PDA

View Full Version : Oh een beauty!!!!



LordRiffenstein
5 januari 2003, 19:34
http://users.pandora.be/twentyfour7/yoeritop.jpg

Dit is de top van mijn N.I.C.E Thinline telecaster. Het wordt een donker blauw see-thru met natural binding!!!

The waiiiiiiiting is the haaaaaaaaaaardest part :razz:

Cya,

Yoeri

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: LordRiffenstein op 2003-01-05 19:36 ]</font>

Anders Destium
5 januari 2003, 20:11
Transparant blauw is mijn favo kleur, dat wordt een supermooi ding :smile:

Negative K3 fan
5 januari 2003, 20:27
Mooi hout dude!

Lucky
5 januari 2003, 21:18
looking goooood, mister !!!!!

sash
5 januari 2003, 22:13
Ik heb er maar 1 woord voor: OEH :grin:

Wouter J
5 januari 2003, 22:14
Mooi ding.

Wat voor een specs had je in gedachten (hals, elementen electronica e.d.)?

Ik heb zelf een Squier Affinity Tele die ik behoorlijk heb verbouwd, hij heeft gotoh stem mechanieken, een dimarzio humbucker bij de hals en een Seymore Duncan Tele element bij de brug. Een super gitaar voor weinig.

Anders Destium
5 januari 2003, 22:43
Wouter, daarmee is het hout nog niet veranderd hoor, of heb je ook een nieuwe body? Een affinity strat BLIJFT een affinity strat, hoewel ik die van mij op een nogal lucratieve manier heb geruild: tegen een enorm zeldzame stratkopie van Ibanez :wink:

LordRiffenstein
5 januari 2003, 22:50
De verdere specificaties zijn maple hals, medium-jumbo frets, tusq nut, custom-wound elementen, geen slagplaat, chroom hardware, tone en volume-regeling en een 5-standen switch met serie/parallel en uit-fase schakeling als extra.

Cya,

Yoeri

Ic3gl0vE
5 januari 2003, 23:03
mooi ding yoeri!

srv-man
5 januari 2003, 23:19
Dat wordt inderdaad een beauty, je weet wat mooi is!
Wat voor Custom wound elementen worden dat en wat voor geluid hoop je te krijgen?

LordRiffenstein
5 januari 2003, 23:24
Op 2003-01-05 23:19, schreef srv-man:
Dat wordt inderdaad een beauty, je weet wat mooi is!
Wat voor Custom wound elementen worden dat en wat voor geluid hoop je te krijgen?

Ze komen van Steve Kersting, Amerikaan die enkel custom elementen bouwt. Het worden een soort van P90 in telecaster-jasje, niet te veel output maar wat extra ballen wat perfect bij swamp ash/maple zou moeten gaan. De link naar zijn site vind je op mijn site, je kan met hem rustig overleggen en hij geeft raad over welk element te kiezen. Heb zoŽn T90 al in een tele (brugelement) en dat klinkt heel vet.

Cya,

Yoeri

Wouter J
6 januari 2003, 00:40
Op 2003-01-05 22:43, schreef Anders Destium:
Wouter, daarmee is het hout nog niet veranderd hoor, of heb je ook een nieuwe body? Een affinity strat BLIJFT een affinity strat, hoewel ik die van mij op een nogal lucratieve manier heb geruild: tegen een enorm zeldzame stratkopie van Ibanez &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_biggrin.gif"> Dat is mijn gelukje geweest, ik begrijp best dat het leuk is om van een goedkope gitaar een BEEST te maken, maar als je met een mex-strat begint heb je een bepaald kwaliteitsniveau waar je hoe dan ook op kunt terugvallen &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_wink.gif">


Maar ik als gitaar bouwer weet wat kwaliteit is, Ik heb toen ik hem kocht zeker acht telecaster uitgeprobeert. De uiteindelijk winnaar had het mooiste geluid met de goedkope elementen en dus wist ik toen al dat die aleen nog maar beter zou worden als ik er andere elementen indeed.

Bovendien is mijn tele van een eerdere editie met een dikkere body, pallisander toets en snaren die door de body heen moeten een wereld van verschil met de nieuwe affinity teles die leuk zijn maar niet kunnen tippen aan dat.

Sterker nog, een vriend van mij die een jaren zestiger tele heeft (Ook zwaar gemodificeerd) vond dat de mijne veel beter speelde en klonk. Het is even zoeken maar als je een echt goede tele vind dan maakt waar hij vandaan komt helemaal niets uit.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Wouter J op 2003-01-06 00:46 ]</font>

michielv
6 januari 2003, 08:13
Wouter, je hebt helemaal gelijk. Overigens geldt dat voor alle gitaren, niet alleen voor Teles.

LordRiffenstein
6 januari 2003, 08:36
Als je de mogelijkheid hebt om vele gitaren van hetzelfde type te testen MOET je dit doen. Toen ik mijn Standard Fender tele kost was er net een zending van 25 telecasters binnen en ik heb ze allemaal geprobeerd en uiteindelijk de beste gekocht. Zo'n kans krijg je natuurlijk niet altijd maar toch proberen zoveel mogelijk te testen.

Groeten,

Yoeri

rePUNKtative
6 januari 2003, 08:37
Handgebouwde tele's roelen de pan uit en ik kan het weten, want ik heb er 1 \o/

Trouwens, dat ziet er zeer puik uit :smile: Khad al het idee om het Interlaken model bij hem te bestellen (beetje een Mustang idee).