PDA

View Full Version : Gitaaradvies London City



barry terhurne
23 maart 2007, 11:26
hallo,

vraagje:
ik heb dit topic gelezen en begrijp dat london city prima gitaren zijn voor een beginner als ik. ik zag de spitfire 2 staan voorr €255, maar ik zag ook een leuke squier affinity strat voor €158. vroeg me af of die extra €100 voor de london city een goede investering is?

ps. ik weet wel dat ik door wil met gitaar spelen. gitaartje moet dus eigenlijk wel paar jaartjes mee gaan, gewoon voor thuisgebruik.

groeten barry

RolandT
23 maart 2007, 12:45
Barry mijn eerste gitaar was een Squier Bullet strat. Zeer goedkoop en ik was daar heel tevreden over. Als je echt met gitaar verder gaat, koop je na een aantal jaar een nieuwe gitaar, en dan nog een en dan nog een enz :D

Is de LC de extra 100 euro waard zal je moeten ondervinden als je de gitaren in je handen hebt. Ik denk niet dat die 100 euro verschil een groot kwaliteit verschil geeft tss Squier en LC (als er al een zou zijn). Ik vermoed dat Fender veeeeeeeel meer Squiers maakt dan LC Spitfires maakt en daardoor de prijs lagen kan houden.

Rormo
23 maart 2007, 13:40
whooooooooh... Het is eerder andersom. Bij London city zijn de prijzen laag omdat je niet voor de naam betaald en bij Fender (squier) wel. Ik zou die 100 euro extra zeker uitgeven. Heb sinds kort zelf een London city en dat ding is echt veeeeel beter dan gelijk geprijsde squiers en kan zeker tippen aan echte Fenders.

Als je de search optie hier gebruikt, dan kun je veel goede commentaren vinden op de london city gitaren. Worden door de meeste mensen wel aangeraden hier.

Gitaro
23 maart 2007, 14:14
Uh, zijn argument heeft niks met de naam te maken, maar met de productie. Niemand loopt de Fender/Gibson club binnen met een Squier of Epiphone, je betaalt ook absoluut niet voor het merk bij die gitaren.

Ik heb een Spitfire mkII en als ik opnieuw zou beginnen met gitaarspelen zou ik weer voor de LC gaan, maar ik weet natuurlijk niet hoe jij er financiëel voorstaat. Ik vind hem wat fijner spelen dan de squiers die ik in m'n handen heb gehad. Niet dat er een denderend verschil is hoor, Squiers zijn ook degelijk. Ik speel nu trouwens iets van 3 jaar, en ik pak nog regelmatig m'n LC erbij.

Spitfire
23 maart 2007, 15:03
Niemand loopt de Fender/Gibson club binnen met een Squier of Epiphone, je betaalt ook absoluut niet voor het merk bij die gitaren.

En dat is dus ook weer bullshit, natuurlijk betaal je voor het merkje dat erop zit.

Azrael
23 maart 2007, 15:05
En dat is dus ook weer bullshit, natuurlijk betaal je voor het merkje dat erop zit.

Inderdaad. Die opmerking was niet al te snugger.

"Hey, er staat Brunotti op maar je betaalt niet voor de naam hoor!" :satisfie:

Gitaro
23 maart 2007, 15:24
Wat is dit nou weer voor bullshit en mierenneukerij? Een beetje relativeren mag ook wel. Vergeleken bij Gibson en PRS betaal je inderdaad geen ene reet voor de decal van een Squier. Klaar.

Spitfire
23 maart 2007, 15:40
Wat is dit nou weer voor bullshit en mierenneukerij? Een beetje relativeren mag ook wel. Vergeleken bij Gibson en PRS betaal je inderdaad geen ene reet voor de decal van een Squier. Klaar.
Je vergelijkt een London City met een Squier (waar dan ook nog altijd 'by Fender' opstaat). London City geniet nauwelijks naamsbekendheid en Squier staat nog altijd bekend als 'het kleine broertje van Fender'. Omdat Fender zijn naam niet wil 'vervuilen' met goedkope, kwalitatief minder goede gitaren hebben ze Squier erbij genomen, toch kopen mensen die Squiers omdat ze nog wel steeds door Fender gemaakt worden (+ het zijn natuurlijk prima budget gitaren).
Simpel marketingstrucje, maar het werkt wel.

