PDA

View Full Version : The Edge



john the dope
16 november 2001, 23:54
Als we het toch over slechte gitaristen hebben: The Edge is natuurlijk geniaal! Van Vai en Stern weet ik het wel: die spelen noten maar wat The Edge doet, daar ben ik nog steeds niet achter... Of wil de "slechte-gitaristenmafia" soms zeggen dat je noten moet kunnen spelen om goed te zijn?

Yorrit
17 november 2001, 00:55
Slechte-gitaristenmaffia, das een goeie :smile:

Ditmar
17 november 2001, 14:17
The Edge is stijlvol, niet goed. Hij weet uit redelijk simpele techniek toch altijd weer hele goeie partijen te maken die perfect in het liedje passen, dat is zijn genialiteit.

De slechte-gitaristen-maffia heeft gesproken,

PS. Al diMeola sleeps with the fishes.

taylor
17 november 2001, 19:29
euh ja ik vind u2 opzich geen klote aan eigenlijk bestaat goed of slecht niet maar ik vind 1 goeie gitarist iemand die allround is dus die alles kan niet 1 ding waar die goed in is.

Dila
18 november 2001, 00:36
de oude nummers van u2 zijn allemaal wel erg mooi, maar de nieuwere dingen vind k geen hol aan. the edge is niet slecht maar ik vind het geen geniale gitarist. het is wel zo dat u2 absoluut u2 niet zou zijn zonder m en dat vind ik dan wel weer knap

Jeroen
18 november 2001, 15:56
Juust

Kitaarhiero
19 november 2001, 16:03
Trouwens, dat nummer elevation vindt ik best wel cool, maar eigenlijk niets voor "the edge" veels te standaard hardrock. Die gozer was toch van de innovatie riffjes?

Dila
19 november 2001, 17:49
elevation is inderdaad wel cool maar dat is nou niet bepaald een standaard u2 nummer.

ekkerman
19 november 2001, 18:04
bij the edge geld wat voor heel veel gitaristen geldt ; in de beperking toont zich de meester....

Kitaarhiero
20 november 2001, 16:08
ja, Andy Summers is daar ook een ster in.

Grooveyard21
22 november 2001, 14:37
Naar mijn mening is the edge de laatste echt innovatieve gitarist. en dus briljant!

steeph
26 november 2001, 17:58
Ik sluit me aan bij elke positieve uitspraak over the edge. Ik als die hard u2 fan van het eerste uur (ook al was ik toen een jaar of 6) vind hem geniaal. Zijn gitaarriffs herken je meteen. een goede gitarist is een gitarist die geeft wat zijn muziek vraagt. Is mijn bescheiden mening.

gegroet
ps ik moet toch eerlijk bekennen dat ik de laatse dingetjes van u2 niet echt geweldig vind, maar ja...ook mn vriendin laat wel eens een vieze scheet.

Kitaarhiero
26 november 2001, 18:17
IDD steeph, en na een tijdje ruikt zo'n scheet toch wel lekker, niet?

steeph
27 november 2001, 10:42
ehm...je stoort je er niet meer aan...dat klopt, maar ja...ze moeten het niet te vaak doen (ook u2 niet) want dan gaat het respect er een beetje af.

Grooveyard21
27 november 2001, 13:06
Naar mijn mening is "All that you can't leave behind" een sterke plaat, waarmee u2 weer opnieuw bewijst dat ze eenvan de beste rockbands allertijden zijn.

moretel
27 november 2001, 13:37
U2 is al bezig vanaf eind jaren zeventig.
Meer dan 20 jaar aan de top, muzikaal gezien vindt ik de laatste plaat goed maar niet opwindend.
The edge is een echte band muzikant niet uit op speciale trucjes. Zijn gitaargeluid kenmerkt zich door de echoende puls, is best lastig om continue goed te spelen en vereist een goede ritme sectie.
Dat is de kracht van U2 wanneer de drums en bas starten staat het nummer al. The edge hoeft de boel alleen maar te completeren.

steeph
27 november 2001, 15:06
is ook niet echt slecht nee, maar ik was zaterdag in een tent ergens in rdam en daar draaide ze opeens Wire, toen werd ik spontaan emotioneel en besefte ik weer waarom ik in hemelsnaam ooit naar muziek ben gaan luisteren en gitaar ben gaan spelen.