PDA

View Full Version : Bogner Shiva Kanalenswitch met FX



Mirakels
23 maart 2007, 20:44
Ik had al een topic gestart over de shiva, maar hier ga ik even dieper in op het volgende:

Ik heb sinds gisteren een nieuwe Shiva top! :cooler: Ontzettend fijne amp, kan niet anders zeggen. Heb lang moeten wachten, maar voldoet tot nu toe helemaal aan mijn verwachtingen. Ben er nog maar 2 uurtjes me bezig geweest, maar kan nu al niet meer stuk. Ben benieuwd wat ie gaat doen tijdens het echte werk.

Ik heb nog een Intellifex en een FC200 midipedaal liggen. Is het hiermee ook mogelijk om de kanalen te schakelen van de Shiva? Of heb ik dan weer een midiswitcher ofzo nodig? Ervaringen? Tell me! Thanx!

Page
24 maart 2007, 00:20
Nobels switcher (€140)

kan je inbouwen en gaan, werkt probleemloos.

Ik heb het getest en laat er in mijn shiva 1 inbouwen (op een losplankje achterin leggen en voeding aftakken)

Metoshade
24 maart 2007, 01:16
Ik gebruik zelf mijn Shiva icm een Replifex. Daarbij heb ik geen extra spulletjes bij nodig, ik kan gelijk inprikken en schakelen. Dat werkt als een trein!

Als je in de buurt bent, zou je zaterag ook nog even langs Big One kunnen komen met je Intellifex, dan nemen we alles even door met de handleiding ernaast. (ik heb m al wel gedownload, maar het is me nu net even iets te laat om daar nog zinnig in te lezen ;) )

Hij klinkt goed he!!

Mirakels
24 maart 2007, 10:22
He Metoshade. Hij klinkt inderdaad erg goed! Ben er ontzettend blij mee. Ik vermoedde ook al dat het zou moeten kunnen zonder hulpmiddelen. Maar volgens mij kan de intellifex dat niet. Heeft geen switchingchannels zoals de Replifex.

Heb helaas geen tijd om naar Zwolle te komen. Zou wel handig zijn geweest
:-) Maar mocht je aanwijzigingen hebben zijn ze van harte welkom! Thanx!

Anders wordt het inderdaad de Nobels.

Hell's Engl
25 maart 2007, 11:51
Mijn collega-gitarist gebruikt z'n Intellifex en volgens mij schakeld ie ook z'n Recto...

Joost

peter_heijnen
25 maart 2007, 12:02
(op een losplankje achterin leggen en voeding aftakken)
Voeding van de amp?

Mirakels
25 maart 2007, 12:46
Mijn collega-gitarist gebruikt z'n Intellifex en volgens mij schakeld ie ook z'n Recto...

Joost

Kan niets vinden over channel switching met de Intellifex. Er wordt overal geschreven dat de Replifex kan channelswitchen, maar niet de Intellifex. Handleiding wordt ik ook niet wijzer uit...

Je mag je collega-gitarist wel eens vragen dan als je wilt of dat zo is en hoe hij dat doet.

Iemand?? Anders wordt het een Nobels MS-4. Maar liever met de Intellifex :satisfie:

peter_heijnen
25 maart 2007, 14:34
Intellifex kan NIET zelf switchen.

Mirakels
25 maart 2007, 17:20
Nee dat dacht ik al...toch maar de nobels dan..

Mirakels
28 maart 2007, 19:02
Inmiddels de Nobels MS-4 in huis (waarvoor dank Vinni). Ik kom er alleen niet zo heel snel uit.

De Shiva heeft op zich 4 mogelijke schakelingen. clean, clean boost, od en od boost. Dit wordt geregeld door in jack die in de amp gaat van de footswitch.

Ik heb de MS 4 er nu achter hangen en ik kan nu met de midi footcontroller schakelen tussen clean en od boost samen met de Intellifex. Ik krijg die andere 2 alleen niet aan de praat. Clean boost en gewoon kanaal 2. Ik kan toch maar 1 aansluiting van de nobels gebruiken en die naar de ingang van de footswitch? Of zie ik dat nou verkeerd? Iemand die weet hoe dit werkt?

Marco5150
28 maart 2007, 20:29
Inmiddels de Nobels MS-4 in huis (waarvoor dank Vinni). Ik kom er alleen niet zo heel snel uit.

De Shiva heeft op zich 4 mogelijke schakelingen. clean, clean boost, od en od boost. Dit wordt geregeld door in jack die in de amp gaat van de footswitch.

Ik heb de MS 4 er nu achter hangen en ik kan nu met de midi footcontroller schakelen tussen clean en od boost samen met de Intellifex. Ik krijg die andere 2 alleen niet aan de praat. Clean boost en gewoon kanaal 2. Ik kan toch maar 1 aansluiting van de nobels gebruiken en die naar de ingang van de footswitch? Of zie ik dat nou verkeerd? Iemand die weet hoe dit werkt?

De footswitch op de shiva heeft een stereoplug. Je moet een kabeltje stereojack(voor in de shiva) <-->2x monojack (voor de ms-4) gebruiken. En dan dus twee uitgangen op de ms-4 gebruiken.

Mirakels
28 maart 2007, 21:13
Ok dan. Klopt idd wat je zegt. Het is me duidelijk. Aan zoiets zat ik ook al te denken. Dan ga ik maar weer op zoek naar zo'n kabeltje...bedankt!!