PDA

View Full Version : budgetversterker voor bluessound?



SatanicSandorz
23 maart 2007, 12:43
Wat voor budgetversterker zou je aanraden bij een Epiphone les Paul Standard Plus voor een clean bluessound?
Eventuele (Psychedelic) effecten zijn ook welkom, maar primair voor een bluessound.

Als ik een voorbeeld moet uitdrukken in de vergelijking met de sound van een artiest dan denk ik aan:
Peter Green, Gary Moore, maar ook de scott gorham sound met de Les Paul/Marshall combi (neem still in love with you van live & dangerous als voorbeeld).

Ik ben een beginner en denk aan de prijsrange van 80 tot 150 euro 2ehands.
Ik kwam al wat tegen, zoals een Marshall mg15dfx of een Roland of Vox.

Wat adviseer jij als kenner?

Kaboemba
23 maart 2007, 12:48
Ik denk dat zo'n epiphone valve junior of head dan wel wat kan zijn.

Of die ibanez valbee metnet wat meer mogelijkheden.

Beide nieuw voor ongeveer die prijs heb je nog garantie ook.

BB-G
23 maart 2007, 12:53
Ik zou imo ook voor de buizenversterkertjes van 5W gaan, die geven zeker even veel vermogen als die 15W transistors + zijn een pak beter qua soundgeluid. Je moet het dan wel stellen zonder de extra effecten.
Eens begonnen met lampen, dan blijf je meestal wel zweren bij lampen.


Om je een vb te geven; ikzelf heb mijn splinternieuwe Roland Cube 60 dadelijk omgeruild voor een Marshall JCM600 (beide 60W, maar de 2-de is een buizentop zonder extra effecten)

vulvasonic
23 maart 2007, 12:58
Ik denk dat zo'n epiphone valve junior of head dan wel wat kan zijn.

Of die ibanez valbee metnet wat meer mogelijkheden.

Beide nieuw voor ongeveer die prijs heb je nog garantie ook.

Ik heb laatst die Epi Valve Head gehoord. Zit 1 knop op (volume), maar sjeeses wat een HEERLIJKE sound!
Heb je nog wel een speakerkastje nodig. De junior heb ik zelf niet gehoord, maar als die het werk net zo goed doet, zou ik niet lang hoeven nadenken. Kost geen drol en je hebt het echte blues - buizengeluid.

Kaboemba
23 maart 2007, 13:05
Ik heb laatst die Epi Valve Head gehoord. Zit 1 knop op (volume), maar sjeeses wat een HEERLIJKE sound!
Heb je nog wel een speakerkastje nodig. De junior heb ik zelf niet gehoord, maar als die het werk net zo goed doet, zou ik niet lang hoeven nadenken. Kost geen drol en je hebt het echte blues - buizengeluid.

Wat een boel woorden om te zeggen "Kaboemba je heb gelijk" :D

Kim Wilson
23 maart 2007, 13:06
Ik heb de Valve Jr head gehad, en idd, een heerlijke versterker voor weinig. Helaas nét te weinig vermogen in een live situatie...

vulvasonic
23 maart 2007, 13:28
Wat een boel woorden om te zeggen "Kaboemba je heb gelijk" :D

Weet je wat het is?
Als ik iets dergelijks zou doen, zou het op z'n minst de indruk wekken dat ik zomaar een advies klakkeloos zou aannemen als zijnde pure waarheid. En aangezien jij niet per definitie gelijk hebt, zie ik mezelf genoodzaakt anderen ervan te overtuigen dat je het zeker niet bij het verkeerde eind hebt.

Maar je hebt wel gelijk. :D

SatanicSandorz
23 maart 2007, 14:44
Als ik de head zou kopen, wat voor speakercabinet zouden jullie dan aanraden?

Is een 4x10" Marshall 1965B cabinet met G10L35 celestion speakers dan overdreven? voor 200 a 250,-?
De prijs ligt dan uiteindelijk een stuk hoger, maar ach..

What will do?

Jimwoud
23 maart 2007, 14:47
Leuk topje om te beginnen. Ik zou er wel een wat betere speakerkast bij kopen. Een marshall 2x12(imo beter dan een 4x10) type 1922 of 1936. Kun je later altijd nog een betere top op zetten.

je zal wel nog een overdrive/ distortion pedaaltje erbij moeten hebben om te oversturen op laag volume.

Kim Wilson
23 maart 2007, 14:56
Ik zou minimaal een 12" speaker kiezen. Een 1x12 voldoet al prima, 2x12 is nog mooier.

Ik heb nog wel een 2x12 kast in de handel, evt. met een set vintage Oxfords erin. PM me maar even als je interesse hebt.

peter_heijnen
23 maart 2007, 17:15
Als ik de head zou kopen, wat voor speakercabinet zouden jullie dan aanraden?

Is een 4x10" Marshall 1965B cabinet met G10L35 celestion speakers dan overdreven? voor 200 a 250,-?
De prijs ligt dan uiteindelijk een stuk hoger, maar ach..

What will do?
Die 4x10 heb ik ook gehad en jaren mee gespeeld. Te gekke cab, zeker als je hem voor 200 kunt krijgen.

peter_heijnen
26 maart 2007, 09:00
Als ik de head zou kopen, wat voor speakercabinet zouden jullie dan aanraden?
Hey satanic, ik zie zojuist dit cabje op marktplaats voor fucking 30 euro:
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=76293

De celestion is dezelfde als in die marshall 4x10. Als die andere speaker nou kut klinkt spaar je voor bijv een celestion G10vintage naast die G10L. Heb je een wereldsound mee.