PDA

View Full Version : geplotterde stickers voor op pedalen?



Speeddemon
23 maart 2007, 15:16
Weet iemand hier iets meer over?

Ik bedoel de soort stickers, waar je het 'achtervel' vanaf haalt, de sticker aanbrengt op een oppervlak, en vervolgens het 'voorvel' er af haalt, zodat alleen de letters/graphics blijven plakken op 't oppervlak.

Ik ben benieuwd wat zulke stickers moeten kosten in kleine oplages (minder dan 50 stuks), hoe klein de letters 'maximaal' kunnen worden, etc. etc.

Dit zou namelijk volgens mij een ideaal alternatief zijn voor zeefdrukken, waar de opstartkosten vaak dusdanig hoog zijn, dat het niet loont om er bijvoorbeeld een prototype mee te bedrukken.

intGod
23 maart 2007, 15:26
[QUOTE=Speeddemon]Weet iemand hier iets meer over?/QUOTE]

Gewoon bij een reclamebedrijf langsgaan. Kost bijna niets, zeker niet in grotere oplages.

Ik ben indertijd twee Thundercats stickers laten maken en die kosten samen 7,50 euro als me goed herinner. En ik kreeg de 2 proefdrukken ook mee.

http://www.gtreklame.nl/style01.html

'66 special
23 maart 2007, 15:51
is dit misschien iets?
http://www.photoez.us/

Speeddemon
23 maart 2007, 15:58
is dit misschien iets?
http://www.photoez.us/
Op zich een optie, maar nog steeds duurder en bewerkelijker dan stickers, denk ik.

Probleem met de meeste stickerbedrijven is, dat je een bedrijf moet zijn om er wat te bestellen. Maar waar kunnen particulieren terecht?

intGod
23 maart 2007, 16:00
Op zich een optie, maar nog steeds duurder en bewerkelijker dan stickers, denk ik.

Probleem met de meeste stickerbedrijven is, dat je een bedrijf moet zijn om er wat te bestellen. Maar waar kunnen particulieren terecht?

Dude! Bel nou even met GT ...

Speeddemon
23 maart 2007, 16:07
ik heb ze effe een mailtje gestuurd. ben benieuwd naar de reactie.

Had trouwens gister wel een leuke actie bij m'n bandrepetitie met zo'n sticker.
Onze zanger is fietsenmaker, en die had nog een stel oude PROFILE logo's liggen. Daar heeft ie toen de helft van afgeknipt, en nu staat er in mooie grote witte letters op de flightcase van m'n Engl top: PROF.

:cooler:

guitartheo
23 maart 2007, 17:42
Hoi
Op mijn eigengemaakte pedalen gebruik ik ook stickers om dat ik zelf een plotter heb , kleine letters zijn wel lastiger, je kunt ook masker stickers gebruiken die je dan later spuit

Speeddemon
25 maart 2007, 13:09
Hoe werkt dat?
Die plak je op je pedaal, spuit erover heen en haalt ze ervanaf, zodat de letters de enige onbespoten gedeeltes zijn?

'66 special
25 maart 2007, 14:14
Zijn die plottertjes duur? Waar maak jij de graphics in?
Ik heb net voor mijn Standel clone stickers besteld bij een bedrijf in Beilen, moest ik eerst nog een spoedcursus Illustrator omdat ze alleen met vector graphics werken.

guitartheo
25 maart 2007, 15:29
Hoe werkt dat?
Die plak je op je pedaal, spuit erover heen en haalt ze ervanaf, zodat de letters de enige onbespoten gedeeltes zijn?

Nee ,andersom de letters spuit je de rest plak je af .( ik geruik een airbrusch maar een spuitbus zal ook wel lukken) daarna eventueel blanke lak
Voordeel is dat je bijv. verloop tinten kan spuiten en fijner kan werken dan met stickers.
Ontwerp en snijden doe ik vanuit coreldraw

ChiefRebelAngel
26 maart 2007, 15:42
ik werk in zo'n stickerbedrijf.... de maximale grootte hangt af van de fijnheid van het lettertype... maar door de band genomen is 8 à 10 mm de minimale hoogte van de tekst...

