eens zo hoeft te zijn. Je moet gewoon leren om tussen de merken door te kijken en alle standjes zeker drie keer door te gaan om de echte koopjes te zien.

Mijn super koopjes van de afgelopen Jaren:
1. Een vroege Tokai Goldstar Sound strat kopie 250 Euro. Vanwege het feit dat er een Kahler vibrato op was gezet.
2. Een 1986 Ibanez RG 440, 100 Euro.
3. Een 1993 Gibson Nighthawk 650 Euro inclusief koffer.

En ook deze keer zag ik veel koopjes, zoals die mooie Guild S300 op een duitse stand die voor 450 weg ging. Of die prachtige begin jaren zestiger Gibson EB1 viool basgitaar die vanwege het hebben van vervangen stem mechanieken en een niet originele brug voor 1600 Euro stond.

En wat heb ik me dan gekocht vandaag? Ik besloot om onderdelen om andere gitaartjes van mij op te knappen te halen en ook op dat vlak heb ik wereld koopjes gedaan. Twee Ibanez 58 humbuckers voor 35 Euro per stuk, een paar potmeters en de beste koop van ze allemaal op de stand van Haar gitaren: een Wilkinson PRS tremolo voor 40 Euro. Ik heb die PRS trem gelijk toen ik thuis kwam op mijn oude strat gezet en wat een enorme verbetering van geluid.

Luke-wannabe
24 maart 2007, 21:24
Ik kom er elke keer en ik heb wel eens wat gitaartjes, pedaaltjes, onderdelen enzo gekocht. En het hoeft inderdaad niet duur te zijn.
Zag toch een '68 SG Junior voor 1300 eu staan. Niet heel duur. En een vet ding!!

fred dons
25 maart 2007, 09:48
eem fame prs kopie voor eur 400, wat humbucker ringen, pickups (o/a trembucker jb van SD voor eur 30)

Dylan61
25 maart 2007, 13:04
Wat lesboeken gekocht.
Marble Amps beluisterd, veel geleerd over de 5E3.

Stond een Custom Fender Lace placid blue voor weinig, had ik moeten kopen..even geen cashflow.

Mooie oude Martin en Gibson gitaren bespeeld.

Superbeurs.

zeppo
25 maart 2007, 14:11
eem fame prs kopie voor eur 400, wat humbucker ringen, pickups (o/a trembucker jb van SD voor eur 30)

Weet je welke fame forum het is?
En: wat vind je ervan? Heb er zelf ook over gedacht.

ben vanhoof
25 maart 2007, 15:00
Die fame prs- achtige vind ik zo geil...

fred dons
25 maart 2007, 15:09
tis de forum III met zwarte flame maple top en volgens mij eerste serie omdat deze de correcte prs headstock heeft en niet de omgekeerde die er nu opzit
ook voelt deze nek wat dikker aan (wide fat) dan de modellen die ik bij musicstore in mijn handen heb gehad.

ik heb de trem vervangen voor een prs en er flame maple ringen op gezet, volgende week birds inleggen en hij ziet er toppie uit (hij klonk overigens al prima)

Hendrix
25 maart 2007, 20:28
Bij een Duitser achter in de hal heb ik een Schaller Bow-Bow, Joy-Joy voor 30,- euro gekocht. Ben er zeer blij mee en vond het wel een koopje.

rickert
25 maart 2007, 21:01
FOTO'S!!! en snel!

Stratman70
25 maart 2007, 21:15
Mijn JV Squier ingeruild tegen een Tokai Love Rock. Moets thuis nog wel even een fretje platmeppen, maar dan heb je ook wat! Zo'n ding doet dus echt TOTAAL niet onder voor een echte Gibby. Long Tenon neckbevestiging.

Aron Maiden
26 maart 2007, 16:17
@stratma70: Foto's?

Ganjaman
26 maart 2007, 17:08
@stratman welk type/jaar?

Stratman70
28 maart 2007, 16:26
Het is er één uit 1990, als het waar is dat dit aan het serienummer af te lezen is. (begint met 90)
http://fotobewaren.nl/output/1175090852.jpg (http://bestpic.nl/foto/tokai-5749.html)

Meer pics volgen.

Als ik 'm vergelijk met mijn Gibson Les Paul Classic, komt hij beslist niet slecht uit de bus.

Looks: daar wint de Gibson het, omdat bij de Les Paul de body de stukken mahonie en maple ieder uit één stuk bestaan, waar bij dit bij de Tokai ieder drie stukken zijn. Afgezien daarvan, is de lakafwerking bij de Tokai weer beter.

Bespeelbaarheid: Op mijn Gibson speel ik vlugger, op één of andere manier. Misschien dat dit aan de snaardikte ligt. Volegns mij ligt er op de Tokai 1.0 tegen 0.9 op de Gibson.
De afwerking van de frets is bij de Tokai beduidend beter dan bij de Gibson, omdat bij de Les Paul de frets nogal hoekig gevlkt zijn en bij de Tokai mooi rond zijn.

Geluid: hier wint de Tokai het van de Gibson. Op één of andere manier heeft ie een langere sustain en de elementen (brug = SD) klinken mooi transparant, zeker in vergelijking met die elementen die in de Les paul Classic zitten, die dan wel weer vetter zijn, maar soms TE.

Hardware: voelt beter aan op de Tokai, dan op de Gibson. Stemmechanieken zijn beter en knoppen en schakelaars kraken niet, dit in tegenstelling tot het gekraak bij de Les Paul.

