PDA

View Full Version : folkgitaar



thekid
24 maart 2007, 17:57
hey gasten

ik wil al een tijdje een acoustise gitaar kopen en een staal snarige.
nu wil ik weten wat een folkgitaar is en heeft deze ook zoon brede hals als een nylon acoustise gitaar ?
en wat is de prijs ong. voor een goede niet te dure acoustise gitaar

alvast bedankt

-Yves-
24 maart 2007, 19:48
Moeilijke vraag...
Die dingen gaan van €20 tot €20 000.
Wat is precies je bedoeling? Wat wil je er mee gaan doen? Welke stijl? Misschien dat we met wat meer informatie je beter op weg kunnen zetten.

thekid
24 maart 2007, 20:41
oke dus ik zoek een staalsnarige gitaar en ik vroeg me af ofdat er ook zijn met een smalle hals.

ik zoek een gitaar rond de 150 tot 200 euro voor thuis wat te spelen
in de stijl van johny cash en wat akoestische elvis liedjes en zowat akoestische liedjes he :)

Pais
24 maart 2007, 20:48
Is de folkgitaar niet gewoon een andere naam voor steelstring / western gitaar? Ik dacht het wel. Die heb je in verschillende halsbreedtes maar volgens mij is 43mm - 45mm op hoogte van de topkam het meest gangbaar. Traditioneel heeft een klassieke gitaar 52mm.
Mn zwager heeft een steelstring met een hals van 48mm. Persoonlijk vind ik dat echt relaxt, maar ik ben dan ook een hals van 52mm gewend en heb moeite met de hele smalle halsjes van steelstrings.

Er zijn veel startersmodellen al eerder besproken die rond deze prijsklasse zitten. Met een beetje spitten in dit subforum kom je vast een paar ideetjes tegen.

Liefhebber
24 maart 2007, 21:38
hey gasten

ik wil al een tijdje een acoustise gitaar kopen en een staal snarige.
nu wil ik weten wat een folkgitaar is en heeft deze ook zoon brede hals als een nylon acoustise gitaar ?
en wat is de prijs ong. voor een goede niet te dure acoustise gitaar

alvast bedankt
Hee kid, je hebt natuurlijk al een elektriek en daar heb je allerlei ideeen over. En nu wil je een akoest!. Wat wil je daar eigenlijk mee? Beetje idee?

thekid
24 maart 2007, 22:12
tuurlijk ik heb een elektrische gitaar maar buiten de guns n roses en rolling stones hard rock nummers wil ik wat liedjes spelen zoals johnny cash en die worden gespeeld op een akoesise gitaar vandaar

Liefhebber
24 maart 2007, 22:15
Tja, dan moet je een heel mooi gitaartje zoeken met smal halsje, good looking, lekker imago, elektronica erin. Kun je prima Sjonnie Cash mee spelen!

freekick
27 maart 2007, 12:03
hey gasten

ik wil al een tijdje een acoustise gitaar kopen en een staal snarige.
nu wil ik weten wat een folkgitaar is en heeft deze ook zoon brede hals als een nylon acoustise gitaar ?
en wat is de prijs ong. voor een goede niet te dure acoustise gitaar

alvast bedankt

De term "folkgitaar" als type-aanduiding wordt niet door alle bouwers gebruikt.
Het gaat om de kleinere body dus geen "dreadnought"
Washburn en Seagull gebruiken de term "folkgitaar"als je op de betreffende sites kijkt is het verschil duidelijk te zien Ook specs als halsbreedte e.d.