PDA

View Full Version : Surprise surprise: BYOC EQ !



Mitch
24 maart 2007, 17:39
Kom ik net tegen op ebay, EQ van BYOC (http://cgi.ebay.com/byoc-10-band-EQ-Graphic-Equalizer_W0QQitemZ280097105613QQcategoryZ22669QQr dZ1QQcmdZViewItem)

10 bands, true bypass....geen idee wat de gangbare kit gaat kosten, maar dit zou best een interessant alternatief kunnen worden voor de al dan niet gemodde GE7 en minder gebruikte MXR 10 bander.

DREAMMACHINE
24 maart 2007, 18:04
http://www.buildyourownclone.com/EQ.html

mmh, toch nog wel aardig prijzig, maar zeker interessant!

peter_heijnen
24 maart 2007, 18:10
Ziet er goed uit, ben benieuwd naar ev bevindingen later.

Edit: Btw, volgens mij is deze alleen in de customshop, en dus niet als kit, te koop.

Mitch
24 maart 2007, 18:19
Heb zo'n idee dat het aftasten van de markt is voor 'm en als er genoeg animo is uitbrengen als kit.

Dirk_Hendrik
24 maart 2007, 18:31
OK,
Deze wil ik écht alléén met een pre-drilled behuizing. Niet's zo'n zaadwerk als die sleuven proberen netjes te krijgen...

vinni
24 maart 2007, 19:34
Deze kit komt er echt wel.
Enne...Dirk....Die sleuven zijn meteen ook het probleem.
Keith van BOYC probeert 'm toch in zo'n standaard Hammond behuizing
te persen. Hij is nogal huiverig voor de stevigheid met al die sleuven.
Ook heeft hij nog problemen met zn CNC-machine.

Maar zeker weten dat ik ik minimaal eentje neem!

Heb nu zelf de tremolo, DOD250 en Tri-booster gebouwd.
Allemaal hele goeie kwaliteit.

Groet,
Vinni

vinni
24 maart 2007, 19:35
Oh ja....
Natuurlijk ook een hele goeie booster met die level in en out schuiven.

Vinni

artnaz
10 juni 2007, 00:45
Iemand al wat over gehoord? BYOC verstuurt alleen nationaal, en de Gier heeft hem niet op de site staan...

Ben toch wel heel benieuwd...

ant
10 juni 2007, 12:36
volgens mij is de EQ gewoon als complete kit te kopen. heb zelf de byoc phaser, en ben heel tevereden. maar de gier site werkte neit en moest hem van egeland bastellen.kostte maar zo'n 70 euro totaal. niet duur dus

artnaz
11 juni 2007, 23:48
Oh, dat als het uit Engeland kan is het ook prima. Bij de Gier staat hij er namelijk niet bij, en ik heb nog steeds geen reactie van hun gehad...

Ik zal eens kijken of het uit Engeland lukt...;)

ant
12 juni 2007, 17:20
mijn phaser duurde maar 3 dagen om te arriveren :???: maar ik weet neit waarom het zo snel kwam. en het koste maar 3 pond shipping, omdat ze een vergissing maakten en dachten dat het naar engeland moest :???:

strat58
12 juni 2007, 18:14
Deze kit komt er echt wel.
Enne...Dirk....Die sleuven zijn meteen ook het probleem.
Keith van BOYC probeert 'm toch in zo'n standaard Hammond behuizing
te persen. Hij is nogal huiverig voor de stevigheid met al die sleuven.
Ook heeft hij nog problemen met zn CNC-machine.

Maar zeker weten dat ik ik minimaal eentje neem!

Heb nu zelf de tremolo, DOD250 en Tri-booster gebouwd.
Allemaal hele goeie kwaliteit.

