PDA

View Full Version : Vox Ad50



Stievun
24 maart 2007, 19:45
Hoi muziekfreaks,

Mijn naam is Stievun en ik ben een enorme muziekfreak. En in het bijzonder ben ik helemaal weg van Brian May en Queen. Ik ben in het bezit van een VOX AD50, een digitech Brian May pedal en een Burns Red Special, natuurlijk de replica van Brian May's Red Special.

Ik heb een probleem met mijn afstelling van mijn versterker. Via mijn VOX AD50 probeer ik een VOX AC30 te simuleren. Dat lukt op zich redelijk maar het is nog niet wat ik wil. Er zit te veel GAIN in en samen met de Digitech Brian May pedal wordt het net iets te veel. Brian May zelf speelt via een VOX AC30 via het clean-kanaal, dus zonder GAIN. Heeft iemand van jullie ervaring met de VOX AD50 en weet iemand hoe ik hem goed kan afstellen om het cleane geluid van een AC30 te krijgen?

groeten

hugo123
25 maart 2007, 12:41
Hee..... Ik ben ook een hgrote fan van Brian May, helaas heb ik niets van zijn spullen, ben wel aan het sparen voor een (grotere) vox want ik heb nu een kleintje en we zijn bezig met wat amateur optedentjes, maar ik wil natuurlijk wel goed hoorbaar zijn :cooler: :satisfie: !



hugo

Squier4ever
25 maart 2007, 14:17
je hebt nu modelling op modelling...
ik zou gewoon lekker het clean kanaal van je vox pakken en dan de brian may sound die je wil via je pedaal gebruiken, als je het tegelijk doet klinkt het denk ik lelijk.

ateng
25 maart 2007, 14:23
Hoi muziekfreaks,

Mijn naam is Stievun en ik ben een enorme muziekfreak. En in het bijzonder ben ik helemaal weg van Brian May en Queen. Ik ben in het bezit van een VOX AD50, een digitech Brian May pedal en een Burns Red Special, natuurlijk de replica van Brian May's Red Special.

Ik heb een probleem met mijn afstelling van mijn versterker. Via mijn VOX AD50 probeer ik een VOX AC30 te simuleren. Dat lukt op zich redelijk maar het is nog niet wat ik wil. Er zit te veel GAIN in en samen met de Digitech Brian May pedal wordt het net iets te veel. Brian May zelf speelt via een VOX AC30 via het clean-kanaal, dus zonder GAIN. Heeft iemand van jullie ervaring met de VOX AD50 en weet iemand hoe ik hem goed kan afstellen om het cleane geluid van een AC30 te krijgen?

groeten
Volgens mij speelt Brian niet via het clean kanaal. Als ik me niet vergis heeft hij zijn gain gewoon open staan en pept ie het boel op met een treble-booster.

Squier4ever
25 maart 2007, 14:36
nee volgens mij is het gewoon clean kanaal voluit en dan nog een booster :D

maar dan nog heeft dat voor hem geen zin.
door zowel je versterker in AC30 mode en je pedaal te gebruiken heb je volgens mij 2x vox ac 30 in elkaar....

E-J
25 maart 2007, 16:04
Verkoop de Digitech... dat moet een soort van Brian's effecten voorstellen, maar die heb je al in je versterker! Dat moet toch wel genoeg zijn lijkt me?

Gave gitaar trouwens! Lijkt me erg veelzijdig voor dingen naast Queen... is 'ie dat ook?

hugo123
25 maart 2007, 16:53
Volgens mij speelt Brian niet via het clean kanaal. Als ik me niet vergis heeft hij zijn gain gewoon open staan en pept ie het boel op met een treble-booster.

Brian may zijn versterkers hebben geen gain regeling ze moeten clean ze hebben een aan/uit en een standby schakelaar en nog een simpele volumknop verder helemaal niets, en hij overstuuurt zijn voxen met eeen treblebooster. (vox heeft er ook een tekoop gebouiwd door de bassist van queen)


hugo

JorikDekkers
25 maart 2007, 17:19
Op Patchtronix.com (http://www.patchtronix.com) en Valvetronix.net (http://www.valvetronix.net) staan een hoop patches (lees: 'instelmanieren') voor je valvetronix combo. Daar zitten er gegarandeerd een paar goede bij van Brian May.

Eerst zonder je digitech proberen, gewoon gitaar -> amp, en dan later eventueel nog kijken of je met de digitech ertussen nog beter in de buurt komt.

Succes!

ColourofFire
25 maart 2007, 18:25
wat als je de gain gewoon lager zet?

guitartub
25 maart 2007, 18:32
Op de site van Vox voxamps.com staan aardige samples ik meen ook van Brian May zijn sound. Er staan meen ik ook instellingen bij. Dus ik denk ook dat amp+jouw pedaal dubbel op zijn. Probeer eens zonder pedaal.
Suc6!