PDA

View Full Version : top matsumoku gitaar gescoord!!!



wietse
24 maart 2007, 15:22
dit moet volgens mij nu al de vlooienmarkt vondst van het jaar zijn voor mij en het jaar is nog maar net begonnen.
een japanse aria proII YS500, een echte topper, pracht van een 24 frets neckthrough en dat voor echt een schijtprijs, 25 euro.
had hem eerst niet zien staan omdat hij zich nog schuil hield in een veel te grote gigbag( voor een bas).
dus die gigbag leek zo op het oog leeg, ging bijna naar huis toe met lege handen zag die gigbag en dacht och altijd handig dan die maar mee, zat er nog een gitaar in ook!!!
en wat voor één!
http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/my%20guitars/ariays.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/my%20guitars/ariaysbodyflat.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/my%20guitars/ariaysbackmercy.jpg
veel andere handelaars hadden die gigbag wel gezien maar omdat hij leeg leek genegeerd, dikke mazzel voor mij dus.
hoefde alleen maar een nieuwe output jack te monteren en nieuwe snaren en klaar ,oke de coilsplit schakelaar is losgekoppeld dus wie nog een schema weet, graag.
vrij complexe bedrading met spoelletjes en een 6 standen schakelaar beetje als de l6S kopie die ik heb.
verder nog een kleine beschadiging op de kop maar dat is alles, effe goed afgesteld en hij speelt als een tiet.
mijn dag, zeg maar maand, kan niet meer stuk het laatste bezoek aan eelde dit seizoen was dus nog onverwacht zeer lonend.

happynjitram
24 maart 2007, 15:30
Wat een pracht gitaar!!!! Ik wou dat ik eens zo'n geluk had :nervous:

Gefeliciteerd!

BamBuFan1
24 maart 2007, 15:38
dit moet volgens mij nu al de vlooienmarkt vondst van het jaar zijn voor mij en het jaar is nog maar net begonnen.
een japanse aria proII YS500, een echte topper, pracht van een 24 frets neckthrough en dat voor echt een schijtprijs, 25 euro.

Auw.....http://web.inter.nl.net/users/watermarck/Smileys/praise2.gif

Nashville6120
24 maart 2007, 15:41
wow, over geluk gesproken!
Gefeliciteerd man.:D

Brammibal
24 maart 2007, 15:46
Fokking mooi!

FNaRK
24 maart 2007, 15:51
hey

lijkt verdomd veel op mijn Westone (ook zo'n jaren 80 Matsumoko plank)

Gefeliciteerd maar weer :speed:

Braindead
24 maart 2007, 16:09
Shit dude, wat heb jij een mazzel!

interessander
24 maart 2007, 17:04
Mooie vondst, ziet er zeer degelijk uit!

wietse
24 maart 2007, 17:57
Auw.....http://web.inter.nl.net/users/watermarck/Smileys/praise2.gif

doet pijn he?!
vooral als je nagaat dat de marktwaarde ergens rond de 400 ligt voor deze modellen tegenwoordig.
en dan schat ik hem nog laag in want zoals bij alle gitaren de instappers ys300 e.d zijn er genoeg van maar het bovensegment is schaars.
wat een klankmogelijkheden heeft dit ding, van tele achtige twang tot aan een les paul achtige brul.
een echte allrounder met een lekker halsprofiel, niet te plat en niet te breed of dik, precies goed voor mij.

Tupelo
24 maart 2007, 17:58
Mooi ding, maar 't is dat jij zegt dat het de vondst van het jaar is, want anders - van mij had je geen concurentie gehad. :)

Kaboemba
24 maart 2007, 20:06
doet pijn he?!
vooral als je nagaat dat de marktwaarde ergens rond de 400 ligt voor deze modellen tegenwoordig.
en dan schat ik hem nog laag in want zoals bij alle gitaren de instappers ys300 e.d zijn er genoeg van maar het bovensegment is schaars.
wat een klankmogelijkheden heeft dit ding, van tele achtige twang tot aan een les paul achtige brul.
een echte allrounder met een lekker halsprofiel, niet te plat en niet te breed of dik, precies goed voor mij.

Hoe doe je het toch Wietse, ik ben steeds weer verbaast.
Kom ook heel soms op een vlooienmarkt, vroeger meer en ik zie er gewoon nooit een gitaar.

Btw, marktwaarde 400 euro, in NL ik denk het niet je mag blij zijn als er iemand meer dan 300 voor geeft.

wietse
24 maart 2007, 20:25
Hoe doe je het toch Wietse, ik ben steeds weer verbaast.
Kom ook heel soms op een vlooienmarkt, vroeger meer en ik zie er gewoon nooit een gitaar.