Maar on-topic, ik zou zeker voor de London City gaan. Het prijsverschil is zeker te merken aan de kwaliteit.

Gitaro
23 maart 2007, 16:01
Goh, echt waar :roll:? Dat mensen Squiers kopen omdat er ergens het woord Fender staat moeten ze zelf weten, maar dat heeft niks met 'betalen voor het merk' te maken. Of ga je soms beweren dat Squier een prestigeproduct is waarvoor ze €100 extra rekenen omdat mensen het toch wel kopen?

Enough of this, einde discussie... zinloos en offtopic :sneaky:

Spitfire
23 maart 2007, 16:22
Heb jij überhaupt ooit economie op school gehad?

Orgasmocaster
23 maart 2007, 16:29
Is London City nou een Nederlands merk of niet? ik kan alleen een website vinden van een nederlandse importeur..
Ben erg benieuwd onder welke naam hun shit in andere landen wordt verkocht..

Blend
23 maart 2007, 16:29
aan die LC's hadden ze makkelijk een kaartje van 700 euro kunnen hangen. 'k Vind ze beter dan Blades...

Spitfire
23 maart 2007, 16:30
Nederlands merk dat zijn producten in het buitenland produceert dacht ik

Blend
23 maart 2007, 16:41
Nederlands merk dat zijn producten in het buitenland produceert dacht ik
Klopt, in China worden ze gemaakt.

Rormo
23 maart 2007, 16:52
Spitfire heeft in al zijn posts gelijk.

Blend trouwens ook, die LC's zijn gewoon HEEL goed voor de prijs. En later vervang je misschien eens wat hardware (hoewel dat niet per se nodig is) en dan zijn ze helemaal super.

Maar de hele naamdiscussie en betalen voor de naam doet er niet veel toe. Dit London city is gewoon veel beter dan die Squier. Wat niet wil zeggen dat die Squier gitaren slecht zijn, helemaal niet zelfs, het zijn degelijke starter gitaren. Maar ze maken geen kans tegen een London city.

G.G.
23 maart 2007, 17:05
aan die LC's hadden ze makkelijk een kaartje van 700 euro kunnen hangen. 'k Vind ze beter dan Blades...

Dit zijn hele linke uitspraken, als ze gelezen worden door een beginner.

LC's kunnen hele leuke instrumenten zijn. Maar ze zijn goedkoop, en daardoor is de kwaliteitscontrole minder. Er kan minder weggegooid worden, dus bijna alles komt op de markt. En daar zitten ook hele slechte instrumenten tussen. Laten we na de Richwoodhype niet zorgen voor een London Cityhype.

Wat voor iedere LC, Richwood, Squier en ook voor iedere gitaar in het hogere segment geldt: uitgebreid testen en de beste er tussenuit pikken.

RolandT
23 maart 2007, 19:14
Aha economie, leuk vak :D
Zowel Squier en LC zitten in het markt segment "goedkope beginner gitaar", dwz dat de nummer 1 zorg van Squier en LC de productiekost is. Die moet zo laag mogelijk zijn (zowel voor Squier als LC). Dwz dat zowel Squier als LC bezuinigen op materiaal (en op loonkost vandaar China).

Merknaam speelt natuurlijk ook mee maar vgl met productiekost veel minder.

Nu kan Squier met de steun van Fender en agv het zeer hoge aantal gitaren dat ze verkopen de productiekost natuurlijk zeer laag houden. Mogelijk lager dan LC, al worden de LC waarschijnlijk in de grote Farida fabrieken in China gemaakt.

In het voordeel van Fender is, bovenop de lage kost, dat aangezien ze meer verkopen ook de verkoopprijs lager kan zijn dan die van LC.

Dus, don't believe the hype, als LC zijn gitaren kon verkopen voor 700 euro zouden ze dit zeker doen.

Dus is het verschil in prijs tss Squier en LC te wijten aan economie en niet aan kwaliteit van de gitaren.

Tenzij...de eigenaar van LC een rijke Nederlander is die gewoon voor de fun gitaren laat maken om die met verlies op de markt te brengen (wat trouwens wettelijk niet mag) :D :D

roelof66
23 maart 2007, 23:17
maar ik heb nog geen london City strat gezien met een multiplex body
en zo'n Squire heb ik dus wel gehad ,nou dan klinkt mijn huidige LC vele malen beter
voor z'n geld is het absoluut een lekker gitaartje

AutoStatic
24 maart 2007, 11:37
Is London City nou een Nederlands merk of niet? ik kan alleen een website vinden van een nederlandse importeur..
Ben erg benieuwd onder welke naam hun shit in andere landen wordt verkocht..

