PDA

View Full Version : Signaal splitsen



Cremona
24 maart 2007, 10:32
Is er een eenvoudige manier om het signaal dat uit de gitaar komt, voordat het de versterker ingaat, te splitsen in 2 signalen (zonder effect) zodat ik het aan 2 verschillende (voor)versterkers kan aanbieden??
Wie heeft hier een goede (goedkope) oplossing voor ??
Zomaar splitsen lijkt me niet goed vanwege de output van het element, of kun je dat zomaar doen......

'66 special
24 maart 2007, 10:39
Waarom probeer je het niet gewoon? Soldeer een kabeltje met de juiste pluggen en je weet het.

Als je kabeltelevisie/radio hebt dan komt dat signaal ook binnen via één kabel. Dit wordt gesplitst in een signaal voor radio en tv. Haal je de radio eraf kreeg je een (ongeveer) 6dB sterker TV signaal (en dus mooier beeld).
Het effect dat je zult ondervinden is dus dat je versterker(s) misschien iets harder moeten.....
Of dit zodanig is dat je een boost nodig bent weet je pas als je het hebt geprobeerd.

AART
24 maart 2007, 12:02
A/B/Y box.

pol
24 maart 2007, 16:38
best neem je een actieve a/b/y box, bij een passieve ga je wat verlies hebben omdat je pickups nu 2 preamps moet aansturen ipv1.

Ik heb zelf een radial switchbone, die heeft ook een ingebouwde boost, maar is wel aan de dure kant.

Jimwoud
24 maart 2007, 17:19
heb je niet toevallig een stereo chorus of delay pedaal, die hebben ook 2 uitgangen, weet alleen niet of die geboost worden, zal wel van het merk afhangen.

pol
24 maart 2007, 17:24
kan werken, je kan wel last krijgen van groundloops.