PDA

View Full Version : Burning



Gitaristje 18
23 maart 2007, 22:54
Ik heb een nieuw nummer af, genaamd Burning. Het is mijn 2e "serieuze" nummer. Daarmee bedoel ik dat ik hier meer tijd in heb gestopt en veel heb geexperimenteerd om tot het eindproduct te komen.
Het 1e nummer was The Beginning en ik vind dat ik in de tussentijd ben ontwikkeld en dat is te horen in het nummer Burning ten opzichte van The Beginning. Dit vind ik hoor, of jullie dat ook vinden moeten jullie mij vertellen ;).

Sowieso zou ik graag van jullie willen horen wat jullie van het nummer vinden. Goed, minder goed, wat vinden jullie er goed aan, wat vinden jullie er minder goed aan, wat voor tips hebben jullie voor mij? Ik ben benieuwd :)

Hier is de link naar de site, waar je eventueel ook The Beginning kunt beluisteren.

http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=666894


Dankjewel :satisfie:

spanky_franky
24 maart 2007, 11:51
Het heeft niet echt de vorm van een compleet nummer.. maar voor wat het is klinkt het wel aardig

-=JEROEN=-
24 maart 2007, 15:36
goede sound, lekker zwaar

drums klinken een beetje te nep, te veel reverb, ik mis dubbele bass

bas mag wel iets meer varieren

synth zorgt voor mooi sfeertje, muziek klinkt breder daardoor

solo-gitaar klinkt een beetje magertjes, mag wel iets meer reverb hebben of een klein delaytje

probeer meer een verhaal te vertellen, ipv met de akkoorden mee te spelen, alle noten klinken nu een beetje hetzelfde doordat ze ook niet echt veel van tempo/lengte wisselen

ik vind dit geen nummer, eerder een stukje van een nummer, zoek dus naar een overgang, een verandering van sfeer, gooi er een tempo versnelling in bijvoorbeeld

komt er nog zang bij?


the beginning is meer een song, heeft een intro, een couplet (blijft iets te lang hetzelfde), een overgang (refrein?) en nog een overgang, en nog een overgang ;), en nog een overgang :nervous: en een outro :o wow :rockon:

ook hier weer dezelfde opmerking over je solo-gitaar, te veel met akkoorden mee spelen, te weinig verhaal, je techniek is ook nog niet zo, blijven oefenen

je 1e nummer is meer een song, wat completer, je 2e nummer is nog niet af, vind ik

-= mijn 2 centen =-

peter_heijnen
24 maart 2007, 16:44
Ik vind het vooral wel sfeervol en ben eigenlijk wel benieuwd wat je over een paar jaar zult maken.... :)

Gitaristje 18
24 maart 2007, 20:49
Ey bedankt allemaal voor de feedback :satisfie: . Ik vind de tips erg handig, want die kan ik mooi gebruiken om een mooie sound te krijgen. Vooral voor mij als newbie is dat erg moeilijk, dus hulp komt mij goed van pas. :)

@ Jeroen: Ik heb nog wat vragen. Wat bedoel je precies met de akoorden meespelen? Bedoel je dat de solo teveel is afgestemd op de akoorden en niet als een aparter geheel gezien wordt? En wat bedoel je met mijn techniek? Bedoel je de manier hoe ik de solo's speel?

Voor de rest die nog wil reageren, graag :satisfie:

-=JEROEN=-
25 maart 2007, 00:26
ja, de solo vertelt niet een eigen verhaal (althans, niet in 't begin), maar wandelt eerst met de akkoorden mee... probeer dit eens:

1. zoek uit wat de toonsoort van je stuk is
2. laat alles weg behalve de drums / ritme begeleiding (dus zonder melodische begeleiding)
3. speel een solo / melodielijn in de bij punt 1 ontdekte toonsoort
4. zet nu opnieuw de melodische begeleiding van bas en slaggitaar aan
5. luister wat er gebeurt, zijn er passages die niet fijn klinken (vals, stroef, enz), zijn er ook passages die juist wel fijne dingen veroorzaken, dingen waar je als je met de melodische begeleiding had meegespeeld misschien niet achter/op was gekomen

dit is maar een probeersel, maar 't kan je misschien helpen

met techniek bedoel ik snelheid, tempo/ritme gevoel, vibrato, hammer-on en pull-off, bends, slides, enz

Gitaristje 18
25 maart 2007, 01:01
Ok. Nou de laatste solo is geimproviseerd. Burning is in een D majeur geschreven, dus ik heb de toonladder van D majeur genomen en daarin geimproviseerd. Ik zal het eens doen zoals jij het hebt beschreven, het klinkt erg logisch.

Maar wat vind je dat er beter kan bij mijn techniek bij de solo's? De solo's zijn sowieso best simpel, heb express de solo's niet ingewikkeld gehouden, vond het niet zo staan in het nummer.