Merknaam is overgekocht van DSE (Dutch Sound Experience, de oorspronkelijke producent van London City versterkers) door JIC. Onder de LC merknaam verkoopt JIC dus weer versterkers maar dus ook gitaren.

hansies
24 maart 2007, 13:23
Dit zijn hele linke uitspraken, als ze gelezen worden door een beginner.

LC's kunnen hele leuke instrumenten zijn. Maar ze zijn goedkoop, en daardoor is de kwaliteitscontrole minder. Er kan minder weggegooid worden, dus bijna alles komt op de markt. En daar zitten ook hele slechte instrumenten tussen. Laten we na de Richwoodhype niet zorgen voor een London Cityhype.

Wat voor iedere LC, Richwood, Squier en ook voor iedere gitaar in het hogere segment geldt: uitgebreid testen en de beste er tussenuit pikken.

de London Cityhype is er al, reden...........omdat dit hele goede gitaren zijn voor hun prijs, ik kan het weten want ik heb zes London City's en alle zijn ze stuk voor stuk perfect.
Ik durf gerust beweren dat de kwaliteit beter is dan menig Fendertje.
Dit geld ook voor Richwood waarvan ik er ook een paar heb, en die mits wat kleine aanpassingen ook goede gitaren zijn ondanks de zéér lage prijs.
Ps: ik heb ook Gibson's en echte USA Fenders dus ik kan vergelijken, en ik ben geen beginner ik speel al meer dan 40 jaar gitaar !!!
greetz
Hansies

Blend
24 maart 2007, 14:04
Dit zijn hele linke uitspraken, als ze gelezen worden door een beginner.

LC's kunnen hele leuke instrumenten zijn. Maar ze zijn goedkoop, en daardoor is de kwaliteitscontrole minder. Er kan minder weggegooid worden, dus bijna alles komt op de markt. En daar zitten ook hele slechte instrumenten tussen. Laten we na de Richwoodhype niet zorgen voor een London Cityhype.

Wat voor iedere LC, Richwood, Squier en ook voor iedere gitaar in het hogere segment geldt: uitgebreid testen en de beste er tussenuit pikken.

Oeioei, link? Nee, zeker niet.. op waarheid gebaseerd. Ze hebben misschien de prijs voor 'n beginnersgitaartje, maar bijv de Comet (Tele) vind ik persoonlijk beter dan 'n Mexicaanse Fender! Natuurlijk zitten er tussen Squier en Richwood goeie gitaren, maar toch, een LC vind ik 'n betere keus. De kwaliteit is zeker ook niet om af te kraken! alleen de stemmechanieken lopen nog af-en-toe iets terug (maar zelfs dát nog minder dan menig Richwood of Squier!). Zet er een nieuwe stemmechanieken op en je heb zéker wel 'n goede gitaar! Ik neem m'n woorden niet terug dat er 'n prijskaartje van 700 euro aan gehangen kan worden! :cool:

barry terhurne
4 april 2007, 10:00
allemaal erg bedankt voor de reacties, ben er uit. ga voor de spitfire! groeten barry

The Underdog
4 april 2007, 10:13
de London Cityhype is er al, reden...........omdat dit hele goede gitaren zijn voor hun prijs, ik kan het weten want ik heb zes London City's en alle zijn ze stuk voor stuk perfect.
Ik durf gerust beweren dat de kwaliteit beter is dan menig Fendertje.
Dit geld ook voor Richwood waarvan ik er ook een paar heb, en die mits wat kleine aanpassingen ook goede gitaren zijn ondanks de zéér lage prijs.
Ps: ik heb ook Gibson's en echte USA Fenders dus ik kan vergelijken, en ik ben geen beginner ik speel al meer dan 40 jaar gitaar !!!
greetz
Hansies
Foto's? :dance:

hansies
4 april 2007, 10:35
Foto's? :dance:

Ja foto's,
maak ik ooit nog wel eens, maar heb geen tijd om me daar op dit ogenblik mee bezig te houden, later misschien eens.
eerst al mijn gitaren nog wat verder bepotelen..........hihihi............lol
greetz
Hansies