PDA

View Full Version : Mijn reviews over een aantal Metal scheur pedalen.



Davidian
24 maart 2007, 19:03
Ik was op zoek naar een scheur pedaal omdat mijn cube geen fx in heeft, dus moest ik een pedaal hebben die vooraan de effect chain kon.

Anyway, ik dacht dit is een mooi moment om ook eens wat voor het forum te doen.

Ik oordeel op:
-Klank natuurlijk
-Prijs/eigenschappen verhouding
-stijlen waarvoor ie geschikt is

Boss

Metalzone: Alleen getest puur omdat ik bij een repetie erop moest spelen, ik vond hem kut om de algemene redenen(buzzy, neuzig)

Misschien geschikt voor wat nu metal of industrial.

Ds-1 Ik vond hem meteen al niet goed klinken voor metal, Het lijkt me wel een geschikt voor stevige rock. Maar de gain is veels te granig en er is gewoon niet genoeg.

Wel lekker prijsje voor als je er iets voor erbij wilt hebben.

Digitech

Death metal Getest om zijn prijs, ik heb deze een tijdje gehad maar ik heb hem terug gebracht. Veeeeeeeeeeeeeeeeels te schel, ook veels te veel gain. Als je een gitarist bent die alleen maar enkele noten tremelo pickt is ie het testen waard.

Ik vond hem het meest geschikt voor trash of begin 90's death metal. Leuk voor op je kamer maar daar buiten is ie het net niet.

Grunge Best lekker, goed dik geluid maar helaas te digitaal voor mijn smaak. Is ook niet helemaal lekker voor solo's op zichzelf.

Voor stevige metal(stoner, doom, brutal death) is ie best te doen voor zijn prijs.

Distortion Factory Eigenlijk nooit goed een kans gegeven, zitten wel wat goede geluiden in maar ik zocht een enkel distortion dus al die amp models waren nutteloos in mijn opzicht.

De enige model die ik meteen goed vond was de metal master, ik adviseer die eerst in overweging te brengen.

MXR

Distortion + Helaas is dit het enige pedaal dat ik van mxr heb getest, er zijn hier in de buurt geen mxr dealers.

Goede 80's metal distortion, Crazy train speel je er zo mee weg maar voor extreme metal is ie niet geschikt.

GLX

Heavy metal Goed voor wat moderne metal met een knipoog naar wat oudere metal, ik kreeg er een wat dikke slayer tone uit maar dit is een goed pedaal voor iemand die normaal geen metal speelt en een metal pedaal wilt, voor 35 euro is het een koopje.

Marshall

Jackhammer Zelfde als de heavy metal alleen een iets warmere gain voor mijn gevoel.

De knoppen voelden wel een beetje gammel en ik vond hem best duur voor een best standaard geluidje wat eruit kwam.

Visual sound

J&K Goed geluid alleen iets te tam, en ik had de overdrive niet echt nodig. Dit is een goed pedaal voor power metal omdat die bassboost goed helpt met de gallopjes. Niet voor death metal of black metal geschikt

Vox

Bulldog Ik wou deze zowiezo al niet kopen om de prijs, maar ik vond het ook een veels te eenzijdig pedaal, lekker voor blues metal maar te zwak voor iets anders. Power chords klonken lekker, palm mutes gingen wel maar de enkele tonen waren veels te zwak zelfs met de gain goed open.

En de buis die erin zit is gewoon nep, er zit gewoon een lampje achter...

Line6

Uber metal Goed pedaal, enorm veel strakke gain. De verschillende settings klinken ook veelzijdig genoeg om goed gebruikt te kunnen worden.

Dit pedaal kan je voor de volledige spectrum van metal gebruiken.

De mid scoop vond ik alleen useless, ik boost juist mids en de bass was een beetje non existend ookal klonk het wel lekker vol. De noisegate was simpel maar goed en de prijs was ook ok maar ik heb hem niet genomen omdat ie teveel op mijn cube lijkt en mijn cube klinkt beter, ik zocht ook eigenlijke een distortion die een goed maar ander distortion had.

Carl martin

Crush zone Mijn nieuwe aankoop! Dit is hem geworden. Hij klonk lekker vol en dik maar had wel die lekkere koudheid die ik zocht.

Hij klinkt erg goed voor mijn muziek, maar ik denk dat sommige andere mensen hem misschien niet mooi vinden omdat ie wel een echt eigen klank heeft en ja smaken verschillen.

Ik krijg er een goede noorse black metal sound uit waar ik erg blij mee ben, maar stevige euro metal kan ie ook gewoon. De prijs was ook behoorlijk zacht en hij is stevig gebouwd.

Ik ben tevreden!

Ik heb nog wel meer pedalen getest maar die bij de anderen teste ik ze al met het idee dat ik ze toch niet zou kopen dus kan ik er geen mening over geven.

