PDA

View Full Version : budgetversterker voor bluessound?



SatanicSandorz
23 maart 2007, 12:43
Wat voor budgetversterker zou je aanraden bij een Epiphone les Paul Standard Plus voor een clean bluessound?
Eventuele (Psychedelic) effecten zijn ook welkom, maar primair voor een bluessound.

Als ik een voorbeeld moet uitdrukken in de vergelijking met de sound van een artiest dan denk ik aan:
Peter Green, Gary Moore, maar ook de scott gorham sound met de Les Paul/Marshall combi (neem still in love with you van live & dangerous als voorbeeld).

Ik ben een beginner en denk aan de prijsrange van 80 tot 150 euro 2ehands.
Ik kwam al wat tegen, zoals een Marshall mg15dfx of een Roland of Vox.

Wat adviseer jij als kenner?

Kaboemba
23 maart 2007, 12:48
Ik denk dat zo'n epiphone valve junior of head dan wel wat kan zijn.

Of die ibanez valbee metnet wat meer mogelijkheden.

Beide nieuw voor ongeveer die prijs heb je nog garantie ook.

BB-G
23 maart 2007, 12:53
Ik zou imo ook voor de buizenversterkertjes van 5W gaan, die geven zeker even veel vermogen als die 15W transistors + zijn een pak beter qua soundgeluid. Je moet het dan wel stellen zonder de extra effecten.
Eens begonnen met lampen, dan blijf je meestal wel zweren bij lampen.


Om je een vb te geven; ikzelf heb mijn splinternieuwe Roland Cube 60 dadelijk omgeruild voor een Marshall JCM600 (beide 60W, maar de 2-de is een buizentop zonder extra effecten)

vulvasonic
23 maart 2007, 12:58
Ik denk dat zo'n epiphone valve junior of head dan wel wat kan zijn.

Of die ibanez valbee metnet wat meer mogelijkheden.

Beide nieuw voor ongeveer die prijs heb je nog garantie ook.

Ik heb laatst die Epi Valve Head gehoord. Zit 1 knop op (volume), maar sjeeses wat een HEERLIJKE sound!
Heb je nog wel een speakerkastje nodig. De junior heb ik zelf niet gehoord, maar als die het werk net zo goed doet, zou ik niet lang hoeven nadenken. Kost geen drol en je hebt het echte blues - buizengeluid.

Kaboemba
23 maart 2007, 13:05