Btw, marktwaarde 400 euro, in NL ik denk het niet je mag blij zijn als er iemand meer dan 300 voor geeft.
het is inderdaad wat lastig om de exacte waarde te bepalen je vind bijna geen recente veilingen van zoiets op ebay oid, en vergeet niet de waarde van oude japanners is de laatste tijd enorm aan het stijgen zie oude verotte hondo's met nep humbuckers weggaan voor 200+ .

hetzelfde voor die el maya die ik voor je neus wegkaapte voor 100 euro :D die doen ook gemiddeld 800 wereldwijd alleen in nederland dus weer niet.

je komt waarschijnlijk op een rommelmarkt als de deuren officieel opengaan dan ben je te laat dan is er alleen nog rommel en duur spul.
ik zat vanmorgen om even over 6 in de auto zodat ik rond 7 uur op de rommelmarkt was, nou is eelde een uitzondering 7 uur gaan de deuren open voor zowel publiek als standhouders, daar moet je verdomd veel mazzel hebben, en het pluspunt vandaag was dat alle gitaargekken die daar anders ook jagen er niet waren, vintage veenendaal mischien?
en als de buitenmarkten weer echt los gan dan zit ik om soms 5 uur al in de auto.
morgen ben ik dus ook alweer om 7 uur in leuwarden te vinden, weekends uitslapen is een uitzondering voor mij.
je moet er dus wat voor over hebben.

Rinze
24 maart 2007, 21:25
Wietse,


hardstikke mooi en dat voor 25 euro! Wat is dat voor vreemde schroef in het midden van de afdekplaat van de driestandenschakelaar op de achterkant?
grtn, Rinze

wietse
24 maart 2007, 21:49
Wietse,


hardstikke mooi en dat voor 25 euro! Wat is dat voor vreemde schroef in het midden van de afdekplaat van de driestandenschakelaar op de achterkant?
grtn, Rinze
die schroef is eigenlijk een koptelefoon jack, niet aangesloten nu dus beslist niet origineel.
geen idee wat het nut is geweest, zie wel sporen op de zijkant van de body dat er ooit eens iets opgeschroefd heeft gezeten, oud type piezo element ofzo denk ik.

DarknessAwaits
25 maart 2007, 01:07
Superkoopje weer! Ziet er ook geweldig uit, vooral de achterkant vind ik. Wat was nou origineel de doelgroep van zulke gitaren vraag ik me af?

BamBuFan1
25 maart 2007, 01:36
Superkoopje weer! Ziet er ook geweldig uit, vooral de achterkant vind ik. Wat was nou origineel de doelgroep van zulke gitaren vraag ik me af?

Kenners/liefhebbers.

DarknessAwaits
25 maart 2007, 01:39
Niet de huidige doelgroep... of bedoel je dat ook niet? Ik geloof niet dat een model echt kan 'bestaan' van/voor een selecte groep mensen, tenzij je ontzettend hoge prijzen vraagt. Of was dat het geval met deze gitaren?

duckman
25 maart 2007, 01:43
ik lees toch altijd met plezier als je weer wat hebt "gescroord" .

Mooie aanwist, gefeliciteerd ermee!!

Negative K3 fan
25 maart 2007, 15:44
mooie gitaar wietse! ook grappig om eens een chickenhead op een gitaar te zien :D

Maurice_732
25 maart 2007, 20:31
wow,
coole gitaar!
Dat voor 25 euro :cooler: 8-)

Speelt ie een beetje lekker???

wietse
25 maart 2007, 21:19
Niet de huidige doelgroep... of bedoel je dat ook niet? Ik geloof niet dat een model echt kan 'bestaan' van/voor een selecte groep mensen, tenzij je ontzettend hoge prijzen vraagt. Of was dat het geval met deze gitaren?

ze haakten destijds in op de populariteit destijds van alamebic deze look was een tijdje enorm populair.
en aangezien die alembics onbetaalbaar waren voor de gemiddelde muzikant brachten diverse japanse fabrikanten look a likes op de markt, oa matsumoku had enorm veel gitaren met die looks.
en zoals het hoort had je erg goedkope uitvoeringen met geschroefde hals of de roemruchte arirangs en natuurlijk modellen die kwalitatief niet onderdeden voor het dure originele spul.
in de jaren 80 kwam de hairmetal op en toen was het not done om op zulke bruine houten dingen te spelen toen moesten de gitaren weer puntig en wild gekleurd zijn en natuurlijk was het de periode van de superstrat.
momenteel zie je hetzelfde fenomeen bij prs achtige gitaren het echte werk is populair maar duur dus er komen kopieen op de markt waarvan sommige erg goed zijn maar veel goedkoper.

Noid
25 maart 2007, 22:48
Wow & verdomme! Goed gescoord Wietse, prachtplank!

LaurentB
26 maart 2007, 12:10
Typisch van die gitaren met een goeie kwaliteit, waarbij het echter lastig kan zijn om de juiste prijs ervoor te krijgen omdat ze de naam en bijbehorende allure gewoon niet mee hebben.