Dirk_Hendrik
24 maart 2007, 19:12
Wat was de rest van de setup waarmee je getest hebt?

Davidian
24 maart 2007, 19:41
Bijna alles over een cube 30 behalve de boss pedalen.

Ik vergeleek ze ook met de models op de cube en hoe goed ze op de aux klonken(dus met een preamp bypass dus)

drap
24 maart 2007, 20:07
Boehoehoe, waarom kijkt nou niemand in m'n sig.... http://smile.smilies.nl/392.gif

Mitch
25 maart 2007, 13:18
Ook hier bewijst Carl Martin dus weer drive pedalen te hebben die prima klinken op transistorversterkers. Exact mijn ervaring.
Het probleem blijft altijd met reviews, afgezien van persoonlijke voorkeur, dat de totale setup zo van belang is. Het is daarom denk ik voor de verandering wel eens leuk dat je een hele rits pedalen hebt getest over een transistorversterker. Daar zijn veel gebruikers van, zeker onder jongere spelers. Goeie aktie !

interessander
25 maart 2007, 15:24
Die Carl martin ben ik ook wel benieuwd naar, hoor er goede dingen over, maar waarom heb je de metal muff niet getest, dat lijkt me ook een serieuze kandidaat (dit in tegenstelling tot een glx bijvoorbeeld)

Davidian
25 maart 2007, 17:03
Geen EHX dealers hier:(

MarkS
25 maart 2007, 22:10
Die Carl martin ben ik ook wel benieuwd naar, hoor er goede dingen over, maar waarom heb je de metal muff niet getest, dat lijkt me ook een serieuze kandidaat (dit in tegenstelling tot een glx bijvoorbeeld)
Die GLX is anders heus zo gek nog niet, zeker niet voor het geld.

Davidian
27 maart 2007, 18:51
Die GLX is anders heus zo gek nog niet, zeker niet voor het geld.

Idd! er is alleen zo weining info over.

MarkS
27 maart 2007, 20:49
Idd! er is alleen zo weining info over.
Ze zijn wel op steeds meer plaatsen verkrijgbaar.

dePerik
27 maart 2007, 21:48
Te gek topicje Davidian, hier hebben we wat aan en dat meen ik oprecht!

Davidian
27 maart 2007, 22:36
Geen probleem, als niemand het erg vind wil ik hem van tijd tot tijd wel even bumpen als ik wat nieuws test. Ik blijf het wel testen op een cube zover het kan.

dePerik
28 maart 2007, 10:59
Geen probleem, als niemand het erg vind wil ik hem van tijd tot tijd wel even bumpen als ik wat nieuws test. Ik blijf het wel testen op een cube zover het kan.
Mijn zegen heb je. Misschien de bekendje Ibanezjes een keer? En de Electro Harmonixen? Ben ook wel benieuwd naar de kwaliteit van de BYOC pakketjes.

Dusseh, werk aan de winkel :D

Davidian
29 maart 2007, 08:43
Ja zo'n BOYB lijkt mij ook cool misschien dat ik in de zomer even 1tje bestel of zo.

Ik moet zowiezo nog eens naar rotterdam en tillburg om familie te bezoeken kan ik mooi meteen even goed feedback irriteren.

Reel Big Fish
29 maart 2007, 09:02
Ik heb een Line 6 Uber metal... vind de scoop functie net als jij zegt, een beetje overbodig. Vind het dan ook niet klinken als ik hem zelfs maar op de helft heb staan, maar dat komt ook doordat ik in de band een andere sound zoek....

Voor de rest echt een super pedaal. Vind die gates ook erg fijn trouwens, geeft die lekkere 'bite' (als je ook goed speelt natuurlijk haha). Zeker een aanrader. Ik heb wel eens bij een andere band gejammed en die gitarist gebruikte een Metalzone... geluid viel helemaal in het niet bij de rest. Klonk slecht.

Sinds ik niet meer met de distortion van mn Behringer GMX210 speel en dus met de Uber Metal, klinkt het geluid in de oefenruimte al veel beter. Ik ben ook beter hoorbaar,.. noem maar op!

Kortom; een veelzijdig, fijn pedaal dat het geld waard is!

dePerik
30 maart 2007, 22:45
Ik doe het al jaaaaaren met de distortion uit mijn amp maar recentelijk heb ik mijn gp8 er weer tussen gezet, die gebruikt de OD2 en DS2 (volgens mij). Op mijn Fender destijds klonken ze heel goed. Op mijn Laney klinken ze slecht. Fizzy. Maar dat kan heel goed aan m'n speakers liggen ook.

Ik zit te Gassen op het maken van een pedalboard waar ik dan een TS9, een Jeckyll 'n Hyde en een Ubermetal op kwijt kan samen met een Wah, booster, compressor en tuner. In de effectloop zit dan nu nog een gp8 maar dat gaat een MPX2 worden.