PDA

View Full Version : Pedaaltjes in een rack



swift05
23 maart 2007, 12:48
Effe een vraagje.

Ik heb een 5150 + rack. In dat rack zit m'n Korg tuner en wireless. Nu heb ik enkele Boss-pedaaltjes (2 of 3), en die wil ik ook in dat rack steken.

Ik weet dat daar speciaal "schuiven" voor zijn, die in je rack kan inbouwen om die pedaaltjes op te zetten.

Die schuiven, zijn die 1HE of 2HE? Ik denk eerder 2HE, want ik denk dat zo'n pedaaltje net iets hoger is dan 1HE, niet?

Greetz,
Jef

morris
23 maart 2007, 13:32
yep, 2 he.

sommige trays zijn 1 he, maar dan nog heb je 2 he nodig om de pedaaltjes kwijt te kunnen.

hier is de mijne, 1 HE tray en 2 HE met de pedaaltjes.

Morris

http://home.planet.nl/%7Eadria308/HRI/rack_1.jpg

swift05
23 maart 2007, 13:39
Wat is de gangbare prijs voor zo'n schuif?
Waar kan je ze aan een redelijke prijs krijgen?


Edit: Bij Thomann vind je ze voor 49 EUR. Ergens goedkoper? Wie doet beter? ;-)

a darker shade of grey
23 maart 2007, 14:09
Jezus christus morris wat heb jij een vet rack zeg!

Kaïn
23 maart 2007, 16:16
Inderdaad zeg. Godallemiezes wat een knopjes!!!

swift05
23 maart 2007, 16:21
Moeten jullie niet in de "ik geil op Morris' rack"-topic zijn?

Help mij liever met m'n vraag! ;-)

Josdevos
23 maart 2007, 16:31
Die van Thomann zijn prima. Zijn Penn kopieën, waarvan het origineel 100 euro kost. Zorg wel dat je rackcase ook achteraan rails heeft, want je moet je schuif daar ook vastmaken.

SKB heeft ook een goeie, Lordriffenstein heeft er zo nog eentje te koop dacht ik. Die is wel locking en heeft standaard velcro. Wel iets makkelijker.


http://users.pandora.be/brike/Rack/DSC00250.JPG

http://users.pandora.be/brike/Rack/DSC00092.JPG

http://users.pandora.be/brike/Rack/DSC00059.JPG

swift05
23 maart 2007, 16:35
Okay, dan ga 'k gewoon voor Thomann. Leek me al wel deftig materiaal voor een goeie prijs.

Thanks Jos!

Josdevos
23 maart 2007, 16:40
Okay, dan ga 'k gewoon voor Thomann. Leek me al wel deftig materiaal voor een goeie prijs.

Thanks Jos!

Een tip om pedalen te bevestigen. Unalitplaatje op maat, en boxenstof opplakken met pattex uit een spuitbus. (Zie foto met THD hotplate.)

swift05
23 maart 2007, 16:46
Een tip om pedalen te bevestigen. Unalitplaatje op maat, en boxenstof opplakken met pattex uit een spuitbus. (Zie foto met THD hotplate.)

Wat is (een) unalit(plaatje)?

Wat bedoel je met boxenstof? Materiaal zoals het doek dat aan de voorkant van een speaker zit, of...?

Raffie
23 maart 2007, 16:55
Ik denk dat ie eerder zo'n soort vilt bedoelt , zwarte stof van een paar millimeter dik.

Raf

Josdevos
23 maart 2007, 17:05
Boxenstof = vilt waarmee ze onderandere PA boxen mee bekleden
Unalit = een soort plaat, glad bovenaan, ribbels onderaan, niet erg dik.

swift05
23 maart 2007, 17:11
Unalit:

De enigste plaat die 'k ken langs de ene kant glad en de andere kant ribbels, is een traanplaat, maar dat is het niet, dus...