Orgasmocaster
26 maart 2007, 20:38
Fantastische Deal!! Ik mis Eelde :(

Ik heb laatst een Ibanez musician 350 laten schieten helaas.. erg dom want ik zit al een tijdje te zoeken naar zo'n Aria of een Westone Thunder III oid.. de musician is geloof ik geen matsumoko, maar zit toch wel in het zelfde hoekje

Ganjaman
26 maart 2007, 20:44
@wietse: wat is er mis met de roemruchte arirangs? :)

Martyn
26 maart 2007, 21:08
kon ik maar de tijd terug draaien, was k ff heen gefietst xD 10 minuutjes hehe
mooie aankoop man

LaurentB
26 maart 2007, 23:45
Fantastische Deal!! Ik mis Eelde :(

Ik heb laatst een Ibanez musician 350 laten schieten helaas.. erg dom want ik zit al een tijdje te zoeken naar zo'n Aria of een Westone Thunder III oid.. de musician is geloof ik geen matsumoko, maar zit toch wel in het zelfde hoekje

Ibanez is toch van Hoshino? Maar Musicians kunnen inderdaad erg goed zijn, ik heb een MC 550 met een goeie sustain en geweldige bespeelbaarheid.

wietse
27 maart 2007, 00:13
@wietse: wat is er mis met de roemruchte arirangs? :)
helemaal niks.

BamBuFan1
27 maart 2007, 01:24
@wietse: wat is er mis met de roemruchte arirangs? :)

Het benne honkbalknuppels!
http://web.inter.nl.net/users/watermarck/Smileys/chase.gif

Jeroenvanhulsteijn
27 maart 2007, 12:36
Echt super mooi ding! Wat mij betreft mag er wel een Matsumoku topic komen. Koopje ook zeg. Niet normaal meer.

telecastermaster
27 maart 2007, 17:06
Mooi ding wietse. Congratz:rockon:

RS-Rik
16 april 2009, 11:20
Ik heb altijd zo'n Skylark gewild. De neck through is echt prachtig!!!!

Rubenios
16 april 2009, 12:23
waarom dit topic omhoog halen... nabcake

stratie
16 april 2009, 13:13
hahaha, dit is al weer n tijdje geleden hoor, zeg maar ;)

mesaman
16 april 2009, 15:36
ik vind het een leuke vondst voor je....
ik vind het zelf helemaal net niets.t model doet me niets.
het verbaast me echt als er echt een grote groep is die dit
echt super leuk vind.dat er zulke bedragen ervoor zou worden
betaald verbaasd me het meeste.t zal wel mee vallen allemaal.

och....oude topics?zoveel nieuws is er ook niet he..:hippie:

scabiosa
8 november 2011, 22:12
worden oude topics niet geapprecieerd? En waarom eigenlijk? ;-)

Deze avond ben ik een Ys500 gaan testen maar ondanks dat het een mooie, coole en goed klinkende gitaar is vond ik ook dat hij wel wat 'kopzwaar' was, dus dat de gitaar telkens wat naar beneden zakt als je hem rechtstaand bespeelt met een gitaarband...
Heb je daar geen last van Wietse?

Want ik kon hem kopen voor 250 € en vind het toch wel jammer hem te moeten laten gaan, maar een gitaar die niet echt lekker speelt, tja, daar ben ik ook niet veel mee, en geld heb ik ook niet te veel...
Jammer jammer jammer

Ik had eerder trouwens al eens een vantage va800 en die had dat nog meer, is dat iets typisch voor die gitaren?

wireman
9 november 2011, 12:25
Damn.... Erg mooi!!! En bijna gratis!! mazzelpik!!!

frekie
9 november 2011, 12:34
Scabiosa, ja sommige "Mat" gitaren zijn kopzwaar, ik heb een Hondo II Professional die dat ook wel wat heeft.

In het algemeen: liever nieuw draadje ipv oude koeien uit de sloot halen. Maar dit is uiteraard aan de moderator om te beoordelen.

wietse
9 november 2011, 18:53
verdomme gaat er één in ouwe poep roeren, niet doen, dan gaat het weer stinken :D.
nooit op gelet of hij kopzwaar is, op mijn buik blijft alles hangen en ik speel meestal zittend op de bank dus dan heb ik er geen last van.

Jan Buurman
15 juli 2014, 17:16
F*ck!!!! Ik had gisteren exact zo'n AriaProII gespot in een kringloopwinkel. Vol met stickers en een groot deel van de electronica miste. Ik was niet zeker van mijn zaak (totaal geen kennis van dit soort gitaren) en nam even wat bedenktijd... Thuis kwam ik erachter dat het een YS-500 was en erg goede beoordelingen had. Bij terugkeer was hij weg...:angry:
Voor de 25,00 had ik het gewoon moeten doen....
Balen!

Ace 1.15.19
15 juli 2014, 20:35
Kwam die gitaar waar jij het over hebt ook niet voorbij in het Tweedehands Tips-topic?