PDA

View Full Version : cubase/nuendo probleem, help!



jw009
24 maart 2007, 18:07
Hallo,

Als ik Cubase installeer of Nuendo (slaat ongeveer op het zelfde) dan werkt zit opzich prima. Alleen eht andere gebruikersaccount op mijn pc wordt onbruikbaar. Dat loopt gelijk vast en moet je via ctrl alt del, die account afmelden.
Het probleem doet zich voor na de eerste keer dat je het prog. heb gebruikt, als je het prog. afsluit blijft dit probleem.

Iemand ook dit probleem gehad, ik zou graag gaan werken met nuendo maar dit gaat dat dus neit. Wie weet een oplossing ? Alvast bedankt!

STW
25 maart 2007, 17:44
hee dit klinkt bekend
nooit bedacht dat het aan cubase zou kunnen liggen
ik heb er geen oplossing voor, afmelden voor je een andere gebruiker kiest werkt wel inderdaad

Fumi SG
25 maart 2007, 18:10
De oplossing... koop een legale versie!

Trouwens, Nuendo en Cubase zijn twee verschillende programma's met verschillende doeleinden.

Ic3gl0vE
26 maart 2007, 16:41
en verschillende prijsklasses ook, pfoe!

TIMBER
27 maart 2007, 13:58
Trouwens, Nuendo en Cubase zijn twee verschillende programma's met verschillende doeleinden.

Dat was zo... zet de laatste versies maar naast elkaar..!! Denk dat je het verschil alleen nog maar aan de kleur afziet.

Ic3gl0vE
27 maart 2007, 14:29
Waarom kost cubase 4 dan 800 euro en nuendo 2000 euro?

TIMBER
28 maart 2007, 13:13
Waarom kost cubase 4 dan 800 euro en nuendo 2000 euro?

Een zeer goede vraag maar die zul je toch echt aan Steinberg moeten stellen. Ik zelf draai Cubase SX3 en een goede kennis van mij draait Nuendo2 en met uitzondering van de achtergrond kleurtjes is er na genoeg geen verschil (wat er vroeger wel degelijk was) te vinden..!!!

Fumi SG
3 april 2007, 19:37
Nuendo is mediaproduction-software. Dat heeft in feite niks met opname van muziek te maken. Waar het héél kort door de bocht op neer komt, Nuendo is er voor om muziek bij een film te zetten.

Cubase is een echt opnameprogramma. Oke, je kunt met Nuendo ook muziek opnemen maar daar koop je het niet voor.

Gezien de prijzen en de wat simpele vraag hier heeft topicstarter de software niet gekocht. En zéker Nuendo niet, tenzij hij het professioneel gebruikt maar dan lijkt het me niet dat je je vraag hier stelt.