Speeddemon
26 maart 2007, 21:52
ik werk in zo'n stickerbedrijf.... de maximale grootte hangt af van de fijnheid van het lettertype... maar door de band genomen is 8 à 10 mm de minimale hoogte van de tekst...
Hmm, niet interessant dus voor kleine pedalen, waarbij de letterhoogte meestal 4 à 5mm is.

'66 special
27 maart 2007, 19:05
Het bedrijf in Beilen (waar mijn stickers nog in de maak zijn) print op transparant sticker materiaal.

De faceplate van een Standel heeft een aantal zeer kleine witte lettertjes (2mm), en dit was voor mij de enige (betaalbare) oplossing.

Prijs viel mij mee (8 euro ex. btw voor een grote sticker vd faceplate), maar dat zal ws per ontwerp verschillen.

ChiefRebelAngel
27 maart 2007, 19:22
printen gaat idd kleiner, maar ziet er IMO cheaper uit dan geplotte tekst (uitgesneden)

'66 special
27 maart 2007, 19:54
Daar zie bij een Standel gelukkig niks van :D
Op de faceplate ligt plexiglas en dat is verlicht vanaf de zijkant (origineel is uit 1953).

Speeddemon
3 april 2007, 14:54
Kun je het resultaat laten zien?

Is die transparante sticker dun en kunnen ze daar ook witte letters op drukken?

'66 special
3 april 2007, 17:58
http://img71.imageshack.us/img71/1295/dsc00544ahv4.th.jpg (http://img71.imageshack.us/my.php?image=dsc00544ahv4.jpg)
Ik wacht nog steeds op het bovenste chassis (zou m'n zwager maken) dus het eind resultaat daarvan kan ik nog niet laten zien, maar ze hadden 1 klein stickertje teveel gemaakt (hoefde ik niet te betalen) en die heb ik op mijn Danelectro Reel Echo geplakt. Dit stickertje hoort op de eindversterker.
Ik ben zeer tevreden over de stickers. De breedte van de tekst is ongeveer 3cm. De kleine letters zullen ongeveer 1mm hoog zijn.

De sticker heeft een normale dikte. Ze kunnen ook op de achterkant printen (kant met kleeflaag), hierdoor heb je de sticker zelf als bescherming van de print.

Dit is het bedrijf in Beilen:
http://www.axesreclame.nl/

Speeddemon
3 april 2007, 18:03
Ik zal daar es achteraan gaan. 't zou gaaf zijn als ik dat soort stickers voor een eurootje of 5 p.s. per pedaal kan gebruiken (of ik doe slim, en maak iets grotere stickers met 2x het zelfde design, en knip ze thuis bij...).

Mogelijke plannen die dan wel eens vorm zouden kunnen krijgen:
Een MXR Micro Flanger clone (witte letters op donkergrijs pedaal)
Een DOD 250 Greybox clone (gele graphics+letters op donkergrijs pedaal)

Speeddemon
6 april 2007, 13:54
Ikke mailen, zij niet reageren. WTF?! :sneaky:

'66 special
6 april 2007, 21:57
Ik heb je een telefoonnummer gestuurd via PM

Fenndangoband
11 april 2007, 17:03
Onlangs ook stickers laten plotten... design kan erg fijn en 4 à 5mm is ZEKER geen probleem... gewoon op pdf bestand... bij drukker gaan die juiste machines heeft... ik heb +/- €20 betaald voor een 60tal kleine stickertjes (= 1 vel vinyl van 50cm op 60cm).

The Chief
11 april 2007, 19:14
drukker?

geplotte stickers zijn niet gedrukt hè... maar uitgesneden, je hebt dus allemaal losse lettertjes...

Speeddemon
11 april 2007, 20:28
Onlangs ook stickers laten plotten... design kan erg fijn en 4 à 5mm is ZEKER geen probleem... gewoon op pdf bestand... bij drukker gaan die juiste machines heeft... ik heb +/- €20 betaald voor een 60tal kleine stickertjes (= 1 vel vinyl van 50cm op 60cm).
Het doel van deze thread lijkt me dan ook:
bij WIE, etc?

Wat ik wil, en volgens mij wel een hoop meer mensen, is professionelere looks, zonder 'all-out' te moeten gaan, zeker qua financiën.