PDA

View Full Version : Straplocks aan je Les Paul



Ome Roon
24 maart 2007, 17:07
Ik heb net straplocks op/aan mijn Les Paul Studio gezet maar voor mijn gevoel zit het er een beetje gek aan.

Normaal zit die gitaarband bijna strak tegen de body en nu zit ie er door die straplocks ruim een cm vanaf. Hebben jullie dat ook of ligt dat meer aan het type straplock (ik heb Dunlop)? De bevestiging is verder prima maar het oogt op het eerste gezicht een beetje raar.

Op mijn oude BC Rich Warlock had ik dat ook maar daar zitten de sluitingen aan de anderkant en valt het wat minder op.

Foto's van hoe een Les Paul met straplocks bij jullie om je nek hangt zijn welkom!

Squier4ever
24 maart 2007, 17:18
ik heb er ook ruimte tussen, maar dat is toch niet erg?

Ome Roon
24 maart 2007, 17:47
Mjah, erg is het niet maar het ziet er een beetje "onnatuurlijk" uit. Misschien omdat mijn andere gitaren allemaal de bevestiging meer op de achterkant hebben...

Over een paar uur moeten we spelen dus ik merk snel genoeg of het problemen geeft. :)

GunMetalBlue
24 maart 2007, 18:29
offtopic: VanHalen, DAT zijn pas strap locks :D

Ome Roon
26 maart 2007, 00:38
Alles heeft het overleefd, dus het zal inderdaad wel zo horen... :lp:

Tho
26 maart 2007, 16:50
Tip: Kijk eens uit naar een strap van PlanetWaves. Die hebben een heel handig, en veilig kliksysteem, dus eigenlijk een straplock aan je strap. Ze sluiten nog eens precies aan bij je LP ook!

Eko
26 maart 2007, 23:07
Ik speel al jaren met straplocks op de gitaren. Nooit geen probleem. Zonder is wel eens een probleem geweest....zwaartekracht!?

ben vanhoof
26 maart 2007, 23:45
Ik speel al jaren met straplocks op de gitaren. Nooit geen probleem. Zonder is wel eens een probleem geweest....zwaartekracht!?

Zaterdag tijdens ons optreden nog voorgehad. Middenin een liedje hoorde ik ineens geen 2e gitaar meer; zn riem was van de button geraakt... Straplocks dan maar zeker. Gelukkig had hij de gitaar nog vast bij de hals

Eko
27 maart 2007, 07:46
Ik zet standaard op alle gitaren de straplocks. Geeft nog een voor deel, je kunt tijdens een optreden zo van gitaar wisselen en dezelfde band houden. Mijn favo strap is een tweed met lederen padding aan de binnenzijde. Dit ding is 5 x duurder dan straplocks. Ik heb voor m`n 2 meest gebruikte gitaren zo`n band, bij incidenten op podium wissel ik gewoon de gitaar maar houd de strap.

Wouter^^
27 maart 2007, 16:55
Ik zet standaard op alle gitaren de straplocks. Geeft nog een voor deel, je kunt tijdens een optreden zo van gitaar wisselen en dezelfde band houden. Mijn favo strap is een tweed met lederen padding aan de binnenzijde. Dit ding is 5 x duurder dan straplocks. Ik heb voor m`n 2 meest gebruikte gitaren zo`n band, bij incidenten op podium wissel ik gewoon de gitaar maar houd de strap.


Huh? met straplocks zit de band toch juist vast aan de gitaar of heb ik het verkeerd begrepen?

vasnd
27 maart 2007, 17:46
nee, de band zit vast aan iets dat dan weer aan de gitaar zit. Hierdoor is de verbinding een stuk steviger en gaat bijna niet los als je dat niet wilt.

