PDA

View Full Version : SFX03 Twin Tube Classic Seymour Duncan



Joppnl
24 maart 2007, 16:49
iemand ervaring met dit pedaal??? (zie bv

http://www.thomann.de/thoiw7_seymour_duncan_sfx03_twin_tube_classic_prod info.html'



Lijkt me wel heel puur, ideaal om m'n strat icm een Fender Twin reverb te gebruiken.

Kon niets vinden op dit forum, misschien is ie ter sprake geweest maar de zoekfunctie staat sfx niet toe, is te kort.......(en op sfx03 kan ie niets vinden...)


thnx

rocker_71
26 maart 2007, 16:05
Ik heb er geen ervaring mee, maar op de duncan website staat er wel wat
over, incl soundfiles:
http://www.seymourduncan.com/products/effectsdescr.shtml#twin_tube

Ook hier (http://www.musiciansfriend.com/product/Seymour-Duncan-SFX03-Twin-Tube-Classic-Preamp-Pedal?sku=159341)nog wat.

het lijkt mij wel een lekkere pedaal. Ik heb zelf een H&K Tubefactor en dat bevalt uitstekend. :rockon:

Joppnl
26 maart 2007, 16:40
OK, thanks!

had die soundfile op SD idd wel gevonden, die andere nog niet!

Ik zie trouwens dat de H&K ook 2 standen heeft (naast uit natuurlijk) zodat je kan switchen van lichte OD naar bv een solo OD (iets heftiger) klopt dat?

Misschien is zo'n H&K ook wel iets voor me, is wellicht 2e hnds makkelijker aan te komen.

Speeddemon
26 maart 2007, 17:03
OK, thanks!

had die soundfile op SD idd wel gevonden, die andere nog niet!

Ik zie trouwens dat de H&K ook 2 standen heeft (naast uit natuurlijk) zodat je kan switchen van lichte OD naar bv een solo OD (iets heftiger) klopt dat?

Misschien is zo'n H&K ook wel iets voor me, is wellicht 2e hnds makkelijker aan te komen.
Klopt, Factor 2 douwt er nog een stel clipping diodes bij, zodat het buizencircuit wat heftiger vervormt.

Maximaal qua gain moet je denken aan Judas Priest/Iron Maiden, maar als je er een booster à la TS9, OD-3, BD-2 of DOD 250 voor zet, kan je er echt scheurende thrashmetal uit halen.

rocker_71
26 maart 2007, 18:01
OK, thanks!

had die soundfile op SD idd wel gevonden, die andere nog niet!

Ik zie trouwens dat de H&K ook 2 standen heeft (naast uit natuurlijk) zodat je kan switchen van lichte OD naar bv een solo OD (iets heftiger) klopt dat?

Misschien is zo'n H&K ook wel iets voor me, is wellicht 2e hnds makkelijker aan te komen.

Musiciansfriend is altijd handig om even te raadplegen voor wat soundfiles :-)

Wat betreft de Tubefactor: is een toppertje. Eerst was ik een beetje teleurgesteld, want je hebt maar 1 knop voor de EQ zeg maar (voicing) en de gain en volume geldt voor beide kanalen tegelijk. Dus echt veel te tweaken valt er niet. Maar sinds kort gebruik ik hem in mijn bandje en ben er echt blij mee. Factor 1 is zeg maar een lekkere overdrive en als je de factor 2 aantrapt, dan heb je een hele vette scheur. Je kun hem in actie horen tijdens mijn solo in Roadhouse Blues op myspace (zie sig).

Op marktplaats komen ze regelmatig langs. Denk aan 100-150 euro. Ik heb de oudere serie en die is helemaal verkleurd. Daarom gaan die soms wat goedkoper weg. Ik heb zelf destijds geluk gehad. Ik zag ze nieuw staan voor 250 euro, da's wel veel geld.