Ik ben er erg tevreden over. Mooie sound, iets lichter in gewicht dan de Gibson en speelt best fijn.

Meerdere foto's volgen nog.

keithvandentol
30 maart 2007, 17:50
geen gitaren gekocht, wel een vintage mint slagplaatej+pin-up sticker, en wat foto's geschoten,

Fender Customshop, Eric Clapton Blackie relic
http://img50.imageshack.us/img50/5980/veenendaal02go7.jpg

http://img265.imageshack.us/img265/1447/veenendaal03xd3.jpg

http://img265.imageshack.us/img265/5858/veenendaal04ch7.jpg

keithvandentol
30 maart 2007, 17:52
Fender Telecaster '53
http://img104.imageshack.us/img104/5582/veenendaal05np2.jpg

hier hebben ze vroeger wat extra snaren opgezet, ik geloof dat de Tielman Brothers dat ook deden, corect me if i'm wrong
http://img265.imageshack.us/img265/5310/veenendaal06dk1.jpg

Timotio
31 maart 2007, 00:00
Goeie gitaarkoopjes in veenendaal? nou begin ik toch wel heel benieuwd te worden waar jullie hier shoppen, want ik woon er zelf en de enige shop die ik ken is rhapsody. En dat is me toch een rotzaak. stoffige gitaren en (te) duur..

vulvasonic
31 maart 2007, 00:34
geen gitaren gekocht, wel een vintage mint slagplaatej+pin-up sticker, en wat foto's geschoten,

Links, Fender Esquire 1967
http://img50.imageshack.us/img50/5980/veenendaal02go7.jpg


Die Esquire......, nog niet zo heel lang geleden kon je die dingen voor 2600 GULDEN kopen. De prijzen zijn echt te absurd voor woorden inmiddels. Dat is een trieste constatering voor iemand die bijna z'n hele leven al een tele of esquire uit z'n geboortejaar hoopte te kunnen scoren. Het zit er helaas niet meer in en de droom kan ik nu definitief uit m'n kop zetten.
Sterker nog, ik zou het voor dat geld, al zou ik het hebben, niet eens meer willen hebben! :sneaky:

Tankman
31 maart 2007, 00:55
Kan iemand nou eens uitleggen wat Veenendaal nou precies is en waar dat ligt.

Chris Winsemius
31 maart 2007, 01:01
Soms kan het leuk zijn, ik vond zelf de Lampe[n]giet qua locatie/ruimte behoorlijk leuker (en ook beter klinken :) ).

Ik ben 'n tijdje terug gestopt met zulke beurzen; altijd gezeik dat m'n amps te hard zouden te staan (lag gewoon aan de voicing; zelfs 'n x meegemaakt dat 'n 4 Watter van mij zachter moest terwiijl iemand anders met 'n 50 Watter stond te blazen, die amp verdween 'n paar meter verder in het geruis en die van mij was achter in de zaal nog te horen..). Daarnaast nog 'n x meegemaakt dat de organisator David Hollestelle begon uit te kafferen terwijl ie 'n amp van mij demonstreerde op muzikaal hoogwaardig nivo. Ook de meter-prijzen zijn behoorlijk en sommige beurs-organisatoren zorgen amper voor reclame/media-aandacht.

De kwaliteit v/d vintage gitaren die je op zulke beurzen tegenkomt is niet top qua sound, veel gitaren zie je vele jaren staan en vaak ff bij 'n andere handelaar. Tegenwoordig kun je er helaas vanuit gaan dat de meeste 50s en 60s tone-monsters al lang gekocht zijn/gebruikt worden.

Tristan
31 maart 2007, 01:44
Kan iemand nou eens uitleggen wat Veenendaal nou precies is en waar dat ligt.

Veenendaal is een dorpje in Nederland, het ligt voor mij de richting van Boekel op geloof ik, geen idee eigenlijk...
Soms wordt daar dus een of andere vintage (gitaar)beurs georganiseerd...

strat58
31 maart 2007, 11:17
Die Esquire......, nog niet zo heel lang geleden kon je die dingen voor 2600 GULDEN kopen. De prijzen zijn echt te absurd voor woorden inmiddels. Dat is een trieste constatering voor iemand die bijna z'n hele leven al een tele of esquire uit z'n geboortejaar hoopte te kunnen scoren. Het zit er helaas niet meer in en de droom kan ik nu definitief uit m'n kop zetten.
Sterker nog, ik zou het voor dat geld, al zou ik het hebben, niet eens meer willen hebben! :sneaky:

++++++++++++++++ 1 die oude gitaren waren echt niet allemaal zo geweldig, heb zelf diverse Gibsons uit de jaren 60 en 70 gehad en het was soms echt om te janken, zelfde geld voor die jaren 70 Strats na 25 gitaren heb ik er 1 goede aan overgehouden. De reissue's van Fender klinken in mijn oren veel en veel beter dan menig jaren 70 Fender Stratocaster die:
1 te zwaar zijn
2 veel te veel midden hebben.
Maar dat is mijn mening dus.
Peace Strat58

Timotio
31 maart 2007, 11:44
Kan iemand nou eens uitleggen wat Veenendaal nou precies is en waar dat ligt.

Veenendaal is een dorp (kuch) met ruim 60.000 inwoners. Het ligt rechtsonderin de provincie utrecht op de grens met gelderland, vlakbij Rhenen als je dat wel wat zegt.