PDA

View Full Version : aandachtspunten 2ehands gitaar?



SatanicSandorz
23 maart 2007, 12:20
Ik ben als beginner van plan een 2ehands Epiphone Les Paul Standard Plus te kopen. Overigens een aparte uitvoering van minder dan 3 kilo. (het gewicht van een Epi LP Ultra)
Alleen is de slagplaat verwijderd op deze gitaar. Om wat voor reden verwijderd men een slagplaat? vanwege het uiterlijk?

Squier4ever
23 maart 2007, 12:25
welkom op dit forum.
je bent ongeveer de 10000e die dit vraagt in een topic, dus ik wil je aanraden om eerst eens goed rond te kijken in de al bestaande topics (gebruik de zoekfunctie). als je dan nog vragen heb kom je nog maar eens terug.

Jay75
23 maart 2007, 15:30
Volgens mij wordt dat inderdaad gedaan omdat sommige mensen dat mooier vinden, ik kan me geen andere reden voorstellen eigenlijk.

Welkom trouwens ;)

Wimvdb
23 maart 2007, 15:33
Een standard les paul van minder dan 3 kilogram lijkt me echter wel onmogelijk , of het moest een hollowbody of een studio?special model zijn

Jay75
23 maart 2007, 15:38
Ik heb er volgens mij weleens een gezien die was SG dikte ofzo :)

The Underdog
23 maart 2007, 15:44
^Was dat geen studio?

savecracker85
23 maart 2007, 17:40
ik vind het fijner spelen zonder slagplaat, zit alleen maar in de weg

Ghostface
23 maart 2007, 17:52
ik vind het fijner spelen zonder slagplaat, zit alleen maar in de weg
Ben ik het mee eens, plus dat het er ook nog veel mooier uit ziet (vind ik dan weer).

Wimvdb
23 maart 2007, 18:02
+ 1 voor Lp's zonder slagplaat... Echter zit je wel met 2 gaten


Wat wel lelijk is is een LP waarvan de slagplaat na 10tallen jaren afgehaald is en dus kleurverschil hebt...

SatanicSandorz
23 maart 2007, 23:16
Een standard les paul van minder dan 3 kilogram lijkt me echter wel onmogelijk , of het moest een hollowbody of een studio?special model zijn

Volgens de site van Epiphone heeft alleen de Ultra zo een licht gewicht.

Het model waar ik interesse in heb zou een speciale uitgave zijn uit 2004.
Hij lijkt op de foto wel op een standard, alleen zijn de humbuckers zwart, terwijl bij de studio alle hardware zwart is.
zie:
link (http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/81914326-bijzondere-epiphone-les-paul.html%3Fxref%3D1)

Dit ziet er toch uit als een echte standard?

groet,

Sandor