Maar dat de band een stuk verder van de gitaar afzit vond ik in het begin ook irri. Maar dat is gewoon wennen

B_2_the_a
27 maart 2007, 22:30
van alle straplock systemen is het schaller systeem het beste!

als je pinnetje dol of op is, hangt het nog altijd in het kommetje.. het is van stevig metaal (in tegenstelling tot de plastic troep van dimarzio), etc..

ben vanhoof
27 maart 2007, 22:35
Die van dunlop werken met een duw knopje. Zijn best wel stevig gemaakt en erg handig voor het wisselen indien gewenst...

B_2_the_a
27 maart 2007, 22:37
vind ze altijd er fragiel uitzien...

Elixir
28 maart 2007, 14:01
van alle straplock systemen is het schaller systeem het beste!

als je pinnetje dol of op is, hangt het nog altijd in het kommetje.. het is van stevig metaal (in tegenstelling tot de plastic troep van dimarzio), etc..

+1 voor de schallers.

Ik heb ze op alledrie m'n gitaren. Superstevig en betrouwbaar.

B_2_the_a
28 maart 2007, 14:08
en er zijn losse holders te verkrijgen!

voor andere merken niet!

Realeigo
28 maart 2007, 14:10
+2 voor schallers, zat al op mn eerste gitaar, en ook op de rest die volgde, heb er nooit last van gehad!

B_2_the_a
28 maart 2007, 14:17
1 nadeel van je schallers, die grote ring die erbij zit kan er niet bij, bij sommige banden.. dus moet je het zonder de grote ring doen... en dan heb je nog wel es 1x in het jaar als je niet regelmatig het nog ff tikje vastzet of controleerd dat de band losschiet

Realeigo
28 maart 2007, 14:21
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 dubbelpost

SteveM
1 april 2007, 16:05
Ik had ook Dunlop op mij n LP en ik vond ze niet prettig. Op mijn ES heb ik Boston straplocks en die zijn veel prettiger - steken inderdaad niet zo uit. Nu heb ik ook Boston op mijn LP en ben zeer tevreden. Het systeem is een C-vormige ring over een normaal uitziend eindknopje.

vasnd
1 april 2007, 19:20
1 nadeel van je schallers, die grote ring die erbij zit kan er niet bij, bij sommige banden.. dus moet je het zonder de grote ring doen... en dan heb je nog wel es 1x in het jaar als je niet regelmatig het nog ff tikje vastzet of controleerd dat de band losschiet

ik heb dat op een van mijn banden ook gehad. maar met veel kracht zetten lukte het toch wel.

Het enige probleem aan die knoppen veranderen: die schroeven zijn niet gelijk. Dan moet je weer moeilijk gaan doen om het goed vast te krijgen ( bekend probleem, bekende oplossingen ).

wizzie1982
1 april 2007, 19:41
Die van dunlop werken met een duw knopje. Zijn best wel stevig gemaakt en erg handig voor het wisselen indien gewenst...

die heeft onze gitarist ook... heeft ie vorige week z'n les paul gothic door laten kletteren met een scheur in de hals als gevolg... voor mij nooit dunlops dus ;) ik heb ook schaller en die bevallen me perfect... ik zie trouwens regelmatig gitaristen die ook die schaller hebben maar dan met de opening van de kom naar beneden, dat snap ik nooit :dontgeti:

Muddy Guy
5 mei 2007, 00:27
die heeft onze gitarist ook... heeft ie vorige week z'n les paul gothic door laten kletteren met een scheur in de hals als gevolg... voor mij nooit dunlops dus ;) ik heb ook schaller en die bevallen me perfect... ik zie trouwens regelmatig gitaristen die ook die schaller hebben maar dan met de opening van de kom naar beneden, dat snap ik nooit :dontgeti:
Die dingetjes willen nogal eens draaien aan je strap, heb ik dus ook wel eens, niet bewust :eek:

glacius
9 mei 2007, 19:26
ik heb er ook ruimte tussen zitten en ben hier eigenlijk wel blij mee ...

op deze (oude) foto van mij heel goed te zien ..

http://img119.imageshack.us/img119/3651/2003400170085383258mmkslp9.jpg (http://imageshack.us)