PDA

View Full Version : Wah pedalen



Bâh
23 maart 2007, 20:50
Mijn vriendin heeft schijnbaar geld teveel en staat erop dat ik een wah-pedaal krijg van d'r.
Maarja, das natuurlijk weer balen, want zo'n ding weegt weer een hoop en dat is weer veel gesjouw enzo.
Maar omdat ze zo verschrikkelijk aandringt zal ik maar even gaan kijken voor het een en ander.:D

Nou had ik er een paar op het oog om te gaan testen:
- MSD Silvermachine
- RMC 3
- RMC picture wah
- Fulltone Clyde deluxe

Hij moet geschikt zijn voor blues/classic rock. Dus er hoeft geen metal en andere herrie mee gespeeld te worden.

Wat zijn jullie ervaringen met bovenstaande wah's en welke moet ik ook zeker gaan testen?

zoon van Piet
24 maart 2007, 11:23
Jouw vriendin vindt het gewoon leuk om je gezicht te zien terwijl je waht...

Die silvermachine ken ik niet, maar persoonlijk prefereer ik de wahs van Geoff Teese boven die van fulltone. Zeker voor de meer klassieke sounds.

rscalex
24 maart 2007, 11:41
de vox clyde mccoy wah kan je mss ook eens proberen?

BeeJee
24 maart 2007, 14:28
Ik heb sinds kort de MSD en die bevalt uitstekend. Daar kun je echt zo ongeveer alle wah-sounds uithalen die je je maar kunt bedenken. Toppertje! (maar wel met bijbehorend prijskaartje...)

AoDf
24 maart 2007, 14:32
Heb zowel de RMC3 als de Picture. Zou voor blues/classic rock zeker voor de picture gaan. Klinkt wat meer "vintage" als de rmc3 door andere spoel, en scheelt je vriendin wat geld hehe.

Funkblaster
26 maart 2007, 00:05
probeer ook eens een Budda Bud-wah, ik heb mijn rmc-1 er voor weggedaan.

Bâh
26 maart 2007, 22:57
De vox en de budda-bud zal ik ook eens proberen.
De budda-bud heeft nog een leuk kleurtje ook ;). Dat kan ik iig verantwoorden bij d'r.

Nee maar goed, zonder iets getest te hebben en alleen uitgaande van wat ik gelezen heb heeft de Picture wah een voorsprong en delen de RMC 3 en de MSD een 2e plek.

Maar we zullen zien wat testen uitwijst!

The Mess
28 maart 2007, 18:11
En, weet je het al?




































Enne pssst, leen me jouw vriendin ff, ik wil ook nog wel een wah xD

rhcp_schipper
29 maart 2007, 09:19
Ik ben ook heel erg benieuwd welke je hebt aan geschaft.

Ik ben zelf dus nog opzoek naar een vervanger voor mijn wh-10, en zit ook te denken aan de picture wah!

Nitefly7
12 oktober 2007, 16:30
Vanmorgen om rond 6uur op, om om 8.00u tot 12.00u even 'lekker een tentamen te schrijven'..

Maar bij thuiskomst even met mijn Turkse huisgenote + Zweedse vriend gebabbeld.. post gecheckt en zowaar een briefje...
Snel naar 't postagentschap-ding en thuis.....

Picture Wah! (die eerst nog van m'n bagagedrager donderde....)

Ik heb nu dus een Picture Wah, zojuist ingeplugd en ik was weer terug in 1995/1996, toen ik m'n GCB-95 kreeg en paf stond van zo'n simpel dingejte...

Volgens mij heette die toen gewoon "Crybaby Wah"... je had destijds als mijn geheugen het nog doet, alleen de JH-1 en de GCB-95... en die JH-1 vond ik nix, omdat ik Hendrix toen nog niet snapte... nu nog niet, maar ik vind 't wel leuk om te horen op z'n tijd..)...

Maar goed, de Picture wah is mijns inziens zo'n pedaal waar je geen slecht geluid uit krijgt, aanklikken en ...wat een geluid!
Heavy blues stijl, beetje fusion-achtig, quasi-jazz en rock, het ding klinkt geweldig en niet zo 'vintage', als je met 'vintage' bedeesd en fijnzinnig bedoeld..
Het is een subtiel pedaal, maar voor zowel funk, als blues en rock dik, maar dan ook dik in orde..

Met een dikke laag overdrive of distortion (Guitar Rig 2's "Doubler" preset, met 2 Recto-modellen) is de wah ook nog hoorbaar, wat bij de 535q altijd om 'aanpassen' vraagt..
De 535q stel ik sowieso voor bijna ieder nummer anders in.. maar deze Picture Wah is echt heerlijk, zonder dat er ook maar iets afgesteld wil (en 'kan') worden...

Aanradertje..!

Mijn OCD, DD-5 en Kentana/SHO-kloon zijn ook onderweg... nu nog m'n Van Damme kabeltjes betalen en mijn quasi witte pedalboardje in elkaar fixen, het kleinste pedalboard voor mij tot nu toe....... (Van Damme is natuurlijk vanwege de naam en de kleur uitgezocht...)

Bâh
14 oktober 2007, 13:57
Oh ja, oud topic van mij.

Het is bij mij btw ook de Picture Wah geworden.
Klinkt gewoon altijd goed.