Groet,
Vinni
Hoi Vinni,

Hoe klinkt die Tri-Booster is hij stil of ruist hij ?
Peace Strat58

artnaz
13 juni 2007, 19:51
De Gier heeft geantwoord, ze hebben dat ding net binnen! Alleen kost het 110 euro excl. verzendkosten (in Engeland 70 pond, zelfde prijs dus)... Behoorlijk veel vind ik. Volgens mij is de prijs zo hoog om het "This is never seen before"-gehalte... Of kosten die schuifregelaars 5 euro per stuk? :chicken:

vinni
13 juni 2007, 20:03
Hoi Vinni,

Hoe klinkt die Tri-Booster is hij stil of ruist hij ?
Peace Strat58


Klinkt errug goed hoor.....nee...ruizen doet-ie niet.
Dat wil zeggen....je boost een signaal....en daarmee natuurlijk ook
de ruis in het signaal.

Dr is 1 booster die ik beter vind klinken (en ik heb er heel wat gehad)
De FX-ENG MoaB.

Maar ik ga de Tri nog wel aanpassen....landgraff-modje erin....

Vinni

artnaz
15 juni 2007, 12:02
Bij dr. Tube kost de EQ 85 euro! Ik heb hem meteen besteld...:satisfie:

Mitch
15 juni 2007, 16:08
De Gier heeft geantwoord, ze hebben dat ding net binnen! Alleen kost het 110 euro excl. verzendkosten (in Engeland 70 pond, zelfde prijs dus)... Behoorlijk veel vind ik. Volgens mij is de prijs zo hoog om het "This is never seen before"-gehalte... Of kosten die schuifregelaars 5 euro per stuk? :chicken:

Ga anders zelf een keer die sleuven vijlen, of koop een CNC frees ;)

Speeddemon
15 juni 2007, 17:01
Ga anders zelf een keer die sleuven vijlen, of koop een CNC frees ;)
O.k., sleuven is iets anders, maar die rechthoekige gaten in m'n eerste FA-1 Ampclones voor de schuif-switch (low cut) zijn ook puur handwerk.

(was ook KLOTE handwerk, vandaar dat er nu toggleswitches inzitten. 8-) )

Mitch
15 juni 2007, 19:53
Waar je gelijk in hebt ! Maar goed, het ging even om het idee voor Artnaz, die het voor een euro per doosje door een illegale Chinees kan laten doen.

artnaz
16 juni 2007, 00:24
Tja... Als ik iets doe moet het ook perfect zijn. En deze EQ is echt iets waar ik veel en lang gebruik van wil maken. En omdat ik absoluut geen ervaring heb met electrotechniek/solderen (één keer "onder begeleiding" een treble booster gemaakt) noch met metaalbewerking, denk ik niet dat hij perfect wordt. En ik ben absoluut niet a-technisch of zo, maar ik heb de ervaring gewoon niet.

Als er één kronkel in één van de sleufjes zit zit me dat al enorm dwars. Dus vandaar...;)

Mitch
16 juni 2007, 12:44
Mijn vorige post was niet serieus bedoeld ;) Het doosje is gewoon wat duurder om te produceren dan een doosje met vijf gaten.

artnaz
16 juni 2007, 13:42
Dat begreep ik, maar je had er toch een punt mee. En daar heb ik serieus op gereageerd...;)

Mitch
16 juni 2007, 14:11
Ghehe :D Plaats een review als je 'm hebt, ben wel benieuwd !

artnaz
16 juni 2007, 14:13
Is goed, doe ik! Eerst even een buffertje erbij bestellen...:)

Speeddemon
16 juni 2007, 14:20
Is goed, doe ik! Eerst even een buffertje erbij bestellen...:)
ahum... :satisfie: :hippie:

artnaz
17 juni 2007, 13:08
ahum... :hippie:Me knows, me knows...;)

Met bestellen bedoel ik de onderdelen...:p Ik wil hem heel apart, dus vandaar dat ik het zelf wil doen! Bovendien moet het zelfs voor mij te doen zijn, alleen moet ik even kijken hoe ik een eigen PCB het beste kan maken...

Ik kan niet wachten tot het allemaal (incl. mijn pedalboard) af is, dan zal ik jullie allemaal verassen! :D