PDA

View Full Version : Martin 000-15



Rock&Roll
24 maart 2007, 10:26
Ik ga deze gitaar vanavond gaan oppikken. Ik ben zelf niet zo heel vertrouwd met Martin gitaren (only by reputation). Wat vinden jullie zo van deze gitaar? Als ik ze heb dan post ik wel eens een fotootje ;)

Aragorn
24 maart 2007, 11:03
:o Beter!...pas heb ik over deze gitaar een topicje gestart: hier (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=88308)

Waar ga jij hem kopen als ik het vragen mag? (of is het 2de hands) Ik zou er graag eens een uitproberen.

Rock&Roll
24 maart 2007, 12:37
Ik had jouw topic al doorlezen, maar ik vond er geen echte gebruikservaringen in terug. Vandaar de vraag. Ik ga ze tweedehands kopen, dus ik kan je niet echt doorverwijzen naar een winkel ofzo. Als ik ze in handen heb dan post ik wel eens mijn ervaringen ermee. Het is btw een 000-15 model met ingebouwde fishman pickup. Ik vermoed dat deze niet origineel is.

-Yves-
24 maart 2007, 16:31
Over het algemeen heeft Martin haar goede reputatie te danken aan de gitaren die ze rond (en voor) WOII maakten. Veel van deze gitaren bestaan nog steeds en in veel gevallen zijn ze daadwerkelijk ongelooflijk goed. Helaas hangt daar dan ook een navevant prijskaartje aan.

Het dient gezegd dat de kwaliteit van dit merk er steeds meer op achteruit gaat. Zeker wanneer je de prijs in acht neemt. Wat niet wil zeggen dat ze geen goede gitaren meer maken. Integendeel, vooral de duurdere reeksen (Marquis en GE) zijn werkelijk sublieme instrumenten maar naar mijn bescheiden mening veel te veel geld. Of laat ik het anders zeggen, voor minder geld kan je bij een ander merk betere instrumenten kopen.

Wat die 15 reeks betreft, ik vind ze heel goed klinken en als je een exemplaar aan een goede prijs kan vinden, niet twijfelen. Als je de gitaar bij iemand professioneel laat afstellen, is het levenslang speelplezier verzekerd.

Succes met je aankoop.

Rock&Roll
26 maart 2007, 18:33
Tot nu toe bevalt de Martin prima. Ik heb altijd al dreadnought modellen gehad, dus de 000-vorm is even aanpassen. De gitaar klinkt geweldig en ziet er heel "speciaal" uit door de volledige mahoniehouten constructie. Foto's komen er in een later stadium aan... :hippie:

-Yves-
26 maart 2007, 21:26
Zal er zeker niet slecht uitzien.
Ik ben alvast benieuwd naar je pics. Ben er van overtuigd dat je een goed instrument hebt gekocht.

Keep pickin'