Zal bij ons in den Hubo eens achter een unalit-plaat gaan vragen. ;-) Ik ken 't niet.

Boxenstof:

Ik ken luidsprekerdoek, en ik ken vilt, maar die boxenstof die jij bedoelt, die ken 'k ook niet.



Denk dat 'k m'n eigen systeem zal moeten bedenken. :-) Nochtans, die stof die jij in je lade hebt liggen, tis best wel knap en oogt mooi afgewerkt. Kan je van beiden geen monstertje opsturen? :-)

Raffie
23 maart 2007, 17:33
Swift , ik heb dunne zwarte mousse van 6mm dik ofzo , kan perfect dienen. als je de plaat hebt , geef me de afmetingen en ik bezorg je wel een lap via de geep ok !

Raf

swift05
25 maart 2007, 16:32
Maar dan moet 'k natuurlijk de pedaaltje nog op die mousse krijgen. Kwestie da ze nie gaan surfen in m'n rack als ik die vervoer.

Lijm in natuurlijk een oplossing, maar da's ook zo definitief hè... :-)
Of de vorm v/h pedaaltje uit die mousse snijden, maar dan is die mousse weer naar de kloten.

Jongens toch. Had 'k maar naar ons moeder geluisterd en een blokfluit gekocht.

rjong999
25 maart 2007, 18:59
Tegen het surfen gebruik ik zelfklevend klittenband, van de Hema, werkt prima.

Raffie
25 maart 2007, 19:23
Of je kan natuurlijk de vijzen die de stompboxkes bijeen houden gebruiken en die door de plaat laten komen. heb anders nog super spul, soor velcro maar veel steviger , precies pvc weerhaakskes. die op de plaat en onder pedaal en kan geen kant meer uit (ook te verkrijgen via Geep ;-) ) ik gebruik dit om mijn adapter tegen de skb te plakken (ondersteboven en nog nooit naar beneden gedondert) ...

Raf

rjong999
25 maart 2007, 19:43
ik heb mijn DS1 met klittenband tegen de zijkant van mijn rack geplakt, zit ook als een huis

robzilla
26 maart 2007, 01:06
Die velcro achtige zooi die ze bij de conrad verkopen is echt heel erg sterk..

swift05
26 maart 2007, 13:18
Heb net bestelling gedaan bij Thomann.

Het is uiteindelijk deze geworden:
http://www.thomann.de/prodbilder/thon_stellboden_2he_pimx_134235.jpg
Had eerst een schuif van 1HE, maar met de pedaaltjes in, komt 't uiteindelijk toch 2HE hoog, dus heb ik hier maar voor gekozen. Is deftiger en steviger. En dat voor maar 10 EUR meer.


Nog een extra'tje besteld:
http://www.thomann.de/prodbilder/thomann_racksteckdose_pimx_107175.jpg

Kon 't niet laten, lijkt me superhandig! Ik bouw het langs achter in m'n rack. Langs de achterkant van de powersupplier komt alles erin wat IN m'n rack hangt (en zijn achteraan namelijk nog 6 stopcontacten voor gewone 220V-stekkers, dus geen gesukkel met euroconnectors). M'n 5150 plug ik dan langs de "buitenkant/achterkant" van m'n rack in, in de blauwe stekkerdozen, en hupsakee. 1 stekker in 't stopcontact en we hebben stroom voor de ganse keet!


Heb ook nog een flightcase (4HE) besteld bij Bax-shop. Hele goeie kwaliteit, aan huis geleverd binnen 2 werkdagen, voor 90 EUR.

Uiteindelijk heb ik m'n flightcase + rack-schuif + power supplier alles samen (én aan huis geleverd!) voor een dikke 200 EUR. Lijkt mij een goeie koop...



@ Raf: ik heb die kunstof-velcro thuis ook. Heb die indertijd ook gebruikt om m'n adapter van m'n Replitone tegen 't plafond van m'n rack te kleven.